• چهارشنبه , ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • 09133028746

چقدر با وکیل اصلاح شناسنامه در اصفهان آشنا هستید؟ وکیل اصلاح شناسنامه چه وظایفی دارد و چگونه می تواند پرونده های مختلف حقوقی را به سرانجام برساند و در دادگاه و سایر مراجع قانونی به آنها رسیدگی کند؟ تفاوت وکیل اصلاح شناسنامه با سایر وکلایی که در پرونده های دیگر کار می کنند چیست و چرا باید به سراغ او برویم؟ وکیل تغییر نام در اصفهان باید دارای چه توانایی ها و ویژگی هایی باشد تا بتوانیم در موارد مختلف از او کمک بگیریم؟ آیا یافتن وکیل اصلاح شناسنامه آسان است؟

برای مشاوره فوری کلیک کنید.

وکیل اصلاح شناسنامه یکی از وکلایی است که امروزه افراد زیادی به آن نیاز دارند و تصمیم می گیرند که پرونده های خود را به آنها بسپارند. وکیل اصلاح شناسنامه باید توانایی های زیادی داشته باشد تا رسیدگی به پرونده های مختلف را به بهترین نتیجه ممکن برساند.

همه ما به خوبی می دانیم که یکی از مهم ترین و اساسی ترین ویژگی های شخصیتی هر فردی شناسنامه اوست. کسانی که شناسنامه ندارند واقعاً هویت اجتماعی ندارند و نمی توانند در جلسات مختلف برای انجام کارهای قانونی شرکت کنند. بنابراین طبیعی است که وکیل اصلاح شناسنامه بسیار مهم است و نفوذ بسیار خوبی در جامعه دارد. از آنجایی که شناسنامه مهمترین مدرک هویتی هر فرد محسوب می شود، به همین دلیل امکان ایجاد مشکلات حقوقی و چالش های حقوقی در آن بسیار زیاد است.

یک وکیل اصلاح شناسنامه می تواند به تمام سوالات و چالش هایی که در جریان رسیدگی به پرونده های مختلف ایجاد می شود رسیدگی کند و ارائه نسبتاً متعادلی از خود نشان دهد. 

در وبسایت وکیل اصفهان این امکان برای شما فراهم شده است که با وکیل تغییر نام در اصفهان در ارتباط باشید و بتوانید سوالات خود را با او در میان بگذارید.

بهترین وکیل در اصفهان کیست؟

نام های قابل تغییر

وکیل اصلاح شناسنامه در اصفهان، لیستی کامل از اسامی قابل تغییر در ایران را برای شما فراهم کرده:

  1. اسم هایی که باعث هتک حیثیت مقدسات اسلامی می شود . برای مثال نام های عبدالات یا عبد العزی که نام دو بت قبل از اسلام بوده اند .
  2.  نام های مرکبی که نمی توان آن ها را یک نام به حساب آورد . برای مثال بهروز بهزاد یا شهین فاطمه یا حسین معروف به علی.
  3. استفاده کردن از عناوین در نام ، اعم از اینکه این عناوین لشکری باشد یا کشوری یا به صورت ترکیبی از اسم و عنوان باشد.
  4. استفاده کردن از القاب اعم از القاب ساده و مرکب. برای مثال ملک الدوله، خان، سلطان شاه، حاجیه سلطان و سلطان علی .
  5. اسم های زننده و مستهجن . اسم های زننده و مستهجن به اسم هایی گفته می شود که بر حسب مکان یا زمان برای دارانده نام مستجهن محسوب شود و این موضوع به تأیید شورای عالی برسد. مانند:
    اسم هایی که مغایرت دارند با ارزش والای انسانی و معرف صفات مذموم هستند . (مثل خر، گاو و گوچی و…) ،اسم هایی که با عرف و فرهنگ غالب و مقدسات مذهبی مردم مغایرت داشته باشد. (مثل بی سراپا، لات، جنگی و…)و اسم های که باعث تحقیر افراد بوده یا معنای لغتی آن در جامعه قابل پذیرش نمی باشد . (مثل صدتومانی، کنیز، خسیس و…)
    وکیل تغییرنام در اصفهان
  6. استفاده کردن از اسم های نامتناسب با جنس فرد ( مثل اسم ماشالا برای خانوم ها یا انتخاب اسم اشرف برای مردها).
  7.  هم اسم بودن فرزند با پدرش یا مادرش در یک خانواده .
  8. هم اسم بودن فرزندان در یک خانواده . به طور مثال دو برادر اسمشان اکبر باشد یا دو خواهر اسمشان مهناز باشد .
  9. حذف کردن کلمه های اضافی ، زائد و غیر ضروری در اسم افراد . مثل قلی و غلام و…
  10. تغییر اسم ها از شکل عربی به شکل فارسی . مثل تغییر رحمن به رحمان یا اسمعیل به اسماعیل و….
  11.  تصحیح کردن اشتباه های املایی در اسم افرادی که به دلیل نا آشنایی شخص مأمور با لهجه ها و الفاظ و معانی محلی و یا به خاطر تلفظ اظهار کننده پیش آمده .
  12. تغییر دادن اسم کسانی که اسم آن ها جز اسامی هفته است .
  13.  تغییر دادن اسم کسانی که تغییر جنسیت داده اند و دادگاه صالحه حکم به تغییر دادن نوع جنسیت در اسناد سجلی و شناسنامه آن ها صادر می نماید .
  14.  تغییر دادن اسم افرادی که با تأیید مراجع ذیصلاح به دین اسلام مشرف شده اند.
شرایط درخواست تغییر نام چیست ؟

افرادی که ۱۸ سال به بالا هستند می توانند در خواست تغییر نام دهند و اگر زیر ۱۸ سال هستند باید حکم رشد داشته باشند یا اینکه پدر یا جد پدریشان با ارائه شناسنامه درخواست تغییر نام دهد . در خصوص افراد صغیر و محجور نیز ، سرپرست قانونی آن ها با ارائه مدارک مستند سمت ( قیم ، وصی، امین) می تواند درخواست تغییر نام دهد .

چه مدارکی برای تغییر نام لازم است ؟

اصل شناسنامه و دو برگ تصویر از آن ، تکمیل نمودن فرم درخواست تغییر نام .

نحوه تغییر نام چگونه است ؟

برای تغییر دادن نام کافی است به یکی از ادارات ثبت احوال کشور در ساعات و ایام اداری مراجعه کنید و درخواست تغییر نام نمایید .

شرایط درخواست تعویض اسم شناسنامه

افرادی که ۱۸ سال به بالا هستند می توانند در خواست تغییر نام دهند و اگر زیر ۱۸ سال هستند باید حکم رشد داشته باشند یا اینکه پدر یا جد پدریشان با ارائه شناسنامه درخواست تغییر نام دهد . در خصوص افراد صغیر و محجور نیز ، سرپرست قانونی آن ها با ارائه مدارک مستند سمت ( قیم ، وصی، امین) می تواند درخواست تغییر نام دهد . وکیل اصفهان به عنوان یکی از بهترین وکیل های تغییر نام در اصفهان آماده پاسخ گویی و ارائه خدمات به شما عزیزان در سرتاسر کشور می باشد .

مدارک تغییر نام

اصل شناسنامه و دو برگ تصویر از آن ، تکمیل نمودن فرم درخواست تغییر نام .

نحوه مراجعه برای تغییر نام از طریق ادارات ثبت احوال کشور:

طبق گفته ی وکیل تغییر نام در اصفهان برای تغییر دادن نام کافی است به یکی ازادارات ثبت احوال کشور در ساعات و ایام اداری مراجعه کنید و درخواست تغییر نام نمایید . باید بدانیم که تنظیم و تسلیم درخواست تغییر نام به غیر از محل صدور شناسنامه هیچ اشکالی ندارد زیرا در این موارد اداره ی ثبت احوالی که به آن مراجعه کرده اید پس از پذیرش ، در خواست شما را به ادره محل صدور شناسنامیتان ارسال می کند . درخواست در هیأت اختلاف رسیدگی می شود و نتیجه ی آن به اداره ی درخواست کننده ارسال می شود . رأی حل اختلاف به دو صورت است :

۱٫رأی صادره موافق خواسته در خواست کننده است که در این صورت پس از رؤیت متقاضی و تقاضای اجراء نسبت به تعویض شناسنامه با نام جدید اقدام خواهد شد .
۲٫رأی صادره مخالف خواسته در خواست کننده است که در این صورت درخواست کننده پس از رؤیت آن در صورتی که تمایل داشته باشد می تواند با استناد به ماده ۴ قانون ثبت احوال ظرف مهلت مقرر نسبت به تصمیم گرفته شده اعتراض نماید . در حال حاضر تقاضای تغییر نام در کمیته ای به نام (کمیته نام) در سازمان ثبت احوال تشکیل شده و در صورتی که درخواست مغایرتی با دستور العمل تغییر نام نداشته باشد با آن موافقت می شود .

دستورالعمل تغییر نام

وکیل اصلاح شناسنامه در اصفهان

وکیل اصلاح شناسنامه در اصفهان اظهار دارد افراد برای تغییر نام می توانند مستقیماً با طرح دعوی به طرفیت اداره ثبت احوال شهرستان یا بخش صادر کننده شناسنامه دادگاه محل اقامت خود اقدام نمایند و در این خصوص دادگاه با تشکیل جلسه ی رسیدگی به موضوع رسیدگی می نماید.

در حقیقت برای تغییر نام باید ابتدا مدارک گفته شده را در ساعات اداری به ادارات ثبت احوال تحویل داد. شما می توانید برای تنظیم درخواست نام به محلی غیر از محل صدور شناسنامه خود مراجعه کرده. در این صورت پس از پذیرش درخواست و ارسال آن به محل صدور شناسنامه و طرح در هیات حل اختلاف اقدام لازم و نتیجه این درخواست به متقاضی اعلام می شود.

نحوه تنظیم شناسنامه جلد قرمز به چه صورت است؟

با توجه به این که در خواست تغییرنام باید در هیئت حل اختلاف محل صدور شناسنامه طرح شود و سپس تصمیمات لازم اتخاذ شود، در نتیجه تغییر نام شما باید با موافقت هیئت حل اختلاف صورت بگیرد.

پس از تایید رای هیئت حل اختلاف موارد زیر اقدام خواهد شد:

  1. اگر رای صادره بر له یا موافق با درخواست متقاضی باشد، نسبت به تعویض اسم شناسنامه اقدام میشود.
  2. اما اگر رای بر علیه درخواست متقاضی بود، وی میتواند پس از رویت و در صورت تمایل با استناد به ماده چهار قانون ثبت احوال ظرف مهلت مقرر که ده روز از تاریخ ابلاغ است، برای تصمیم اتخاذ شده در دادگاه محل اقامت خود اعتراضی بگذارد.

نمونه رأی تغییر نام

همان طور که گفته شود اشخاص در صورتی که به نام دیگری معروف باشند می توانند درخواست تغییر نام دهند که در ادامه نمونه ای از رای دادگاه که در تاریخ ۴/۶/۱۳۹۱ در این خصوص صادر شده است آورده ایم.

حذف نام همسر از شناسنامه ممکن است؟

رأی دادگاه

در خصوص دعوای (خ.م) فرزند (م.) به طرفیت اداره ثبت احوال تهران به خواسته تغییر نام کوچک اسناد سجلی به شماره ۶۲۱۰ از (خ. ) به نام (ن.) بدین شرح که خواهان اعلام نموده از کودکی به نام (ن.) معروف بوده است و همه ی دوستان و آشنایان او را به همین نام صدا می زدند ؛ لذا تقاضای تغییر نام را در اسناد سجلی به لحاظ مشکلاتی که دو اسمه بودن برای ایشان به وجود آورده ؛ دادگاه با توجه به دادخواست تقدیمی خواهان و اظهارات وی در جلسه دادگاه و ملاحظه استشهادیه پیوست و نظر به اینکه (ن.) از اسامی ممنوعه نمی باشد و با عنایت به اینکه انتخاب نام یکی از حقوق اولیه اشخاص تلقی می شود دعوای خواهان را وارد تشخیص داده و به استناد ماده ۹۹۵ قانون مدنی ماده و۲۳۰ قانون آیین دادرسی مدنی ، حکم به محکومیت خوانده بر تغییر نام خواهان در اسناد سجلی فوق الذکر از (خ.) به نام (ن.) را صادر و اعلام می نماید . رأی صادره حضوری و ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدید نظر در دادگاه تجدید نظر استان تهران می باشد .

وکیل تغییر نام در اصفهان

وکیل پایه یک دادگستری در اصفهان به همراه کادر مجرب و حرفه ای خود به عنوان یکی از برترین موسسات حقوقی در زمینه تغییر نام و نام خانوادگی ، تغییر و اصلاح شناسنامه و تغییر سن می باشد . با مراجعه به قسمت اخذ نوبت مندرج در وب سایت نسبت به تعیین ساعت ملاقات اقدام نمایید.
وکیل پایه یک دادگستری و دانش آموخته حقوق قضایی به عنوان متخصص ترین وکیل در زمینه ی دعوایی مربوط به اصلاح و ابطال شناسنامه ، تغییر سن تولد ، تغییر نام و نام خانوادگی شناخته شده است.  وکیل اصلاح شناسنامه در اصفهان به عنوان فردی متخصص در امر وکالت شناخته شده و این موفقیت خود را مدیون پشتکار و تلاش خود می باشد. موفقیت های روز افزون ایشان در تمامی پرونده ها نشان بارز تخصص این وکیل خبره می باشد. برای مشاوره و گرفتن وقت ملاقات با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید .

مطالب مرتبط

خدمات مشاوره حضوری و غیرحضوری

مشاوره حضوری وکیل اصفهان

شایان ذکر است برای انجام مشاوره حضوری امکان حضور موکلین در دفتر وکالت در روزهای شنبه، یک شنبه، دوشنبه و سه شنبه از ساعت 16:30 لغایت 20:30 مهیا است که جهت هماهنگی نوبت مشاوره حضوری با وکیل معروف اصفهان از یکی از راه های زیر می توانید اقدام نمایید :

۱- مراجعه به سامانه رزرو نوبت مشاوره حضوری و تعیین روز و ساعت مشاوره.

۲- تماس با دفتر وکالت به شماره ۹-۳۶۶۰۵۰۹۸ در ساعات 16:30 لغایت 20:30 و اخذ نوبت مشاوره حضوری.

۳- تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷ جهت هماهنگی اخذ نوبت مشاوره حضوری.

مشاوره غیرحضوری وکیل اصفهان

جهت انجام مشاوره غیرحضوری امکان تماس تلفنی با وکیل در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه از ساعت 13:00 لغایت 16:00 فراهم شده است که هماهنگی نوبت مشاوره غیرحضوری از راه های زیر امکان پذیر می باشد:

۱- مراجعه به سامانه رزرو نوبت مشاوره غیرحضوری و تعیین روز و ساعت مشاوره.

۲- تماس با دفتر وکالت به شماره ۹-۳۶۶۰۵۰۹۸ در ساعات 16:30 لغایت 20:30 و اخذ نوبت مشاوره حضوری و غیرحضوری.

۳- تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷جهت هماهنگی اخذ نوبت مشاوره غیرحضوری.

مشاوره فوری وکیل اصفهان

ضمن اینکه احتمالا مواردی نیز برای متقاضیان حادث می گردد که نیاز به مشاوره فوری دارند که ساعت و روز آن با زمان بندی حضوری و غیرحضوری منطبق نمی باشد که در این موارد نیز امکان هماهنگی برای انجام مشاوره فوری از طریق تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷ مهیا است. بدیهی است در اولین فرصت ممکن هماهنگی لازم برای مشاوره حقوقی شما صورت می پذیرد .