• جمعه , ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • 09133028746

وکیل رابطه نامشروع در اصفهان 

وکیل رابطه نامشروع در اصفهان وکیلی است که از حقوق موکلان خود در دادگاه دفاع می کند و بی گناهی آنها را ثابت می کند. در ایران حقوق خانواده، به دلیل اهمیت خانواده در اسلام، یکی از جامع ترین و سختگیرترین قوانین شناخته شده است. اگر حتی کوچکترین تحرکی منجر به سست شدن بنیان خانواده شود، شدیدترین مجازات ها برای مقصر در نظر گرفته می شود.

در ایران، بخشی از حقوق خانواده به روابط نامشروع می پردازد. اگر بخواهیم کمی عمیق تر به این موضوع نگاه کنیم، باید به این نکته اشاره کنیم که همه چیز در حقوق خانواده به این موضوع بستگی دارد که اساس خانواده مهمترین رکن است و باید تا حد امکان حفظ شود.

یکی دیگر از مشکلات وکیل روابط نامشروع، اثبات گناه یا امتناع از اثبات یک رابطه نامشروع است. در واقع چون داشتن رابطه نامشروع و اثبات آن می تواند آبروی افراد را به خطر بیندازد و حفظ آبروی مسلمانی مهمتر از حفظ کعبه است، اساساً اسلام برای اثبات رابطه نامشروع شروط سختی قرار داده است.

برای مشاوره فوری کلیک کنید.
در جامعه ما روابط نا متعارف بین زن و مرد نامحرمی که به بلوغ رسیده اند با توجه به شرایط اعتقادی و فرهنگی جامعه و همچنین اهمیت این موضوع جرم شناخته شده است هرچند که با تحولات و پیشرفت ها جامعه می بایست دامنه این جرم صریحاً توسط قانون گذار مشخص گردد.

رابطه ی نامشروع و تعریف آن

طبق تعریف وکیل رابطه نامشروع در اصفهان ، منظور از رابطه نامشروع یعنی برقراری رابطه بین زن و مرد نامحرمی که به سن بلوغ رسیده اند و این این برقراری ارتباط از حد و مرزشرعی و قانونی خود فراتر رفته است.

س بدیهی است که روابط نامشروع در مقابل روابط مشروع قرار دارد در حقوق کیفری کشور ما و در قانون ایران جرم رابطه نامشروع در ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی اینگونه عنوان و تعریف گشته است چناچه علقه ی زوجیت بین مرد و زنی نباشد و چنین افرادی مرتکب روابطی منافی عفت و روابط نامشروع مانند در آغوش گرفتن یا بوسیدن که البته زنا از این امر مستثنی بوده شوند مجرم هستند.

در کشور ما تنها زنان و مردانی که به سن بلوغ رسیده اند و بین آنان صیغه محرمیت و عقد مشروع صورت گرفته قادر به ایجاد ارتباط با یکدیگر بوده که منظور از علقه ی زوجیت در ماده بالا نیز همین می باشد و چناچه رابطه ی که در آن عقله زوجیت یا محرمیت وجود نداشته باشد فراتر از حد و مرز شرعی و قانونی خود رفته باشد مشمول جرم رابطه نامشروع بوده و برای مرتکبین این جرم در قانون، مجازات معین و مشخصی تعیین شده است.

ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی یکی از پر چالش ترین مواد قانونی ما بوده چرا که قانون گذار به صراحت دامنه ی رابطه ی نامشروع را مشخص ننموده است و تنها موضوعی که در این ماده به صراحت بدان پرداخته تفکیک زنا از رابطه ی نامشروع بوده بدین معنا که زنا خود در قانون کشور ما جرمی است جداگانه که برای آن مجازات در نظر گرفته شده است پس نتیجه می گیرم جرم رابطه نامشروع با زنا فرق داشته و هرکدام جرایم مستقلی بوده اند.

جرم رابطه نامشروع

نکته دیگر این ماده این است که قانونگذار هر عملی منافع عفت به غیر از زنا را در زمره جرم رابطه نامشروع پنداشته و برای آن مثال نیز ذکر نموده که این امر نشان دهنده ای این است که دامنه ی رابطه ی نامشروع بسیار گسترده و به نظر قاضی مربوطه که به رسیدگی چنین پرونده ها می پردازد بر می گردد چرا که قاضی با استناد به متن قانون و البته علم خویش می تواند هر عملی را از جمله تماس های تلفنی، ارسال پیامک و… را رابطه نامشروع تلقی نماید و اصطلاحاً دست قاضی در مورد صدور حکم در خصوص چنینی جرمی باز است پس در این مواقع متهمین می توانند با ارائه ادله محکمه پسند از خود دفاع نمایند.

طبق تاکید وکیل رابطه نامشروع در اصفهان می بایست به این نکته نیز توجه نمود که ممکن است ارتباطی بین دو زن و مردی که به بلوغ رسیده و فاقد محرمیت و علقه ی زوجیت بوده اند صورت پذیرد و این نوع روابط رابطه ی نامشروع تلقی نشود که این امر ناشی از پیشرفت جامعه امروزی بوده که همگان با آن درگیر بوده اند مانند زن و مرد جوانی که با اطلاع و کنترل خانواده ها خود قصد آشنایی به منظور ایجاد زندگی مشترک را داشته اند یا دو همکار زن و مردی که به اقتضای شغل و حرفه ی خود ساعتی را در یک اتومبیل در کنار همدیگر می گذرانند.

رابطه نامشروع از جمله جرایم غیر قابل گذشت

با توجه به لزوم حفظ ارزش ها چناچه که افراد مرتکب جرایمی منافی عفت و نظم عمومی جامعه گرداند می بایست مجازات شوند تا بدین وسیله درس عبرتی برای سایرین باشند در نتیجه با توجه به اهمیت و نتایج مخرب جرم رابطه ی نامشروع این جرم از جرایم غیر قابل گذشت بوده بدان معنا که این جرم با نداشتن شاکی خصوصی یا رضایت وی ساقط نمی شود بلکه مرتکبین به مجازات خواهند رسید فقط ممکن است با رضایت شاکی خصوصی درجه مجازات خفیف تر گردد.

مجازات جرم رابطه نامشروع در قانون مجازات اسلامی

مجازات رابطه نامشروع توسط قانون گذار در ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی نود و نه ضرب شلاق در نظر گرفته شده است البته این مجازات برای افرادی است که با قصد و نیت اقدام به برقراری چنین رابطه ی نموده اند یعنی افراد مکره که به زور و عنف وارد رابطه گشته اند و مورد اکراه واقع گشته اند به دلیل فقدان عنصر معنوی یا روانی جرم که همان قصد و نیت است شامل نمی شود چرا که اکراه قصد و نیت را زائل کرده است پس این افراد مجازات نمی شوند.

مرجع صالح به رسیدگی به جرم رابطه نامشروع

رسیدکی به اعمالی که منافی عفت و نظم عمومی بوده و همچنین رسیدگی به جرم رابطه نامشروع مادون زنا به استناد ماده ۳۰۶ قانون آیین دادرسی کیفری جدید در صلاحیت دادگاه می باشد و دادسرا در این دخیل نیست و موضوع مستقیماً از طریق ارجاع شکایت در محاکم کیفری ۲ رسیدگی می گردد و مرجع اعتراض نیز دادگاه تجدید نظر استان نمی باشد.

رابطه نامشروع و ارتباط آن با اخذ وکالت در طلاق

چناچه که زنی متوجه خیانت همسر خود گردد و بتوانند اثبات نماید که همسر وی دارایی رابطه نامشروع با فرد دیگر بوده در چنین شرایطی با توجه به شروط ضمن عقد که در سند ازدواج ذکر می شود یا به استناد تحقق عسر و حرج زن می تواند اظهار نماید قادر به ادامه زندگی نمی باشد و همین امر در صورت اثبات و محکومیت کیفری زوج به اتهام رابطه ی نامشروع می تواند منجر به تحقق شروط ضمن العقد در جهت طرح دعوای طلاق یا تحقق موجبات عسر و حرج زوجه در راستای طرح دعوای طلاق گردد.

دریافت نوبت مشاوره حضوری و غیرحضوری

رابطه نامشروع و ارتباط آن با مهریه زوجه

مهریه و رابطه نامشروع

در هنگام عقد مبلغی به عنوان مهریه برای زنان در سند ازدواج مشخص می گردد که این مبلغ یا همان مهریه حق زن بوده و در طول زندگی مشترک یا با اتمام آن قابل مطالبه از سوی زن می باشد حال چناچه زنی در طول زندگی مشترک خود رابطه نامشروع حتی به صورت متعدد داشته باشد و مرد قصد طلاق وی را داشته می بایست مهریه او را به صورت کامل پرداخت نماید سپس اقدام به طلاق وی نموده پس اگر دلیل جدایی خیانت و رابطه نامشروع بوده باشد باز هم مهریه به زن تعلق می گیرد البته در این صورت این امکان وجود دارد زن از حقوق مالی دیگر خود از جمله اجرت المثل یا شرط تنصیف دارایی محروم می گردد لذا انجام عمل مجرمانه رابطه نامشروع صرفاً بار مجازات کیفری بر زوجه دارد ولیکن مسقط حق مهریه ی وی نمی باشد.

تفاوت زنا با رابطه نامشروع

زنا عبارت است از نزدیکی مرد و زنی که علقه ی زوجیت بین آنها نباشد که با دخول اندام تناسلی مرد به اندازه ی ختنه گاه در قبل یا دبر زن محقق می شود که زنا از جمله جرائم حدی است و حد آن در مواردی که در ماده ی ۲۲۴ قانون مجازات اسلامی مشخص گردیده اعدام است و در سایر موارد صد ضربه شلاق می باشد اما رابطه ی نامشروع روابطی غیر از زنا و دخول کامل است که در زمره ی جرایم تعزیری است و مطابق ماده ی ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی مصادیق آن مشخص است که البته این مصادیق حصری نمی باشد. و هر عملی که منافع عفت عمومی صورت گیرد و نظم عمومی را مختل نماید که لزوماً منجر به ایجاد ارتباط جسمانی و جنسی نیز نبوده رابطه نامشروع تلقی می شود که البته تشخیص آن با مرجع محترم قضایی است.

وکیل رابطه نامشروع در اصفهان

رابطه نامشروع از جرایمی است که با تعدد و تکرار آن جامعه دچار مشکلات فراوانی خواهد گشت که از جمله مهم ترین این مشکلات از بین رفتن کانون گرم خانواده ها و زندگی ها مشترک بسیاری و همچنین ایجاد فساد در جامعه بوده پس مرتکبین چنین جرمی می بایست به مجازات برسند همچنین ممکن است طرفین رابطه نامشروع بی گناه و مکره بوده و در این خصوص نیز ادله نیز موجود باشد منتهی به دلیل نداشتن اطلاعات و تجربیات کافی قادر به ارائه دفاعیات لازمه از خود نبوده اند.
 وکیل رابطه ی نامشروع در اصفهان آماده ی پذیرش وکالت و انجام مشاوره ی حضوری و غیر حضوری در خصوص پرونده های رابطه ی نامشروع می باشد جهت اعطاء وکالت به وکیل رابطه ی نامشروع در اصفهان از طریق راه های مندرج در سایت اقدام نمایید.

مطالب مرتبط

خدمات مشاوره حضوری و غیرحضوری

مشاوره حضوری وکیل اصفهان

شایان ذکر است برای انجام مشاوره حضوری امکان حضور موکلین در دفتر وکالت در روزهای شنبه، یک شنبه، دوشنبه و سه شنبه از ساعت 16:30 لغایت 20:30 مهیا است که جهت هماهنگی نوبت مشاوره حضوری با وکیل معروف اصفهان از یکی از راه های زیر می توانید اقدام نمایید :

۱- مراجعه به سامانه رزرو نوبت مشاوره حضوری و تعیین روز و ساعت مشاوره.

۲- تماس با دفتر وکالت به شماره ۹-۳۶۶۰۵۰۹۸ در ساعات 16:30 لغایت 20:30 و اخذ نوبت مشاوره حضوری.

۳- تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷ جهت هماهنگی اخذ نوبت مشاوره حضوری.

مشاوره غیرحضوری وکیل اصفهان

جهت انجام مشاوره غیرحضوری امکان تماس تلفنی با وکیل در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه از ساعت 13:00 لغایت 16:00 فراهم شده است که هماهنگی نوبت مشاوره غیرحضوری از راه های زیر امکان پذیر می باشد:

۱- مراجعه به سامانه رزرو نوبت مشاوره غیرحضوری و تعیین روز و ساعت مشاوره.

۲- تماس با دفتر وکالت به شماره ۹-۳۶۶۰۵۰۹۸ در ساعات 16:30 لغایت 20:30 و اخذ نوبت مشاوره حضوری و غیرحضوری.

۳- تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷جهت هماهنگی اخذ نوبت مشاوره غیرحضوری.

مشاوره فوری وکیل اصفهان

ضمن اینکه احتمالا مواردی نیز برای متقاضیان حادث می گردد که نیاز به مشاوره فوری دارند که ساعت و روز آن با زمان بندی حضوری و غیرحضوری منطبق نمی باشد که در این موارد نیز امکان هماهنگی برای انجام مشاوره فوری از طریق تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷ مهیا است. بدیهی است در اولین فرصت ممکن هماهنگی لازم برای مشاوره حقوقی شما صورت می پذیرد .