• شنبه , ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • 09133028746

آیا تا به حال به یک وکیل سرقفلی در اصفهان نیاز پیدا کرده‌اید؟ آیا اصلا وکیل خوبی در این زمینه می شناسید و به وظایف او واقف هستید؟ برای اینکه بتوانید وکیل مورد نیاز خود در این زمینه را بشناسید و از خدمات حقوقی او استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم ابتدا با اهمیت حقوقی سرقفلی و مفاد قانونی آن آشنا شوید. اخیرا شاهد بوده ایم که صاحبان فروشگاه ها مالکیت آن را به خریدار منتقل نمی کنند، بلکه فقط مالکیت منافع فروشگاه را (در قالب سرقفلی یا حقوق تجارت) منتقل می کنند. این نوع رابطه بین مالک و مستاجر قوانین خاص خود را دارد که دارای جزئیات و قوانین پیچیده ای است که از دسترس افراد عادی خارج است و نیاز به حضور یک وکیل سرقفلی مجرب دارد.

در حقیقت یکی از دلایلی که بسیاری از افراد حقوق خود را از دست می دهند، این است که بسیاری از مردم از حقوق طبیعی خود آگاه نیستند. به عنوان مثال، یکی از مهمترین حقوقی که معمولا صاحبان مشاغل مختلف را شامل می شود، حق سرقفلی است.

مشاوره حقوقی با بهترین وکیل سرقفلی در اصفهان

طبق تعریف وکیل سرقفلی اصفهان، سرقفلی نوعی امتیاز به مستاجر حساب می‌شود و برای اماکن تجاری در نظر گرفته شده است. سرقفلی امتیازی است که از حق کسب و پیشه حاصل می‌شود و به قوانین قبل از قانون موجر و مستاجر مصوب ۱۳۷۶ اطلاق می‌گردد که مستاجر یک ملک تجاری طبق قانون، حقوقی تحت عنوان کسب و تجارت برایش ایجاد و دست به دست واگذار می‌گردد و مردم به عنوان سرقفلی از آن یاد میکنند. در این نوع هر لحظه امکان دارد امتیاز ایجاد شده با ادعای مالک در معرض از بین رفتن باشد. نوع دیگر در سال ۱۳۷۶ از آن نام برده شده است و مالک مغازه بدون اینکه ملک خود را واگذار نماید، سرقفلی را به مدت نامحدودی با شرایط خاص و دریافت اجاره واگذار می نماید. در این مورد مالک سرقفلی مالک عین مستاجره نمی‌شود و فقط حق استفاده از مغازه را دارد.

در برخی از مشاغل ممکن است مستاجر نیازمند زمان نامحدود در بهره گیری عین مستاجره باشد و به همین دلیل نیازمند حق سرقفلی می‌باشد. وکیل سرقفلی در اصفهان دانش آموخته رشته حقوق و باتجربه در امور حقوقی بهترین اطلاعات را در موارد مختلف حقوقی بالاخص سرقفلی در اختیار شما قرار می دهد. جهت دریافت نوبت مشاوره با وکیل سرقفلی از سامانه آنلاین سایت اقدام کنید یا با شماره زیر تماس حاصل نمایید.

📞 شماره تماس وکیل: ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷ 📞

حق سرقفلی چیست؟

حق سرقفلی باید با توافق طرفین ایجاد شود و برای ایجاد چنین حقی باید به موارد زیر دقت نمود:

وکیل سرقفلی در اصفهان

بهترین وکیل سرقفلی اصفهان

انتقال سرقفلی با سند عادی

معمولا بهترین و عاقلانه ترین روش ایجاد حق سرقفلی در سند رسمی می‌باشد، تا شرایط انتقال نیز طبق قانون و چارچوب خاص صورت گیرد. این موضوع، به این معنا نیست که سند عادی فاقد اعتبار است، ولی هنگام انتقال باید اجازه مالک عین مستاجره گرفته شود.

شغل عنوان شده در سرقفلی

ذکر شغل و زمینه فعالیتی که به موجب سرقفلی در عین مستاجره توسط مستاجر صورت میگیرد، اهمیت زیادی دارد. مستند به ماده ۲۱۷ قانون مدنی، در معامله لازم نیست جهت معامله مشخص شود، ولی چنانچه مشخص شد باید مشروع باشد. در غیر اینصورت باطل است. در ماده فوق الزامی بر بیان جهت معامله نیست، ولی در سرقفلی هدف معامله از عناصر مهم می‌باشد و مستاجر موظف است در زیر قرارداد مورد استفاده را ذکر نماید.

انتقال سرقفلی بدون اجازه مالک

در صورتی که حق انتقال به غیر در قرارداد ذکر شده باشد، مستاجر میتواند آن را برای همان شغل یا مشابه آن به دیگری انتقال دهد. و در صورتی که انتقال چنین حقی منع شده باشد، سایر مشکلات بوجود می‌آید.

مطابق ماده ۱۹ قانون روابط موجر و مستاجر هرگاه در اجاره نامه انتقال به غیر سلب شده باشد و یا کلا اجاره نامه ایی وجود نداشته باشد و مالک رضایت به انتقال بر غیر نداشته باشد، باید در زمان تخلیه مورد اجاره حق کسب و تجارت مستاجر را پرداخت نماید. در غیر اینصورت مستاجر جهت تنظیم سند انتقال میتواند با مشاوره یک وکیل سرقفلی در اصفهان به دادگاه مراجعه کند. دادگاه نیز حکم به تجویز انتقال منافع مورد اجاره به غیر و تنظیم سند انتقال صادر و رونوشت آن را به دفترخانه مربوط ارسال می نماید و تمامی مراحل را به موجر اعلام میکند. لازم به ذکر است زمانی که شخص دارنده حق سرقفلی فوت نماید، حقوق حاصله به ورثه شخص متوفی منتقل می‌شود.

وکیل خوب سرقفلی اصفهان چه کسی است؟

وکیل سرقفلی خوب در اصفهان وکیلی است که تخصص لازم در خصوص مشکل شما را داشته باشد و متخصص حوزه مشکل شما باشد. فرض کنید یک نفر مشکل سرقفلی یا روابط موجر و مستاجر دارد، در این صورت بهتر است به وکیل مسلط بر قوانین مربوط به سرقفلی مراجعه کند. اگر شما مشکل املاک دارید، بهتر است به وکیل سرقفلی اصفهان مراجعه کنید و در تمامی مراحل به صورت حضوری و غیر حضوری و آنلاین از مشاوره با وکیل در اصفهان استفاده کنید.

حق کسب، پیشه و تجارت چیست؟

حق کسب، پیشه و تجارت به این معنا است که مالک نمیتواند پس از اتمام مدت قرارداد، مستاجر را مجبور به تخلیه مکان تجاری نماید. و قرارداد به صورت خودکار تمدید می‌شود و مستاجر میتواند تا زمانی که میخواهد ملک را در تصرف خود نگه دارد. اگر مالک بخواهد قرارداد را تمام نماید، باید مبلغی را به عنوان حق کسب، پیشه و تجارت به مستاجر بپردازد. در واقع این مبلغ ارزش اعتباری است که مستاجر طی مدت قرارداد برای ملک تحت اجاره خود ایجاد کرده است.

سه دلیل که مالک میتواند به قرارداد خود خاتمه دهد:

  1. مالک بخواهد ملک را تخریب و بازسازی نماید.
  2. مالک برای شغل خود، به ملک نیاز داشته باشد.
  3. مالک، ملک را برای سکونت خود یا اقوام نزدیک بخواهد.

هنگام عقد قرارداد چگونه در مورد سرقفلی توافق نماییم؟

چنانچه مشکلات مربوط به دعاوی موجر و مستاجر و مسائل مربوط به سرقفلی دارید، می توانید از خدمات وکالت و مشاوره وکیل سرقفلی در اصفهان بهره مند شوید. شایان ذکر است خیلی از مواقع می‌توانید قبل از اینکه دچار مشکل شوید، از آن پیشگیری کنید. این امر باعث می‌شود از هزینه‌های زیاد دادرسی و دعاوی خلاصی یابید. اما گاهی اوقات به جهت اینکه اشخاص قبل از هر اقدام با وکیل یا مشاورین حقوقی مشاوره نمی‌گیرند، دچار مشکلات و دعاوی سنگین حقوقی می‌شوند. که حتما باید مشکلشان را با وکیل سرقفلی اصفهان در میان بگذارند تا با مشاوره حقوقی بهترین راهکارها را پیش رویشان قرار دهد. خیلی مواقع می‌توان تنها با چند دقیقه مشاوره ساده از ورود به مشکلات حقوقی جلوگیری کرد. هم اکنون میتوانید از طریق راه های ارتباطی درج شده در سایت با ما تماس بگیرید.

بهترین وکیل سرقفلی اصفهان

وکیل سرقفلی اصفهان

مبلغ سرقفلی چگونه مشخص می شود؟

  1. موقعیت و مرغوبیت محل کسب و تجارت
  2. طول مدت اشتغال مستاجر در محل اجاره و شهرتش، که باعث می‌شود در معروفیت محل اثر داشته باشد.
  3. شرایط اجاره طبق مزایایی که در اجاره نامه برای مالک و مستاجر لحاظ شده.
  4. نوع کسب و کار مستاجر
  5. مخارجی که مستاجر برای آماده سازی ملک، مانند قفسه بندی انجام داده است.
  6. وضع محل اجاره از نظر بنا

بنا به گفته وکیل سرقفلی در اصفهان اگر مالک ملک را به شخص دیگری بفروشد، مالک جدید نیز موظف به رعایت سایر توافقات در زمینه سرقفلی است. و حق و حقوقی بیشتر از مالک قبلی ندارد و در صورتی که بخواهد قرارداد جدیدی تنظیم نماید، بر اساس قانون سال ۱۳۷۶ منعقد می‌شود.

دعوای مطالبه حق سرقفلی و نقش وکیل سرقفلی در اصفهان

هرگاه مالک طبق حکم تخلیه ای که توسط دادگاه صادر شده است، اقدام به تخلیه ملک نماید، مستاجر چنانچه مستحق دریافت حق سرقفلی باشد میتواند هم زمان یا با دادخواست تخلیه از سوی موجر، اقدام به طرح دعوی نماید. ولی چنانچه مالک پس از اتمام قرارداد دادخواستی مبنی بر تخلیه را مطرح نکرده باشد، مستاجر نمیتواند دادخواست سرقفلی را به دادگاه تقدیم نماید. و شروع دعوای سرقفلی زمانی است که مستاجر ملک را تخلیه می نماید و تحویل مالک میدهد، ولی مالک از تحویل گرفتن آن خودداری می نماید و مستاجر ملک را به دادگاه تحویل داده باشد.

پس از طرح دعوی با کمک وکیل سرقفلی اصفهان دادگاه با ارجاع پرونده به کارشناس رسمی دادگستری طبق قیمت روز بهای سرقفلی را مشخص می نماید. و پس از محکومیت مالک و قطعیت رای اجرائیه صادر می‌شود و به مالک ابلاغ می گردد. در صورتی که پس از ۱۰ روز از تاریخ ابلاغ اجرا مبلغ سرقفلی را پرداخت نکند، مستاجر میتواند اموال وی را توقیف نماید. و حتی ملکی که در تصرف مستاجر بوده نیز قابل توقیف است.

سوالات متداول در مورد وکیل سرقفلی اصفهان

آیا سرقفلی جز مستثنیات دین محسوب می‌شود؟ یا قابل توقیف است؟

سرقفلی و محل کسب را می‌توانید توقیف کنید. اصل بر این است که طلبکار می‌تواند هر مالی را از مدیون (بدهکار) توقیف کند و بنابراین سرقفلی از مستثنیات دین نیست.

آیا می‌توان سرقفلی ملکی را جدا از مالکیت آن بخریم؟

اصولا سرقفلی تابع اجاره کردن ملک تجاری مثل یک مغازه است. یعنی کسی نمی‌تواند بدون اجاره کردن یک مغازه و بدون خریدن ملکیت آن، صرفا سرقفلی آن را بخرد. با این حساب درست آن است که بگوییم نقل‌ و انتقال سرقفلی و نه خرید و فروش سرقفلی. چون با پایان اجاره موجر می‌تواند با پرداخت حق سرقفلی، ملک را تخلیه کند. اما اگر چیزی فروخته شود، بدون رضایت خریدار امکان استرداد آن ممکن نیست.

انتقال کلیدی چیست و چه تبعاتی دارد؟

در انتقال کلیدی مستاجر (دارنده حق کسب و پیشه) صرف نظر از اینکه حق انتقال داشته باشد یا نداشته باشد، با اخذ مبلغی کلید عین مستاجره را تحویل منتقل الیه می دهد. و ضمن تنظیم سند عادی با موضوع انتقال بین طرفین، وکالتی نیز از طرف مستاجر به منتقل الیه جهت فسخ اجاره سابق و انجام کارهای اداری و طرح دعوی علیه موجر برای اخذ مجوز انتقال داده می شود. در این نوع انتقال ناقل با تحویل کلید و اخذ مبلغ کلیه مسئولیتهای آتی ملک مثل احتمال طرح دعوی تخلیه از سوی مالک را از خود سلب می کند. و کلیه هزینه ها و مسئولیتهای آینده ملک به عهده منتقل الیه است. این نوع انتقال یکی از خطرناک ترین انتقالات است. چه بسا مالک با طرح دعوی و پرداخت نصف حق کسب و پیشه اقدام به تخلیه و تحویل ملک نماید.

خدمات مشاوره حضوری و غیرحضوری

مشاوره حضوری وکیل اصفهان

شایان ذکر است برای انجام مشاوره حضوری امکان حضور موکلین در دفتر وکالت در روزهای شنبه، یک شنبه، دوشنبه و سه شنبه از ساعت 16:30 لغایت 20:30 مهیا است که جهت هماهنگی نوبت مشاوره حضوری با وکیل معروف اصفهان از یکی از راه های زیر می توانید اقدام نمایید :

۱- مراجعه به سامانه رزرو نوبت مشاوره حضوری و تعیین روز و ساعت مشاوره.

۲- تماس با دفتر وکالت به شماره ۹-۳۶۶۰۵۰۹۸ در ساعات 16:30 لغایت 20:30 و اخذ نوبت مشاوره حضوری.

۳- تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷ جهت هماهنگی اخذ نوبت مشاوره حضوری.

مشاوره غیرحضوری وکیل اصفهان

جهت انجام مشاوره غیرحضوری امکان تماس تلفنی با وکیل در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه از ساعت 13:00 لغایت 16:00 فراهم شده است که هماهنگی نوبت مشاوره غیرحضوری از راه های زیر امکان پذیر می باشد:

۱- مراجعه به سامانه رزرو نوبت مشاوره غیرحضوری و تعیین روز و ساعت مشاوره.

۲- تماس با دفتر وکالت به شماره ۹-۳۶۶۰۵۰۹۸ در ساعات 16:30 لغایت 20:30 و اخذ نوبت مشاوره حضوری و غیرحضوری.

۳- تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷جهت هماهنگی اخذ نوبت مشاوره غیرحضوری.

مشاوره فوری وکیل اصفهان

ضمن اینکه احتمالا مواردی نیز برای متقاضیان حادث می گردد که نیاز به مشاوره فوری دارند که ساعت و روز آن با زمان بندی حضوری و غیرحضوری منطبق نمی باشد که در این موارد نیز امکان هماهنگی برای انجام مشاوره فوری از طریق تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷ مهیا است. بدیهی است در اولین فرصت ممکن هماهنگی لازم برای مشاوره حقوقی شما صورت می پذیرد .