• یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • 09133028746

مالکیت معنوی یک خلق فیزیکی منحصر به فرد است، نه فقط یک ایده. به عنوان مثال، یک ایده برای یک پلاستیک دوستدار محیط زیست مالکیت معنوی نیست، اما زمانی که این مفهوم شکل فیزیکی پیدا میکند، می توان آن را دارای مالکیت معنوی در نظر گرفت و در صورت کپی از آن یا سو استفاده و یا حتی برای ثبت آن، از یک وکیل مالکیت معنوی در اصفهان، کمک گرفت.

مالکیت معنوی را می توان به دسته های مختلفی مانند علائم تجاری، حق چاپ، حق ثبت اختراع و حقوق طراحی تقسیم کرد.

در دنیایی که نوآوری بسیار ارزشمند است و ایده‌ها به سرعت حرکت می‌کنند، برای کسب‌وکارها و افراد به طور یکسان مهم است که از خلاقیت‌های خود در برابر دیگرانی که می‌خواهند از آنها سود ببرند محافظت کنند.

از این رو ما امروز در این پست در خصوص حفظ مالکیت معنوی و اختلافات مربوط به آن صحبت خواهیم کرد.

دریافت نوبت مشاوره حضوری و غیرحضوری

مفهوم مالکیت معنوی

واژه مالکیت معنوی ، اصطلاحی است  که روزمره بسیار استفاده می شود ولی هنوز مفهوم کمی  از آن توسط عموم برداشت می شود . مالکیت معنوی به صورت کلی به معنی خلاقیت های مورد استفاده درتجارت و بازرگانی است که شامل اختراعات ، آثار ادبی و هنری و نشانه ها و علائم تجاری است .

انواع اختلافات مربوط به مالکیت معنوی

طبق گفته ی وکیل مالکیت معنوی در اصفهان می توان اختلافات مربوط به حقوق مالکیت معنوی را از جهات مختلف دسته بندی نمود .  مثلاً اینکه طرفین  یک اختلاف دولت ها باشد یا افراد ، یا اینکه یک طرف کشور و طرف دیگر یک فرد باشد . یا می توان با توجه به موضوع اختلاف تقسیم بندی نمود مثلاً اختلافات مربوط به کپی رایت ، اختلافات مربوط به علائم تجاری ، طرح های صنعتی و…..

انواع اختلافات به اعتبار موضوع آن ها

موضوعات مالکیت معنوی بسیار گسترده و متنوع است که در این گفتار به بررسی اجمالی موضوعات می پردازیم.

کپی رایت

کپی رایت یکی از انواع حقوق مالکیت معنوی است که مربوط به حمایت از نویسندگان و هنرمندان از کارهای ادبی و هنریشان می باشد . این حقوق دارای دوجنبه ی مادی و معنوی می باشد . حق بهره برداری انحصاری ناشی از تکثیر یا نمایش یا عرضه عمومی و همچنین تلخیص و تبدیل ، ترجمه و جایزه را می توان جز جنبه ی مادی آن قرار داد و حق انتشار و تصمیم گیری در مورد انتشار اثر و حرمت اثر که دارای ویژگی غیر قابل انتقال بودن و محدود نبودن به زمان ومکان است را می توان جز جنبه ی معنوی قرار داد . امروزه با توسعه تکنولوژی اینترنتی ، امکان نقض کپی رایت بسیار بیشتر از قبل بوده است و به همان نسبت دعاوی مربوط به آن نیز افزایش یافته است . اگر برای شما چنین مشکلاتی پیش آمده است و درگیرچنین پرونده هایی شده اید بهتر است با بهترین وکیل مالکیت معنوی مشورت نمایید زیرا هنوز در این موارد رویه های مشخصی وجود ندارد و بهترین راه برای رسیدن به  حق و حقوق خود  و جلوگیری از تضییع حق مشورت با یک اهل علم است که در این زمینه مهارت های زیادی دارد.

علائم تجاری

علائم تجاری ، به معنی تمام نشانه ها و علامت های تجاری می باشد ، که برای شناسایی کالاها یا خدمات مورد استفاده قرار می گیرد . عمده ترین خصوصیت یک علامت تجاری یا صنعتی این است که به یک شرکت و یا مجموعه ای از شرکت های وابسته به یک مؤسسه مادر ، این امکان را می دهد که خود و محصول و یا خدمات خود را نسبت به محصولات و خدمات شرکت های دیگر متمایز سازد و هماهنگ با آن قدرت انتخاب مصرف کننده را افزایش دهد. مهمترین استفاده از علائم تجاری در رابطه با تشویش و ترغیب بیشتر برای فروش کالاها و خدمات است . با توجه به تأثیر اینترنت در علائم تجاری ، حل و فصل اختلافات مربوط به آن بسیار دشوار گردیده است .پس بهتر است برای حل مشکلات مربوط به علائم تجاری به بهترین وکیل مالکیت فکری در اصفهان که سابقه ی زیادی در پرونده های مربوط به علائم تجاری داشته است مراجعه شود .

نشانه های جغرافیایی

یکی دیگر از انواع حقوق معنوی نشانه های جغرافیایی است ، یک نشانه جغرافیای مانند یک علامت تجاری بیانگر یک پیام به مخاطبین خود می باشد و آن این است که یک کالا در یک منطقه ویژه ای تولید گردیده و دارای ویژگی های مطلوب ومورد نظری است که فقط در آن منطقه خاص یافت می شود .

طرح های صنعتی

طرح های صنعتی از انواع دیگر مالکیت صتعتی می باشد که عبارتند از ؛ جنبه های تزئینی بکار رفته در یک شیء که شامل قالب ها ، شکل ها ، خطوط ، رنگ آمیزی ها و غیره می شود و به محصول نوعی جذابیت ظاهری می دهد . به عبارت دیگر طرح های صنعتی ، جنبه های زینتی و نمادین یک محصول مفید و مورد استفاده عمومی را حمایت می کند .

حق اختراع

حق اختراع ، یکی از گسترده ترین حقوق مالکیت معنوی است که به آن پاتنت نیز گفته می شود . اختراع یک ابداع و نوآوری در عرصه علم و تکنولوژی می باشد . برای حفظ حقوق مخترعین به آن ها این حق داده شده است که با ثبت اختراع خود برای مدت معینی از ساخت و فروش آن به وسیله ی دیگران جلوگیری به عمل آید که البته باید بدانیم هر نوع اختراعی مورد حمایت قرار نمی گیرد . امروزه با توسعه علم و تکنولوژی ، موضوعات و مسائل جدیدی در مورد اختراعات به وجود آمده است که موجب بروز اختلافات شدیدی شده است پس بهتر است در این زمینه با مشاور و وکیلی که در این امر مهارت کافی دارد مشورت شود ، بهترین وکیل مالکیت معنوی و ثبت اختراعات در اصفهان می باشد که به تمام قوانین تسلط کافی داشته و می تواند مشکلات شما را در کمترین زمان حل و به نتیجه برساند.

 

اسامی دامنه

امروزه همه برای تبلیغ کالا وخدمات خود بجای استفاده از آگهی های سنتی از اینترنت کمک می گیرند و با معرفی کلا و خدمات خود به کسب و کار خود رونق می بخشند که کاربرد اینترنت مباحث زیادی را دنبال خواهد داشت ، مانند ؛ استفاده تجار و شرکت های تجاری از علائم تجاری به عنوان یک دامنه برای معرفی کالاها و خدمات خود از طریق اینترنت و همچنین اختلافاتی که ممکن است در این راستا پیش آید . استفاده از اینترنت برای جلب و جذب مشتری امری معمول و متداول گردیده است و بیشتر کمپانی ها برای خود وبسایت اختصاصی داشته که قسمت مهم یک وب سایت نام دامنه ی آن می باشد ، نام دامنه عبارتی است که بعد از ملخص www. به کار برده می شود و به دنبال آن ملخص هایی مانند MIL، INT، EDU، GOV COM، ORG، NETبه کار برده می شود . اهمیت این اسامی از این جهت می باشد که به وسیله آن ها مشتریان خیلی سریع می توانند به وب سایت یک کمپانی یا یک تاجر دست پیدا کنند و اطلاعات لازم در مورد کالا یا خدمات را بدست آورند . بدلیل سوء استفاده های زیادی که در حوزه اسامی دامنه اتفاق می افتد امروزه اکثر کشور ها سعی نموده اند که مقررات شفاف و واضحی در این زمینه ایجاد نماید .  وکیل مالکیت معنوی در اصفهان بهترین وکیل در مورد اختلافات ومشکلات حاصل از دامنه ها می باشد که با شناختی که در زمینه این گونه مشکلات دارد ، مشکلات شما را به بهترین نحو حل و فصل می نماید.

وکیل مالکیت معنوی در اصفهان

یکی از بهترین و موفق ترین وکیل های حقوق مالکیت معنوی به همراه کادر مجرب و خبره ی خود در ابتدا مشکلات مراجعین را در همه ی ابعداد بررسی کامل نموده و با تکیه بر علم حقوقی اقدام به حل مشکلات مراجعین و موکلین در مسیر موازین قانونی می نماید.

وکیل مالکیت معنوی

وکیل مالکیت معنوی در اصفهان و دانش آموخته ی حقوق قضایی یکی از بهترین مشاور و وکیل ها در تمام امور مربوط به مالکیت معنوی از جمله کپی رایت، علائم تجاری ، نشانه های جغرافیایی ، طرح های صنعتی ، حق اختراع و….می باشد . برای مشاوره تلفنی و حضوری با این وکیل با تجربه با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید .

مطالب مرتبط

خدمات مشاوره حضوری و غیرحضوری

مشاوره حضوری وکیل اصفهان

شایان ذکر است برای انجام مشاوره حضوری امکان حضور موکلین در دفتر وکالت در روزهای شنبه، یک شنبه، دوشنبه و سه شنبه از ساعت 16:30 لغایت 20:30 مهیا است که جهت هماهنگی نوبت مشاوره حضوری با وکیل معروف اصفهان از یکی از راه های زیر می توانید اقدام نمایید :

۱- مراجعه به سامانه رزرو نوبت مشاوره حضوری و تعیین روز و ساعت مشاوره.

۲- تماس با دفتر وکالت به شماره ۹-۳۶۶۰۵۰۹۸ در ساعات 16:30 لغایت 20:30 و اخذ نوبت مشاوره حضوری.

۳- تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷ جهت هماهنگی اخذ نوبت مشاوره حضوری.

مشاوره غیرحضوری وکیل اصفهان

جهت انجام مشاوره غیرحضوری امکان تماس تلفنی با وکیل در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه از ساعت 13:00 لغایت 16:00 فراهم شده است که هماهنگی نوبت مشاوره غیرحضوری از راه های زیر امکان پذیر می باشد:

۱- مراجعه به سامانه رزرو نوبت مشاوره غیرحضوری و تعیین روز و ساعت مشاوره.

۲- تماس با دفتر وکالت به شماره ۹-۳۶۶۰۵۰۹۸ در ساعات 16:30 لغایت 20:30 و اخذ نوبت مشاوره حضوری و غیرحضوری.

۳- تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷جهت هماهنگی اخذ نوبت مشاوره غیرحضوری.

مشاوره فوری وکیل اصفهان

ضمن اینکه احتمالا مواردی نیز برای متقاضیان حادث می گردد که نیاز به مشاوره فوری دارند که ساعت و روز آن با زمان بندی حضوری و غیرحضوری منطبق نمی باشد که در این موارد نیز امکان هماهنگی برای انجام مشاوره فوری از طریق تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷ مهیا است. بدیهی است در اولین فرصت ممکن هماهنگی لازم برای مشاوره حقوقی شما صورت می پذیرد .