• پنج شنبه , ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • 09133028746

مدت زمان تخمینی مطالعه: ۱۰ دقیقه

وکیل کارخانه جات در اصفهان

برای درک بهتر کارخانه جات ها و امور مرتبط به آنها ابتداً به تعریف کارخانه و امور مرتبط با آن از زبان وکیل کارخانه جات در اصفهان پرداخته و سپس با پیچدگی امور مرتبط با کارخانه جات آشنا شویم.

برای مشاوره فوری کلیک کنید.

منظور از کارخانه چیست؟

کارخانه مجموعه است که در آن سرمایه و نیروی انسانی به منظور تولید کالا یا خدمات خاص مشغول به کار شده و کارخانه جات ها شامل اشیاء فیزیکی مورد استفاده یک شرکت مانند ساختمان و ماشین آلات به صورتی مستقردر یک محل است.

مدیریت کارخانه

مدیر کارخانه یک مدیر اجرائی با تمام قدرت و وسعت حیطه مسئولیت خود محسوب می گردد که زیر نظرتصمیم گیرنده واقعی ( مدیر استراتژیکی ) ، یعنی مدیر شرکت به انجام وظیفه می پردازد.

کارگاه

کارخانهجات در یک کارخانه به مفهوم بخش فنٌی از امور تولیدی همان کارخانه کارگاه گفته می شود که در آن ساخت کالا ، یا فرایند خاصٌی از تولید صورت می گیرد همانند کارگاه قالب سازی یا کارگاه رنگرزی

سرپرست کارگاه

طبیعتاً کارگاه ها فاقد امور اداری و مالی مستقل هستند و بنابراین ، مدیریت مسؤول کارگاه حتی بیش از مدیریت اجرائی کارخانه جنبه ای منحصرا” فنٌی دارد : شخصی است متخصص و به خصوص.
به طورکلٌی هرکارخانه و هرکارگاه ، یک واحد تولیدی شناخته شده و مدیریت آنان تا حدودی از مباحث مدیریت تولید است.

نظافت کارخانه ها

نظافت کارخانه جات ها به دلیل شرایط ویژه حاکم بر این مکان ها باید به صورت کاملا تخصصی و با استفاده از دستگاه های نظافت تخصصی صورت پذیرد. تا به این ترتیب سلامت و ایمنی کارکنان نیز علاوه بر حفظ محافظت از دستگاه ها به مخاطره نیفتد. نظافت شامل نظافت بخش های مختلف یک کارخانه و کارگاه می شود.

نظافت انبار

محلی برای نگهداری کالا و محصولات تولیدی انبار می باشد. کفپوش انبار ها به دلیل تردد مداوم افراد و ماشین آلات دچار آلودگی های فراوانی می شود و این کفپوش ها از جنس سرامیک، سنگ، اپوکسی، بتن، کاشی و… بوده. کف این مکان ها به منظور جلوگیری از ایجاد سطحی لغزنده و ناامن سطوح باید به صورت دوره ای مورد نظافت قرار بگیرند. به منظور انجام این عملیات از آنجایی که وسعت این محیط ها عموما بالا است، از دستگاه های نظافت تخصصی نظیر کفشوی صنعتی استفاده می شود تا با سرعت و کیفیت بالا عملیات نظافت را انجام دهد.

غبارروبی تجهیزات

عموماً دستگاه های به کارگرفته شده در کارخانه ها در ابعاد بزرگ طراحی شده و دستورالعمل های متعددی به علت هزینه بالا به منظور تعمیر و جایگزینی این تجهیزات، به منظور نگه داری صحیح این دستگاه ها وجود دارد. غبارروبی یک عملیات نظافتی است که باید به منظور جمع آوری گرد و غبار و مواد پودری تولید شده در طی فرایند تولید به صورت دوره انجام پذیرد. استفاده از دستگاه های تخصصی نظیر مکنده ها و جاروبرقی های صنعتی امری رایج در کارخانه جات ها می باشد.

جمع آوری غبار از سطوح کارخانه ها

وکیل کارخانه جات در اصفهان: یکی از مهم ترین بخش ها در هر کارخانه سالن تولید می باشد که ممکن است در معرض آلودگی های متفاوتی متناسب با میزان تولید قرار بگیرد. برخی از این آلودگی ها مواد شیمیایی و سمی و مضری هستند که در صورتی که به درستی جمع آوری نگردند موجب بروز خطراتی می گردند. به همین دلیل عموماً اکثر کارخانه ها به دستگاه های متفاوت مجهز هستند تا در ایمنی کامل این مواد گاها آسیب زا را جمع آوری نمایند. یکی از این دستگاه ها مکنده صنعتی و مکنده ضد انفجار صنعتی است.

تعریف صنعت چیست؟  تفاوت بازار و صنعت در کجاست؟بهترین وکیل در اصفهان

امروزه برای ما در گفتگو های روزمره خود گاه پیش می آید. دو اصطلاح بازار و صنعت را با اشتباه به جای یکدیگر به کار می بریم. اما این نکته یعنی توجه به تفاوت این دو اصطلاح زمانی که قرار است. از ارزش آفرینی، بازاریابی و استراتژی حرف بزنیم، مهم است. و می بایست این دو واژه را با دقت و حساسیت بیشتری به‌کار بگیریم.

در صنایع مختلف بسیاری از تصمیم‌های ضعیف و اشتباه مدیران و نیز تحلیل‌های غیردقیقی که تحلیل‌گران ارائه می‌کنند،‌ نشات گرفته از عدم توجه به تفاوت این دو مفهوم است. که منتهی توجه به تفاوت صنعت و بازار هم همه‌ی مشکلات شما را حل نمی‌کند. به این علت مرز های صنعت و بازار توسط هر کس ممکن است

با توجه به نگرش و سلیقه‌‌ هر فرد به شکل متفاوتی برای خود تعریف کند. اما به هر حال، شفاف کردن تفاوت این دو واژه، خود یک گام به جلو محسوب می‌شود. الگویی است که رابرت گرنت در کتاب مدیریت استراتژیک خود به‌کار گرفته است (+) تعریفی است که ما در این مقاله مطرح می نمایم. البته اغلب کتاب‌های مدیریت استراتژیک، تعریف‌های نزدیک یا مشابهی را ارائه کرده‌اند و این نگاه محدود به گرنت نیست.

استفاده از الگوی عرضه و تقاضا

استفاده از الگوی عرضه و تقاضا ساده‌ ترین شیوه‌ای که می‌توانیم برای تفکیک صنعت و بازار در نظر بگیریم. به این معنا که در مورد هر کالا یا خدمت، همه‌ی فعالانِ سمتِ عرضه و بازار صنعت را شامل می شود و برایند همه‌ی تقاضایی است که در یک زمینه‌ی مشخص وجود دارد.

تعریف صنعت چیست ؟ تعریف بازار چیست ؟

سمتِ تقاضای معادله‌ی اقتصاد همان طور که اشاره کردیم بازار است. که بر اساس یک محصول یا یک دسته محصول این تقاضا را اغلب تعریف می‌کنند.

تعریف بازار

همه‌ی افراد، شرکت‌ها و بنگاه‌هایی که به صورت بالقوه یا بالفعل، خریدار یک محصول مشخص هستند بازار را شامل می شوند. پس اگر شما یک کافی شاپ دارید و از بازارِ کافی‌شاپ حرف می‌زنید، منظورتان همه‌ی کسانی است که علاقه‌مند به خدمات کافی‌شاپ هستند و حاضرند به صورت مستقیم یا غیرمستقیم برای آن پول پرداخت کنند. به عنوان یک نمونه ، با توجه به انواع بازار در این‌جا می‌توانیم بازار یک کافی‌شاپ را به صورت زیر تعریف کنیم :

تعریف صنعت چیست؟

سمتِ عرضه‌ی معادله‌ی اقتصاد صنعت است پس آن را می‌توان به صورت زیر تعریف کرد :

مجموعه‌ای از بنگاه های اقتصادی است که نیازهای یک بازار مشخص را تأمین می‌کنند شامل صنعت می شود و صنعت می نامیم.
بر اساس محصول یا نیاز صنعت را می توان تعریف کرد : وقتی از صنعت کافی‌ شاپ صحبت می‌کنیم با توجه به این توضیح منظورمان همه‌ی کسانی است که مانند شما خدمات کافی شاپ را عرضه و ارائه می‌کنند. همچنین زمانی از صنعت خودرو حرف می‌زنیم، منظورمان همه‌ی کسانی است که خودرو را تولید و عرضه می‌کنند و در مقابل بازار خودرو را می‌توان به عنوان همه‌ی تقاضای موجود برای خودرو در نظر گرفت. پس زمانی که از بازار فست فود یا از بازار خودرو های چینی برای همه ما کم و بیش این موضوع مشخص و شفاف است. ولی تفسیر های متعددی برای تعریف صنعت وجود داشته مثلاً اگر شما کافی‌شاپ دارید، آیا باید فقط کافی‌شاپ‌های دیگر را در صنعت خود در نظر بگیرید؟ زمانی که شما کافی شاپ دارید؟

انواع هزینه های تولید در کارخانه جات

۱- هزینه مواد خام

هزینه های مواد خام یا هزینه مواد نامیده می شود بهای مواد و قطعاتی که به عنوان بخشی از کالاهای ساخته شده محسوب می‌شود. و می‌توان هزینه‌های آن را به راحتی و به طور مستقیم به کالاها تخصیص داد برای مثال مواد خام مورد استفاده در یک کارخانه اتومبیل سازی شامل: ورق فولاد ، شیشه ، لاستیک ، میل لنگ و… می باشد.

ممکن است جزئی یا ممکن بعضی از مواد خام به کار رفت در ساخت کالا ممکن است جزئی یا کم اهمیت باشد. برای مثال ممکن است چند عدد میخ در ساخت یک صندلی چوبی به کار برد شود. واضح است که هزینه آن نا چیز است در مقایسه با هزینه سایر مواد به کار رفته در صندلی مانند چوب یا پارچه روکش. به همین دلیل و به منظور ساده کردن عملیات حسابداری مربوط به این نوع مواد در گروه هزینه های سربار می توان چنین مواردی را طبقه بندی کرد. به اینگونه مواد، مواد غیر مستقیم می نامند.

۲- هزینه دستمزد

کارگران که به طور مستقیم با استفاده از دست یا ابزار بر روی مواد خام کار می کنند. دستمزد دریافت نموده که به آن هزینه دستمزد مستقیم گفت میشود. برای مثال دستمزد کارگران گرداننده یا اپراتور ماشین آلات نوعی هزینه دستمزد مستقیم است. بعضی از کارگران کارخانه که مستقیماً در تولید محصول دخالت ندارند مانند پرسنل نگهبانی کارخانه و سرپرستان تولید دستمزد غیر مستقیم دریافت نموده که تحت عنوان هزینه های سربار کارخانه طبقه بندی می گردد.

۳-هزینه سربار کارخانه

به غیر از هزینه مواد خام و هزینه دستمزد مستقیم تمامی هزینه های تولید هزینه سربار کارخانه محسوب می شوند.

دریافت نوبت مشاوره حضوری و غیرحضوری

وکیل کارخانه جات در اصفهان

امروزه با پیشرفت و صنعتی شدن جوامع نظاره گر پدیدار آمدن کارخانه جات فراوان در سطح جهان بوده ایم که این کارخانه جهت انجام امور خود نیازمند نیروی انسانی و مواد خام و اولیه بوده که برای هر یک از عوامل تولید اعم از نیروی انسانی و مواد خام نیازمند مشاوره با افراد متخصص و آگاه بوده تا از هرگونه ورود ضرر و زیانی ممانعت نمایم و بهترین افراد جهت مشاوره هنگام معامله مواد خام و اولیه برای کارخانه جات ها و استخدام نیروی انسانی وکلای متخصص در امور کارخانه جات ها می باشند.  وکیل کارخانه جات در اصفهان در امور کارخانه جات آماده ارائه خدمات و قبول وکالت می باشد.

مطالب مرتبط

خدمات مشاوره حضوری و غیرحضوری

مشاوره حضوری وکیل اصفهان

شایان ذکر است برای انجام مشاوره حضوری امکان حضور موکلین در دفتر وکالت در روزهای شنبه، یک شنبه، دوشنبه و سه شنبه از ساعت 16:30 لغایت 20:30 مهیا است که جهت هماهنگی نوبت مشاوره حضوری با وکیل معروف اصفهان از یکی از راه های زیر می توانید اقدام نمایید :

۱- مراجعه به سامانه رزرو نوبت مشاوره حضوری و تعیین روز و ساعت مشاوره.

۲- تماس با دفتر وکالت به شماره ۹-۳۶۶۰۵۰۹۸ در ساعات 16:30 لغایت 20:30 و اخذ نوبت مشاوره حضوری.

۳- تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷ جهت هماهنگی اخذ نوبت مشاوره حضوری.

مشاوره غیرحضوری وکیل اصفهان

جهت انجام مشاوره غیرحضوری امکان تماس تلفنی با وکیل در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه از ساعت 13:00 لغایت 16:00 فراهم شده است که هماهنگی نوبت مشاوره غیرحضوری از راه های زیر امکان پذیر می باشد:

۱- مراجعه به سامانه رزرو نوبت مشاوره غیرحضوری و تعیین روز و ساعت مشاوره.

۲- تماس با دفتر وکالت به شماره ۹-۳۶۶۰۵۰۹۸ در ساعات 16:30 لغایت 20:30 و اخذ نوبت مشاوره حضوری و غیرحضوری.

۳- تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷جهت هماهنگی اخذ نوبت مشاوره غیرحضوری.

مشاوره فوری وکیل اصفهان

ضمن اینکه احتمالا مواردی نیز برای متقاضیان حادث می گردد که نیاز به مشاوره فوری دارند که ساعت و روز آن با زمان بندی حضوری و غیرحضوری منطبق نمی باشد که در این موارد نیز امکان هماهنگی برای انجام مشاوره فوری از طریق تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷ مهیا است. بدیهی است در اولین فرصت ممکن هماهنگی لازم برای مشاوره حقوقی شما صورت می پذیرد .