• شنبه , ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • 09133028746

به چه کسی وکیل تعزیرات در اصفهان می گویند؟ آیا تا به حال به وکیل تعزیرات نیاز داشته اید؟ چگونه یک وکیل تعزیرات خوب در اصفهان انتخاب می کنید؟ وکیل تعزیرات در پرونده های مختلف چه وظیفه ای دارد؟

وکیل تعزیرات یکی از مهمترین وکلای پایه یک در قوه قضائیه محسوب می شود که می تواند نقش اساسی و بسیار مهمی در روند رسیدگی به دعاوی مختلف داشته باشد. یک وکیل تعزبرات بهتر از هر کس دیگری روند رسیدگی به پرونده های تعزیرات را می داند و می تواند به افراد کمک کند تا از نقض حقوق خود جلوگیری کنند.

وقتی صحبت از وکلای تعزیرات می شود، برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که موضوعات مربوط به چنین پرونده هایی چیست و چرا باید برای پیگیری آن به وکیل تعزیرات مراجعه کرد؟

واقعیت این است که دولت موضوع تعزیرات را با هدف پیشگیری از جرایم اقتصادی و تخلفات مرتبط با آن، مرتکب جرایمی مانند: احتکار، کم فروشی، قیمت گذاری غیرواقعی کالا و… قرار داده است.

با این تفاسیر، شعب بسیاری از سازمان تعزیرات در سراسر کشور تأسیس شد. این سازمان ها و شعب از ارکان مهم و اساسی تعزیرات حکومتی هستند. از این رو افراد متخلف را شناسایی و برای آنها پرونده تشکیل می دهند و به دادگاه مربوطه ارجاع می دهند.

یک وکیل تعزیرات کاملاً از این مسائل و موضوعات آگاه است و می داند که چگونه به پرونده های مجازات رسیدگی کند.

دریافت نوبت مشاوره حضوری و غیرحضوری

مهمترین ویژگی های وکیل تعزیرات در اصفهان

وکیل تعزیرات باید دارای تحصیلات حقوقی و پروانه وکالت باشد. همچنین باید تجربه کافی در زمینه حل و فصل و ارجاع پرونده های تعزیراتی داشته باشد. زیرا بدون داشتن تجربه کافی قادر به حل موارد مربوطه نخواهد بود. یکی دیگر از ویژگی های این وکلا، دانش بالای حقوقی آنهاست. با دانش و اطلاعات کافی که در اختیار دارند در کمترین زمان ممکن مراحل رسیدگی به پرونده را طی می کنند.

یکی دیگر از ویژگی های مهم وکیل تعزیرات در اصفهان، تجربه زیاد است. دلیل اصلی داشتن تجربه به عنوان وکیل، توانایی حل پرونده های مربوطه است. زیرا امروزه تعداد بی‌شماری وکلای اصلی در سیستم قضایی کار می‌کنند. با این حال، همه این وکلا اختیار تعقیب پرونده های تعزیرات را ندارند. حتی در اکثر موارد امکان موفقیت در این پرونده ها با حضور این وکلا بسیار کاهش می یابد.

یکی دیگر از ویژگی های مهم این وکیل، این است که علاوه بر تحصیلات آکادمیک، باید دارای پروانه وکالت نیز باشد. برخورداری از توانایی ها و مهارت های لازم برای موفقیت در دادرسی نیز از دیگر ویژگی های مهم این نوع وکیل است. زیرا مهارت های عملی در پیشرفت مثبت پرونده و موفقیت آن تاثیر بسزایی خواهد داشت.

زمینه فعالیت وکیل تعزیرات

زمینه فعالیت وکیل تعزیرات در اصفهان

مجازات های تعزیری

حد، به مجازاتی گفته می شود که موجب، نوع، میزان و کیفیت اجرای آن در شرع مقدس مشخص شده است. مانند مجازات شرب خمر، که میزان شلاق آن ۸۰ تازیانه است و قاضی نمی تواند مبادرت به صدور رأیی کمتر یا بیشتر از ۸۰ ضربه نماید.

قصاص به مجازات اصلی جنایات عمدی بر نفس و اعضا و منافع گفته می شود.

دیه مالی است که اندازه ی آن در شرع مقدس مشخص شده است و در صورت جنایت بر نفس و یا اعضای بدن و ایراد جرح در صورتی که به هر دلیلی قصاص ندارد باید داده شود .

تعریف تعزیر

تعزیر در لغت به معنای تعظیم ، تأدیب ، نصرت و منع می باشد . تعزیر در شرع از حیث مقدار مشخص نیست. تعزیر مجازاتی است که در صورت ارتکاب محرمات شرعی یا نقض مقررات حکومتی تعیین و اعمال می شود. در مجازات های تعزیری همیشه یک حداقل و یک حداکثری وجود دارد که دست قاضی را در دادن حکم باز نگه می دارد و قاضی باید بین حداقل و حداکثر یک مجازاتی را تعیین نمایید . برای دادن حکم تعزیری قاضی باید مواردی را مورد توجه قرار دهد که این موارد عبارت اند از :

  1.  انگیزه مرتکب و وضعیت ذهنی و روانی او در حین انجام جرم.
  2.  شیوه ی ارتکاب جرم ، گستره ی نقض وظیفه و نتایج زیان بار آن.
  3.  اقدامات شخص مرتکب پس از انجام جرم.
  4.  سوابق و وضعیت فردی ، خانوادگی و اجتماعی مرتکب و تأثیر تعزیر بر وی.

مجازات های تعزیری را طبق ماده (۱۹)قانون مجازات اسلامی می توان به هشت درجه تقسیم کرد:

تعزیر درجه یک

حبس بیش تر از بیست و پنج سال ، جزای نقدی بیش تر از یک ملیارد (۱٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰)ریال، مصادره کل اموال ، انحلال شخصیت حقوقی.

تعزیر درجه دو

حبس بیش تر از پانزده تا بیست پنج سال ، جزای نقدی بیش تر از پانصد و پنجاه ملیون (۵۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال تا یک ملیارد (۱٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال .

تعزیر درجه سه

حبس بیشتر از ده تا پانزده سال ، جزای نقدی بیش تر از سیصد و شصت ملیون (۳۶۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال تا پانصد و پنجاه ملیون (۵۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال .

تعزیر درجه چهار

حبس بیشتر از پنج تا ده سال ، جزای نقدی بیشتر از یکصد و هشتاد ملیون (۱۸۰٫۰۰۰٫۰۰۰)ریال تا سیصد و شصت ملیون (۳۶۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال ، انفصال دائم از خدمات دولتی و عمومی .

تعزیر درجه پنج

حبس بیشتر از دوتا پنج سال ، جزای نقدی بیشتر از (۸۰٫۰۰۰٫۰۰۰)ریال تا یکصد و هشتاد ملیون (۱۸۰٫۰۰۰٫۰۰۰)ریال . محرومیت از حقوق اجتماعی بیشتر از پنج تا پانزده سال ، ممنوعیت دائم از یک یا چند فعالیت شغلی یا اجتماعی برای اشخاص حقوقی ، ممنوعیت دائم از دعوت عمومی برای افزایش سرمایه برای اشخاص حقوقی.

تعزیر درجه شش

حبس بیشتر از شش ماه تا دو سال ، جزای نقدی بیشتر از بیست ملیون (۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال تا هشتاد ملیون (۸۰٫۰۰۰٫۰۰۰)ریال ، شلاق از سی و یک تا هفتاد و چهار ضربه و تا نودونه ضربه در جرایم منافی عفت ، محرومیت از حقوق اجتماعی بیش از شش ماه تا پنج سال ، انتشار حکم قطعی در رسانه ها ، ممنوعیت از یک یا چند فعالیت شغلی یا اجتماعی برای اشخاص حقوقی حداکثر تا مدت پنججرا سال ، ممنوعیت از دعوت عمومی برای افزایش سرمایه برای اشخاص حقوقی حداکثر تا مدت پنج سال ، ممنوعیت از اصدار برخی از اسناد تجاری توسط اشخاص حقوقی حداکثر تا مدت پنج سال

تعزیر درجه هفت

حبس از نود و یک روز تا شش ماه ، جزای نقدی بیش از ده ملیون (۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال تا بیست ملیون (۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال ، شلاق از یازده تا سی ضربه ، محرومیت از حقوق اجتماعی تا شش ماه .

تعزیر درجه هشت

حبس تا سه ماه ، جزای نقدی تا ده ملیون (۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال ، شلاق تا ده ضربه .

جرایم مستوجب تعزیر

جرایم مستوجب تعزیر

کتاب پنجم از قانون مجازات اسلامی به تعزیرات و مجازات های بازدارنده اختصاص داده شده است؛ که شامل جرایم:

  1. ضد امنیت داخلی و خارجی کشور
  2. اهانت به مقدسات مذهبی و سوء قصد به مقامات داخلی
  3. سوء قصد به مقامات سیاسی خارجی
  4. تهیه و ترویج سکه قلب
  5. جعل و تزویر
  6. محو یا شکستن مهر و پلمپ و سرقت نوشته ها از اماکن دولتی
  7. فرار محبوسین قانونی و اخفای مقصرین
  8. غصب عناوین و مشاغل
  9. تخریب اموال تاریخی و فرهنگی
  10. تقصیرات مقامات و مأمورین دولتی
  11. ارتشاء و ریا و کلاهبرداری
  12. امتناع از انجام وظایف قانونی
  13. تعدیات مأمورین دولتی نسبت به دولت
  14. تمرد نسبت به مأمورین دولت
  15. هتک حرمت اشخاص
  16. اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرایم
  17. جرایم علیه اشخاص و اطفال
  18. جرایم ضد عفت و اخلاق عمومی
  19. جرایم بر ضد حقوق و تکالیف خانوادگی
  20. قسم و شهادت دروغ و افشای سر
  21. سرقت و ربودن مال غیر
  22. تهدید و اکراه ، ورشکستگی
  23. خیانت در امانت
  24. احراق و تخریب و اتلاف اموال و حیوانات
  25. هتک حرمت منازل و املاک غیر
  26. افترا و توهین و هتک هرمت
  27. تجاهر و استعمال مشروبات الکلی و قمار بازی و ولگردی
  28. جرایم ناشی از تخلفات رانندگی
  29. جرایم رایانه‌ای

وکیل تعزیرات در اصفهان با آشناییت نسبت به موازین قانونی در خصوص جرایم تعزیری می تواند بهترین راهنما و مشاور در این امر باشد .

مقایسه مجازات های بازدارنده با مجازات های تکمیلی

مجازات هایی که برای اعمال مجرمانه در مواد قوانین جزایی پیش بینی شده است ، مجازات های اصلی نامیده می شود که علاوه بر این مجازات ها ممکن است قانون گذار مجازات دیگری را هم بر حسب نوع جرم ارتکابی و درجه اهمیت آن برای مجرم تعیین کند که این مجازات گاهی به صورت خود به خود و به تبع مجازات اصلی به مجرم تحمیل می شود که به آن مجازات تبعی گفته می شود و گاهی اجرای آن بسته به این است که در حکم دادگاه قید شده باشد که در اینصورت مجازات تکمیلی گفته می شود .

مشاوره با وکیل در خصوص مجازات‌های تعزیری:

 وکیل تعزیرات در اصفهان به عنوان وکیل جرایم و مجازات های اصلی، مجازات‌های تعزیری و بازدارنده به عنوان یکی از بهترین موسسات حقوقی شناخته شده است.  

وکیل پایه یک دادگستری در اصفهان ، دانش آموخته ی رشته حقوق قضایی موفقیت های بسیار در پرونده های کیفری و حقوقی داشته است . برای مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل تعزیرات در اصفهان با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید یا از طریق سامانه رزرو نوبت نسبت به اخذ مشاوره ی حضوری یا غیر حضوری اقدام نمایید.

مطالب مرتبط

خدمات مشاوره حضوری و غیرحضوری

مشاوره حضوری وکیل اصفهان

شایان ذکر است برای انجام مشاوره حضوری امکان حضور موکلین در دفتر وکالت در روزهای شنبه، یک شنبه، دوشنبه و سه شنبه از ساعت 16:30 لغایت 20:30 مهیا است که جهت هماهنگی نوبت مشاوره حضوری با وکیل معروف اصفهان از یکی از راه های زیر می توانید اقدام نمایید :

۱- مراجعه به سامانه رزرو نوبت مشاوره حضوری و تعیین روز و ساعت مشاوره.

۲- تماس با دفتر وکالت به شماره ۹-۳۶۶۰۵۰۹۸ در ساعات 16:30 لغایت 20:30 و اخذ نوبت مشاوره حضوری.

۳- تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷ جهت هماهنگی اخذ نوبت مشاوره حضوری.

مشاوره غیرحضوری وکیل اصفهان

جهت انجام مشاوره غیرحضوری امکان تماس تلفنی با وکیل در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه از ساعت 13:00 لغایت 16:00 فراهم شده است که هماهنگی نوبت مشاوره غیرحضوری از راه های زیر امکان پذیر می باشد:

۱- مراجعه به سامانه رزرو نوبت مشاوره غیرحضوری و تعیین روز و ساعت مشاوره.

۲- تماس با دفتر وکالت به شماره ۹-۳۶۶۰۵۰۹۸ در ساعات 16:30 لغایت 20:30 و اخذ نوبت مشاوره حضوری و غیرحضوری.

۳- تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷جهت هماهنگی اخذ نوبت مشاوره غیرحضوری.

مشاوره فوری وکیل اصفهان

ضمن اینکه احتمالا مواردی نیز برای متقاضیان حادث می گردد که نیاز به مشاوره فوری دارند که ساعت و روز آن با زمان بندی حضوری و غیرحضوری منطبق نمی باشد که در این موارد نیز امکان هماهنگی برای انجام مشاوره فوری از طریق تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷ مهیا است. بدیهی است در اولین فرصت ممکن هماهنگی لازم برای مشاوره حقوقی شما صورت می پذیرد .