• یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • 09133028746

ملاقات فرزند

به گفته وکیل ملاقات فرزند در اصفهان ؛ ملاقات فرزند جز حقوق طبیعی ، اخلاقی و قانونی هر یک از والدین می باشد و از جمله مسائل مهمی است که زوجین در موقع جدایی از یکدیگر به هر دلیلی با آن روبرو می شوند . وقتی زوجین از یکدیگر جدا می شوند اصولاً هر یک از آن ها می خواهند فرزند مشترک را پیش خود نگه دارند تا بتوانند به طریقی مرهمی بر دردها و مشکلات جدایی پیدا نمایند.

دریافت نوبت مشاوره حضوری و غیرحضوری 

وقتی حضانت طفل به یکی از والدین داده می شود دادگاه باید تکلیف ملاقات فرزند با شخصی که حضانت با او نیست را مشخص نماید. دعوی حق ملاقات فرزند می تواند قبل از طلاق صورت گیرد یا در حین رسیدگی به طلاق مورد بررسی قرار گیرد . در هر صورت به هردلیلی که زوجین با یکدیگر زندگی مشترک ندارند و دادخواست طلاق هم نداده اند و خواهان حق ملاقات هستند باید دادخواست ملاقات فرزند مشترک را جداگانه بدهد .

 

ملاقات فرزند قبل یا بعد از طلاق

طلاق ، فقط رابطه زوجیت را ازبین می برد ولی رابطه پدر و فرزندی یا مادر و فرزندی را از بین نمی برد زیرا این رابطه دائمی خواهد بود و هیچکس نمی تواند پدر یا مادر را از ملاقات فرزندش منع کند . طبق ماده ۱۱۷۴ قانون مدنی ؛ هر کدام از ابوین که حضانت طفل با او نیست حق ملاقات طفل را دارد و در صورتی که بین ابوین در مورد زمان و مکان ملاقات اختلاف باشد حل اختلاف با محکمه می باشد . در صورتی که هر یک از والدین درخواست ملاقات فرزند را داشته باشند باید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نمایند و دادخواست الزام به ملاقات فرزند مشترک دهند.

اگر فرزند نخواهد ملاقات کند؟!

در این صورت دادگاه به موضوع رسیدگی می کند و در صورت احراز صلاحیت و همچنین مصالح کودک رأی مقتضی صادر می نماید .
معمولاً دادگاه ها یک روز یا دو روز از آخر هفته را به ملاقات اختصاص می دهند و بیش از آن به شخصی که حضانت ندارد حق ملاقات نخواهد داد زیرا باعث اختلال در حضانت و دو گانگی در تربیت طفل خواهد شد ولی هیچ کدام از والدین حق ممانعت از ملاقات فرزند مشترک برای طرف مقابل را نخواهد داشت حتی فاسد بودن پدر و مادر هم دلیل نمی شود تا مانع دیدن فرزند باشد مگر اینکه مصلحت طفل به تشخیص دادگاه غیر از این باشد . طبق قانون حمایت خانواده اگر کسی از اجرا شدن حکم دادگاه در مورد حضانت طفل استنکاف نماید یا مانع اجرای آن شود یا از برگرداندن طفل امتناع کند ، در صورت تقاضای ذینفع به دستور دادگاه صادر کننده رأی نخستین تا موقع اجرای حکم باید بازداشت شود .

ضمانت اجرای حقوقی ممانعت از ملاقات فرزند

اگر کسی که وظیفه حضانت طفل مشترک را دارد از ملاقات طفل با اشخاصی که حق ملاقات طفل را دارند خودداری کند طبق ماده ۴۱ قانون حمایت خانواده مصوب ۱۳۹۱ حضانت از او گرفته می شود یا اینکه شخص ناظری مشخص می شود تا بر امور با رعایت مصلحت نظارت نماید . برای این منظور ، می توان با تنظیم و تقدیم دادخواست مبنی بر سلب حضانت از شخص ممتنع و واگذاری حضانت به شخص ذینفع یا تعیین زمان و مکان ملاقات فرزند مشترک و الزام خوانده به رعایت نمودن اقدام نمود .

ضمانت اجرای کیفری ممانعت از ملاقات فرزند

طبق ماده ۵۴ قانون حمایت خانواده ؛ اگر کسی که حضانت طفل با اوست از انجام تکالیف خود ، خودداری کند یا از ملاقات طفل با اشخاصی که حق ملاقات طفل را دارند خودداری نمایند ، در دفعه اول به پرداخت جزای نقدی درجه هشت محکوم می شود و اگر تکرار شد به حداکثر مجازات محکوم خواهد شد . برای این منظور می توان با تنظیم نمودن شکواییه و ارائه نمودن ادله مربوط مبنی برممانعت از ملاقات طفل اقدام نمود .

مواردی که باعث سلب ملاقات فرزند است

در مواردی ممکن است حق ملاقات از یکی از والدین سلب شود زیرا باعث خطرات ، عوارض ، مشکلات و شرایط ناگوار می شود . این موارد عبارت است از :

۱٫بیماری حاد و مسری .
۲٫ خطرات جانی .
۳٫ سایر مواردی که بر اساس نظر پزشکی قانونی باعث خوف و تحولات روحی ، روانی ، اخلاقی و غیرهُم است .

بهترین وکیل حضانت فرزند در اصفهان

محل ملاقات فرزند

دادخواست ملاقات فرزند قبل از طلاق: تعیین مکان ملاقات فرزند ممکن است توافقی باشد و در صورتی که توافقی در میان نباشد با تشخیص دادگاه توافق صورت می گیرد .در برخی مواقع بعضاً دادگاه ها برای حل نمودن مشکل کلانتری را محل ملاقات قرار می دهند .در صورتی که این اقدام باعث آسیب روحی و روانی جدی به طفل خواهد شد و ترس و اضطراب ناشی از این ملاقات ها طفل را در معرض خطرات جدی قرار خواهد داد .که دادگاه می تواند مکان ملاقات را با لحاظ نمودن مصلحت طفل تغییر دهد. شایان ذکر است طبق تبصره ۱ ماده ۴۱ قانون حمایت خانواده قوه قضائیه می بایست ساز و کار مناسب با مصالح خانواده و کودک را برای نحوه ی ملاقات والدین با طفل فراهم آورد.

مدارک لازم برای دادخواست ملاقات فرزند

۱٫ کارت ملی
۲٫ شناسنامه
۳٫ سند ازدواج یا طلاق نامه ( در صورت نبودن سند رونوشت آن از دفتر خانه طلاق یا ازدواج گرفته شود .)

دادخواست تغییر محل ملاقات فرزند: اگر دادگاه در پرونده طلاق زوجین ، برنامه ملاقات فرزند را تعیین نماید آیا امکان دارد برای تغییر برنامه ملاقات دادخواست مجدد داد؟ در چنین مواردی برای بررسی بیشتر و در نظر گرفتن شرایط و اوضاع احوال باید با یک وکیل ملاقات فرزند در اصفهان مشورت شود .  وکیل پایه یک دادگستری آماده جواب گویی به سوالات شما عزیزان به صورت آنلاین ، تلفنی و حضوری می باشد .

نمونه دادنامه ملاقات فرزند

در خصوص دادخواست خانم …فرزند……به طرفیت….آقای…. فرزند….به خواسته تعیین برنامه ملاقات فرزند مشترک به نام …..متولد ….دادگاه با توجه به اظهارات خواهان و دفاعیات خوانده مندرج در صورتجلسه مورخ و احراز اینکه طرفین به رغم وجود علقه زوجیت جدای از یکدیگر زندگی می کنند به خواهان اجازه می دهد هر هفته یک نوبت هر جمعه از ساعت ۱۰ الی ۱۸ بعد از ظهر فرزند یاد شده خود را جهت ملاقات در اختیاربگیرد و خوانده را به فراهم و میسر کردن امکان انجام ملاقات ملزم و محکوم می نماید . در صورتی که بعد از قطعیت ، خوانده از اجرای حکم ممانعت ورزد ، مشمول مقررات ممانعت از ملاقات فرزند خواهد شد . محل تحویل و بازگرداندن کودک قبل و پس از ملاقات منزل فعلی در……می باشد . رأی صادره حضوری و ظرف ۲۰ روز از ابلاغ قابل تجدید نظر در محاکم تجدید نظر استان می باشد .

وکیل ملاقات فرزند در اصفهان

وکیل یکی از بهترین وکلای ملاقات فرزند در اصفهان در ابتدا مشکلات حقوقی مراجعین را بررسی نموده سپس بهترین راه را در مسیر موازین قانونی برای حل مشکلات ارائه می نماید. وکیل ملاقات فرزند اصفهان ، دانش آموخته رشته حقوق قضایی آماده برای ارائه خدمات مشاوره و پذیرش وکالت به شما عزیزان در زمینه انواع دعاوی حقوقی ، کیفری ، تجاری ، بیمه ، تعزیرات ، گمرک و… می باشد.

مطالب مرتبط

خدمات مشاوره حضوری و غیرحضوری

مشاوره حضوری وکیل اصفهان

شایان ذکر است برای انجام مشاوره حضوری امکان حضور موکلین در دفتر وکالت در روزهای شنبه، یک شنبه، دوشنبه و سه شنبه از ساعت 16:30 لغایت 20:30 مهیا است که جهت هماهنگی نوبت مشاوره حضوری با وکیل معروف اصفهان از یکی از راه های زیر می توانید اقدام نمایید :

۱- مراجعه به سامانه رزرو نوبت مشاوره حضوری و تعیین روز و ساعت مشاوره.

۲- تماس با دفتر وکالت به شماره ۹-۳۶۶۰۵۰۹۸ در ساعات 16:30 لغایت 20:30 و اخذ نوبت مشاوره حضوری.

۳- تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷ جهت هماهنگی اخذ نوبت مشاوره حضوری.

مشاوره غیرحضوری وکیل اصفهان

جهت انجام مشاوره غیرحضوری امکان تماس تلفنی با وکیل در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه از ساعت 13:00 لغایت 16:00 فراهم شده است که هماهنگی نوبت مشاوره غیرحضوری از راه های زیر امکان پذیر می باشد:

۱- مراجعه به سامانه رزرو نوبت مشاوره غیرحضوری و تعیین روز و ساعت مشاوره.

۲- تماس با دفتر وکالت به شماره ۹-۳۶۶۰۵۰۹۸ در ساعات 16:30 لغایت 20:30 و اخذ نوبت مشاوره حضوری و غیرحضوری.

۳- تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷جهت هماهنگی اخذ نوبت مشاوره غیرحضوری.

مشاوره فوری وکیل اصفهان

ضمن اینکه احتمالا مواردی نیز برای متقاضیان حادث می گردد که نیاز به مشاوره فوری دارند که ساعت و روز آن با زمان بندی حضوری و غیرحضوری منطبق نمی باشد که در این موارد نیز امکان هماهنگی برای انجام مشاوره فوری از طریق تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷ مهیا است. بدیهی است در اولین فرصت ممکن هماهنگی لازم برای مشاوره حقوقی شما صورت می پذیرد .