• دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • 09133028746

بهترین وکیل سفته در اصفهان امروز در این مقاله به سوالات حقوقی شما درباره سفته پاسخ داده و قوانین جدید سفته در سال ۱۴۰۰ را برای شما بازگو میکند. اگر در پایان مقاله جواب سوال خود را نیافتید میتوانید از طریق چت آنلاین یا در بخش نظرات، آن را با ما در ممیان بگذارید.

برای مشاوره فوری کلیک کنید.

چگونه سفته تهیه نماییم؟

طبق تذکرات وکیل سفته در اصفهان، سفته را باید علی الاصول از بانک تهیه نمود، هر چند امروزه در بازار افراد زیادی وجود دارند که سفته می فروشند ولی بهتر است که از بانک تهیه گردد زیرا در چنین مواقعی افراد دیگر سفته را به مبلغ گرانتر از بهاء واقعی آن می فروشند دوماً ممکن است به روش های مختلفی سفته جعل گردد و از این لحاظ سفته از اعتبار واقعی برخوردار نگردد و جعل اسناد صورت پذیرفته باشد.

آیا سفته زندان دارد؟

در پاسخ به این سوال که آیا سفته زندان دارد یا خیر، باید بگوییم که بر خلاف چک امکان مطالبه این اوراق برای مراجع کیفری وجود نخواهد داشت. شاید یکی از دلایل برتری چک نسبت به سفته در معاملات همین باشد. لازم به ذکر است که پرداخت سفته ممکن است بر اساس توقیف اموال شخص به میزان یا اقساط مبلغ سفته باشد. در صورتی که با وجود این شرایط نتوان سفته را وصول کرد، صادرکننده سفته را می توان تا پایان پرداخت وجه یا قرار با استفاده از حکم جلب، بازداشت کرد.

آیا سفته زندان دارد؟

برای کسب اطلاعات بیشتر از قوانین مربوطه و مشاوره حقوقی در خصوص سفته می توانید با کارشناسان ما در دفتر وکالت اصفهان تماس حاصل فرمایید.

قابلیت انتقال در سفته

سفته قابل انتقال به غیر می باشد. عبارت حواله کرد که در سفته وجود دارد این اختیار را ایجاد نموده است که سفته به دیگری واگذار گردد. حتی در صورت عدم وجود حواله کرد ، دارنده می تواند با پشت نویسی یا ظهر نویسی آن را به شخص دیگری واگذار نماید . ظهر نویسی به معنای این است که دارنده انتقال سفته را در پشت آن می نویسد و با امضا ، تایید می کند. دارنده جدید سفته دارای تمام حقوق و مزایی می باشد که به سند تعلق دارد.

دارنده سفته می تواند برای وصول وجه، سفته را به فرد دیگری وکالت دهد تا او این کار را برایش انجام دهد . در صورتی که ظهر نویسی به منظور وکالت باشد باید حتماً این موضوع در پشت سفته نوشته و امضا گردد . در صورتی که وکالت در وصول به وسیله ظهر نویسی انجام گیرد . دارنده باید آن را در پشت سفته بنویسد و قید نماید . وکیل سفته نیز مانند دارنده حق اقامه دعوا را خواهد داشت .

وکیل وصول سفته در اصفهان

طبق گفته وکیل مطالبه سفته در اصفهان برای وصول سفته از ۲ راه می توان اقدام نمود :

اجرای سفته از طریق اجرای اسناد رسمی

سفته جز اسناد لازم الاجراست و در صورتی که دارنده سفته به وظایف خود عمل نماید ، می تواند علیه صادر کننده و پشت نویس و ضامن به اجرای اسناد رسمی واقع در اداره ثبت مراجعه نماید و تقاضای توقیف اموال بلامعارض صادر کننده و پشت نویس و ضامن نماید و طلب خود را وصول نماید .

اجرای سفته از طریق مراجع قضایی

دارنده سفته با تقدیم دادخواست حقوقی علیه یک یا تمام مسئولان سند تجاری اقامه دعوی می نماید و در حالتی که به محکومیت قطع صادر کننده منجر گردد و در صورتی که اموال از محکوم گرفته نشود می توان با استناد به نحوه اجرای محکومیت های مالی تقاضای بازداشت محکوم نمود .

شرایطی که دارنده سفته می تواند از مزایای قانونی آن برخوردار گردد:

در صورتی می توان از مزایای قانونی سفته برخوردار شد که حداکثر در ۱۰ روز از زمان سررسید واخواست عدم تادیه تهیه نمود و اگر سفته، سررسید مشخص نداشته باشد باید حداکثر تا یکسال بعد از صدور به وصول کردن آن اقدام نمایید که این کار با ارسال نمودن اظهارنامه امکان پذیر خواهد بود . در صورت ارسال اظهار نامه ، از تاریخ ابلاغ اظهار نامه حداکثر به مدت ده روز دارنده فرصت خواهد داشت تا برای واخواست عدم تادیه اقدام نماید.

وکیل سفته در اصفهان

بعد از واخواست عدم تادیه می توان تقاضای تامین خواسته داد و اگر قبل از تقاضای تامین خواسته دادخواست مطالبه وجه داده نشد باید ظرف ده روز بعد از صدور قرار دادخواست مطالبه وجه داد شود ، در غیر این صورت از اموال توقیف شده رفع توقیف می گردد . در صورتی که در ظرف یک سال بعد از واخواست عدم تادیه دادخواست مطالبه ی وجه داده نشود دیگر نمی توان علیه ظهر نویسان طرح دعوی نمود و مسئولیت تضامنی از بین خواهد رفت . فرصت یک ساله فقط برای کسانی است که محل پرداخت سفته آن ها در ایران است می باشد و در صورتی که محل پرداخت در خارج باشد ، فرصت آن دو ساله خواهد بود .

مزایای سفته برای دارنده سفته

  1. هر گاه شخصی سفته ای را به نفع شخص دیگری صادر نماید و شخصی که سفته به نفع او صادر گردیده با امضا نمودن پشت آن ، آن را به شخص دیگری دیگری انتقال دهد و همین ترتیب ادامه پیدا کند . در چنین حالتی شخصی که دارنده نهایی سفته می باشد برای رسیدن به وجه سفته می تواند به هرکس که بخواهد از ظهر نویسان مراجعه نماید حتی می تواند به همه ی ظهر نویسان مراجعه نماید ولی نمی تواند از هر کدام به طور جداگنه کل طلب را مطالبه نماید . بلکه مجموع طلب را می تواند از مجموع ظهرنویسان دریافت کند.
  2. اگر سفته پرداخت نگردد دارنده سفته حق خواهد داشت که معادل مبلغ سفته از اموال هر یک از صادر کننده و ظهرنویسان تا هنگامی که حکم صادر نگردیده اموال را توقیف نماید. که به آن درخواست تامین دلیل گفته می شود و برای رسیدن زود تر به طلب و تحت فشار قرار دادن صادر کننده یا ظهر نویسان انجام می گیرد.

وصول سفته بدون اثر انگشت

در صورتی که سفته ای برای ضمانت به شخصی داده می شود برای اینکه سفته دارای اعتبار باشد باید سفته دارای امضا و اثر انگشت باشد . لیکن در شرایطی که سفته دارای اثر انگشت نباشد برای وصول سفته خللی ایجاد نمی کند زیرا فرد متعهد امضا نموده است و سفته همچنان دارای اعتبار می باشد . پس در صورتی که سفته ای دارای اثر انگشت نباشد ولی دارای امضا باشد دارای اعتبار خواهد بود . بهتر است برای وصول سفته و انجام مراحل قانونی در اولین قدم به یک وکیل سفته در اصفهان مراجعه شود.

هزینه واخواست سفته در سال ۱۴۰۰

واخواست سفته به اعتراض رسمی علیه صادر کننده سفته در تاریخ عدم پرداخت آن گفته می شود که به درخواست دارنده سفته مبنی بر عدم پرداخت وجه سفته در سه نسخه تنظیم می گردد.

دریافت نوبت مشاوره حضوری و غیرحضوری

سفته سفید امضا

روی سفته حداکثر مبلغ تعهد شده چاپ گردیده است . لیکن برخی گمان می کنند که اگر سفته را به صورت سفید امضا تسلیم نمودند دیگر شخص دارنده نمی تواند بیش تر از مبلغی که روی سفته چاپ گردیده است مطالبه نماید.

در صورتی که چنین نمی باشد. درست است که مبلغ چاپی که روی سفته است نشانگر سقف تعهد سفته می باشد ولی لزوماً بدان معنا نمی باشد که امکان نوشتن مبلغی بیشتر از مبلغ چاپ شده وجود نخواهد داشت و دارنده سفته می تواند با درج نمودن مبلغی بیشتر از مبلغ درج شده مشکلاتی را برای صادر کننده سفته ایجاد نماید . پس بهتر است صادر کننده سفته ، خودش شخصاً به درج نمودن و پر کردن محتویات سفته بنماید. وکیل سفته اصفهان آماده ارائه خدمات مشاوره به شما عزیزان در خصوص چک و سفته می باشد.

سفته بدون تاریخ

سفته بدون تاریخ دارای اعتباری همانند سفته با با تاریخ می باشد و زمانی که به فردی سفته ای بدون تاریخ داده می شود به نوعی به او وکالت داده می شود که هر زمان که بخواهد و در هر تاریخی ، تاریخ خود را روی سفته درج نماید که این کار کاملاً قانونی محسوب شده و اصلاً عنوان جعل را به خود نخواهد گرفت . لازم به ذکر است سفته ای که بدون تاریخ به دارنده داده می شود دارای جنبه کیفری نخواهد داشت و فقط می توان از جنبه ی حقوقی در خصوص آن سفته اقدام نمود . کسی که دارنده سفته بدون تاریخ می باشد نمی تواند حکم جلب شخص صادر کننده سفته را بگیرد .

سفته برای ضمانت کار

در برخی موارد سفته بابت ضمانت کار یا به عبارتی برای حسن انجام کار صادر می گردد که برای تضمین ، صادر و تحویل کارفرما یا طلبکار می باشد . در چنین شرایطی در صورتی که هر گونه مشکلی در این خصوص پیدا نمودید ، با وکیل سفته به صورت تلفنی، حضوری مشاوه نمایید ، پس قبل از هراقدام در این زمینه با وکیل سفته در اصفهان صحبت نموده و از مشاوره ایشان بهره مند گردید.

آیا امکان تقسیط مبلغ سفته امکان دارد؟

در صورتی که شخصی سفته ای صادر نماید ولی دارای تمکن مالی نبوده و نتواند مبلغ سفته را پرداخت نماید در چنین شرایطی فرد می تواند دادخواست اعسار بدهد و در صورتی که اعسارفرد قبول شود می تواند مبلغ سفته را قسط بندی نماید .
برخی در پاسخ به این سوال به ماده ۲۶۹ قانون تجارت استناد نموده و ذکر نموده اند که نمی توان بدون رضایت صاحب برات برای تادیه وجه برات مهلتی داد . بر عکس این موضوع را می توان طبق ماده ۲۷۷ قانون مدنی اثبات نمود که گفته شده است حاکم می تواند با توجه به وضعیت مدیون مهلت عادله یا قرار اقساط بدهد . در نتیجه در دعوای سفته می توان گفت که دعوی اعسار و تقسیط قابل طرح و پذیرش می باشد ، به شرط آنکه صادر کننده تاجر نباشد در غیر اینصورت دعوی اعسار پذیرفته نخواهد شد زیرا از شخص تاجر دعوی اعسار پذیرفته نمی شود و شخص تاجر باید اعلام ورشکستگی نماید . در صورت نیاز به هر گونه مشاوره با وکیل سفته در اصفهان از زریق را های ارزتباطی موجود در سایت اقدام نمایید .

زمان جلب برای عدم پرداخت سفته چه قدر می باشد ؟

در صورتی که می خواهید فردی را بابت عدم پرداخت سفته اش به زندان اندازید اولین اقدام مراجعه نودن به وکیل سفته می باشد . وکیل سفته می تواند در کمترین زمان صادر کننده و تمام کسانی که در سفته مسئول می باشد را طبق قانون در کمترین زمان جلب نموده و به زندان اندازد .

بهترین وکیل سفته در اصفهان

استفاده نمودن از سفته ممکن است مشکلاتی را برای طرفین به وجود آورد ، به عنوان مثال ممکن است در هنگام سررسید صادر کننده از پرداخت جلوگیری نماید یا ممکن است سفته دارای مشکلات شکلی باشد پس بهتر است در صورت بروز مشکلات ناشی از سفته به وکیل سفته اصفهان مراجعه گردد . وکیل اصفهان آماده خدمت رسانی به شهروندان گرامی در زمینه دعاوی مربوط به سفته می باشد .

مطالب مرتبط

خدمات مشاوره حضوری و غیرحضوری

مشاوره حضوری وکیل اصفهان

شایان ذکر است برای انجام مشاوره حضوری امکان حضور موکلین در دفتر وکالت در روزهای شنبه، یک شنبه، دوشنبه و سه شنبه از ساعت 16:30 لغایت 20:30 مهیا است که جهت هماهنگی نوبت مشاوره حضوری با وکیل معروف اصفهان از یکی از راه های زیر می توانید اقدام نمایید :

۱- مراجعه به سامانه رزرو نوبت مشاوره حضوری و تعیین روز و ساعت مشاوره.

۲- تماس با دفتر وکالت به شماره ۹-۳۶۶۰۵۰۹۸ در ساعات 16:30 لغایت 20:30 و اخذ نوبت مشاوره حضوری.

۳- تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷ جهت هماهنگی اخذ نوبت مشاوره حضوری.

مشاوره غیرحضوری وکیل اصفهان

جهت انجام مشاوره غیرحضوری امکان تماس تلفنی با وکیل در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه از ساعت 13:00 لغایت 16:00 فراهم شده است که هماهنگی نوبت مشاوره غیرحضوری از راه های زیر امکان پذیر می باشد:

۱- مراجعه به سامانه رزرو نوبت مشاوره غیرحضوری و تعیین روز و ساعت مشاوره.

۲- تماس با دفتر وکالت به شماره ۹-۳۶۶۰۵۰۹۸ در ساعات 16:30 لغایت 20:30 و اخذ نوبت مشاوره حضوری و غیرحضوری.

۳- تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷جهت هماهنگی اخذ نوبت مشاوره غیرحضوری.

مشاوره فوری وکیل اصفهان

ضمن اینکه احتمالا مواردی نیز برای متقاضیان حادث می گردد که نیاز به مشاوره فوری دارند که ساعت و روز آن با زمان بندی حضوری و غیرحضوری منطبق نمی باشد که در این موارد نیز امکان هماهنگی برای انجام مشاوره فوری از طریق تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷ مهیا است. بدیهی است در اولین فرصت ممکن هماهنگی لازم برای مشاوره حقوقی شما صورت می پذیرد .