• جمعه , ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • 09133028746

طبق گفته وکیل برند در اصفهان آمار معاملات تجاری هم در زمینه داخلی و هم در صحنه بین المللی هر روزه رو به افزایش می باشد. امروزه پیچیده بودن و توسعه تجارت به حدی رسیده است که کیفیت کالاهای تجاری برای خریداران بسیار حائز اهمیت می باشد . برای شناخت در بازار تجارت از دیر باز از نام تجاری ، علامت تجاری و برند اهمیت داشته است. برند تجاری برای تمییز کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی کاربرد دارد و معرف شخص حقیقی یا حقوقی می باشد.

دریافت نوبت مشاوره حضوری و غیرحضوری

تاریخچه برند یا نام تجاری

برند از روزگاران قدیم دارای سابقه بوده است و از حدود ۴۰۰۰ سال پیش صنعت کاران چینی، ایرانی در روی تولیدات خود چیزی شبیه امضا یا نام تجاری حک میکردند و آن ها به کشورهای دیگر صادر می کردند و در اروپا در زمان قرون وسطا نقش نام یا علامت تجاری تولید کنندگان بر روی کالاها دیده می شده است .تاریخ حقوق علامت تجاری و نام تجاری از کشورهای غربی به ویژه انگلیس و فرانسه به کشورهای دیگر گسترش و توسعه یافته و امروزه از معنای جدیدی به نام برند تجاری استفاده می شود .

تعریف برند تجاری

به گفته وکیل علامت تجاری ، نام تجاری یا برند ، نام یا نمادی است که با هدف متمایز شدن از دیگر محصولات و فروش محصولات و خدمات به کاربرده می شود . به طور کلی برند به مجموعه ای از برداشت های ذهنی ، منطقی و احساسی گفته می شود که یک شخص نسبت به سایر محصولات و خدمات برتری قائل می شود . نام تجاری یا برند علاوه اینکه یک نام است دارای جلوه ای تصویری ، بصری مانند یک لوگو یا نشانه را از خود ارائه می دهد .

طبق ماده یک قانون ثبت علایم و اختراعات و نیز تعریف وکیل برند اصفهان ، علامت تجاری چنین تعریف شده است :
علامت تجاری عبارت است هر علامتی مانند نقش ، تصویر ، رقم ، حرف ، عبارت ، مهر و … که به منظور امتیاز دهی و تشخیص لوازم صنعتی و تجاری تعیین و انتخاب می گردد . می توان علامت تجاری را معرف و مشخص کننده محصولی دانست که با آن علامت عرضه می گردد .

مصادیق استفاده از برند تجاری

وکیل برند تجاری در اصفهان

  1. الصاق نمودن علامت بر روی کالاها، بسته بندی ها، برچسب ها و…
  2. استفاده نمودن از برند به هر روشی دیگر در رابطه با کالاها و خدماتی که برای آن ها به ثبت رسیده است. 
  3. معرفی نمودن کالاها و خدمات در بازار ، همراه با علامت تجاری ثبت شده و استفاده نمودن از علامت تجاری که ثبت شده است در آگهی ها و تبلیغات و اسناد و اوراق تجاری و …
  4. مانند تمام دارایی ها می توان برند تجاری که ثبت شده است را به صورت کلی یا جزئی منتقل نمود .

مراحل ثبت برند

اولین گام برای هر شرکت بعد از ثبت نمودن خود ، ثبت نمودن علامت تجاری می باشد که باید این علامت را طبق ضوابط و قوانین مربوط به ثبت علایم و اختراعات صورت پذیرد . اشخاصی که قصد ثبت برند و ثبت علامت تجاری را دارند باید در زمینه که مجوز برای فعالیت دارند علامت را نیز در همان زمینه ثبت نمایند . در صورتی که علامت تجاری به فارسی ثبت شود نیازی به داشتن کارت بازرگانی نمی باشد . لازم به ذکر است که گاهی می توان با داشتن جواز تاسیسی برند فارسی را ثبت نمود اما اگر برند به لاتین باشد باید کارت بازرگانی داشت و علامت نباید هیچ گونه مشابهی داشته باشد .

استعلام برند قبل از ثبت

وکیل برند

برای ثبت نمودن هر برندی باید بررسی گردد که آیا برند قبلاً ثبت شده است یا خیر و درصورتی که یک نام یا یک علامت تجاری در آن حوزه فعالیت در قبل به ثبت رسیده باشد دیگر نمی توان آن نام را برای کس دیگری به ثبت برساند . بدین منظور لازم است قبل از هر گونه اقدامی برای ثبت برند با وکیل برند در اصفهان مشورت شود.  وکیل برند آماده مشاوره به شما عزیزان در سرتاسر ایران می باشد .

سوء استفاده از برند تجاری

یکی از ویژگی های برند تجاری انحصاری بودن آن می باشد . برند تجاری فقط برای کسانی می باشد که آن را به ثبت رسانده اند و در صورتی که شخص آن را جعل نماید یا به هر طریقی بدون اجازه از آن استفاده نماید مجرم شناخته شده و طبق قانون مجازات خواهد شد . طبق ماده ۵۲۹ قانون مجازات اسلامی ؛ اگر کسی مهر ، منگنه یا علامت یکی از شرکت های غیر دولتی یا تجارتخانه ها را جعل نماید یا باعلم به جعلی بودن مورد استفاده قرار دهد علاوه بر جبران نمودن خسارات وارده به حبس از سه ماه تا دوسال محکوم خواهد شد .

دعاوی علامت تجاری

دعاوی مربوط به علایم و اسامی تجاری انواع مختلفی داشته که به بررسی یکی از آن ها می پردازیم .

دعوای ابطال برند تجاری

صاحب یک برند تجاری یک حق انحصاری نسب به آن دارد و در صورتی که اشخاص ، شرکت ها و موسسات به طور عمدی یا سهوی از آن برند استفاده نمایند به گونه ای که شبیه اسمی باشد که قبلا ثبت شده است می توان با به اثبات رساندن رقابت که مکارانه می باشد ، ابطال آن را از دادخواست خواست .

 

اظهارنامه ثبت برند تجاری

ثبت علامت نیازمند تسلیم اظهارنامه به مرجع ثبت می باشد . طبق ماده ۱۰۶ ، اظهارنامه ثبت علامت باید در دو نسخه و در فرم مخصوص و به زبان فارسی تنظیم شود و بعد از مشخص نمودن تاریخ باید به وسیله شخص متقاضی یا نماینده قانونی او به امضا برسد . لازم به ذکر است ، اگر اسنادی که ضمیمه اظهارنامه می گردد و تمام اسناد مورد استفاده در صورتی که به زبان دیگری به غیر از زبان فارسی باشد ارائه نمودن مدارک مورد نیاز با ترجمه عادی اسناد الزامی می باشد . مرجع ثبت نیز در صورت نیاز می تواند ترجمه رسمی اسناد را در جریان بررسی اظهارنامه مطالبه نماید . شخص متقاضی باید اظهارنامه ثبت علامت را با پست سفارشی و طبق چهارچوب مشخص به مرجع ثبت تسلیم نماید .

در یک اظهارنامه ثبت برند تجاری باید نکات زیر درج شود :

۱٫نام و نام خانوادگی ، شماره ملی ، کدپستی و تابعیت متقاضی .اگر متقاضی شخص حقوقی باشد ، ذکر نام ، نوع فعالیت ، اقامتگاه ، محل و شماره ثبت ، تابعیت ، مرکز اصلی و در صورت نیاز هر شناسه دیگر آن لازم می باشد .
۲٫ اسم ، شماره ملی ، نشانی و کد پستی نماینده قانونی شخص متقاضی در صورت وجود نماینده .
۳٫ اسم ، نشانی و کد پستی شخص یا اشخاصی که صلاحیت دریافت ابلاغ ها در ایران را دارند ، برای زمانی که متقاضی مقیم ایران نباشد .
۴٫ الصاق نمونه ای از علامت در کادر مربوطه.
۵٫ توصیف نمودن و تعیین اجزای علامت و تعیین حروف مشخص در صورتی که علامت مورد در خواست ثبت مشتمل بر حروف خاص باشد .
۶٫ ذکر کالاها و خدماتی که علامت برای تشخیص آن ها به کار می رود ، با تعیین طبقه یا طبقات درخواست شده مطابق طبقه بندی بین المللی .
۷٫ ذکر رشته فعالیت مالک علامت .
۸٫ نوشتن حق تقدم در صورت درخواست .
۹٫ اگر علامت شامل کلمه یا کلمات غیر از فارسی باشد . باید آوا نویسی و ترجمه گردد .
۱۰٫ نوشتن علامت جمعی در صورتی که ثبت آن مورد درخواست قرار گیرد .
۱۱٫ مشخص نمودن رنگ ، اگر رنگ به عنوان صفت مشخص و یا ویژگی خاص علامت قرار گیرد .
۱۲٫ ذکر سه بعدی بودن علامت
۱۳٫ مشخص نمودن ضمایم

 

خدمات وکیل برند در اصفهان

دعاوی برند تجاری

-اقامه ی دعاوی حقوقی و وکالت برند تجاری در دادگاه برای ابطال گواهی نامه ثبت علامت تجاری و برند که به طور غیرمنصفانه و غیرقانونی بوده و به نام شخص دیگری ثبت شده است .
-شکایت در دادگاه های کیفری با کمک وکیل برند در اصفهان برای تعقیب نمودن و مجازات اشخاصی که به حقوق ناشی از برند تجاوز نموده و با استفاده تقلید و شبیه سازی نمودن و کپی برداری غیر مجاز به طور تقلبی از برند سواستفاده نموده اند و با برند تقلبی کالا را به بازار ارائه نموده اند .

-پلمپ نمودن و توقیف فعالیت که کالایی که به حریم برند تجاوز نموده اند با اقدام وکیل برند در اصفهان انجام میگیرد .
-مطرح نمودن دعوایی مطالبه خسارت و غرامت از اشخاصی که قوانین و مقررات مربوط به برند ، نام تجاری را نقض نموده اند .
-اعتراض برای جلوگیری و ممانعت از ثبت علامت تجاری یا برند به وسیله اشخاص ثالث که باعث آسیب به حقوق صاحب برند گردیده اند .
-اعتراض نمودن به تمام آرا و اخطار هایی که از اداره ثبت علائم تجاری و کمیسیون ماده ۱۷۰ صادر می گردد و هر گونه حل و فصل اختلاف مربوط به برند تجاری که توسط وکیل برند تجاری انجام می گیرد .

وکیل برند در اصفهان

وکیل پایه یک دادگستری و یکی از بهترین وکیل های برند دراصفهان با تکیه بر سابقه و علم حقوقی خود متقاضیان را در امور مربوط به ثبت برند کمک می نماید . وکیل اصفهان با گرفتن وکالت شما عزیزان شما را در کمترین زمان به نتیجه دلخواه خواهد رساند . جهت مشاوره با وکیل برند در اصفهان از طریق را های ارتباطی موجود در سایت به صورت آنلاین ، تلفنی و حضوری اقدام نمایید .

مطالب مرتبط

خدمات مشاوره حضوری و غیرحضوری

مشاوره حضوری وکیل اصفهان

شایان ذکر است برای انجام مشاوره حضوری امکان حضور موکلین در دفتر وکالت در روزهای شنبه، یک شنبه، دوشنبه و سه شنبه از ساعت 16:30 لغایت 20:30 مهیا است که جهت هماهنگی نوبت مشاوره حضوری با وکیل معروف اصفهان از یکی از راه های زیر می توانید اقدام نمایید :

۱- مراجعه به سامانه رزرو نوبت مشاوره حضوری و تعیین روز و ساعت مشاوره.

۲- تماس با دفتر وکالت به شماره ۹-۳۶۶۰۵۰۹۸ در ساعات 16:30 لغایت 20:30 و اخذ نوبت مشاوره حضوری.

۳- تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷ جهت هماهنگی اخذ نوبت مشاوره حضوری.

مشاوره غیرحضوری وکیل اصفهان

جهت انجام مشاوره غیرحضوری امکان تماس تلفنی با وکیل در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه از ساعت 13:00 لغایت 16:00 فراهم شده است که هماهنگی نوبت مشاوره غیرحضوری از راه های زیر امکان پذیر می باشد:

۱- مراجعه به سامانه رزرو نوبت مشاوره غیرحضوری و تعیین روز و ساعت مشاوره.

۲- تماس با دفتر وکالت به شماره ۹-۳۶۶۰۵۰۹۸ در ساعات 16:30 لغایت 20:30 و اخذ نوبت مشاوره حضوری و غیرحضوری.

۳- تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷جهت هماهنگی اخذ نوبت مشاوره غیرحضوری.

مشاوره فوری وکیل اصفهان

ضمن اینکه احتمالا مواردی نیز برای متقاضیان حادث می گردد که نیاز به مشاوره فوری دارند که ساعت و روز آن با زمان بندی حضوری و غیرحضوری منطبق نمی باشد که در این موارد نیز امکان هماهنگی برای انجام مشاوره فوری از طریق تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷ مهیا است. بدیهی است در اولین فرصت ممکن هماهنگی لازم برای مشاوره حقوقی شما صورت می پذیرد .