• جمعه , ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • 09133028746

طلاق به تعریف وکیل طلاق توافقی در اصفهان در لغت به معنی گشودن گره و رها کردن است. در حقیقت بهترین وکیل طلاق توافقی در اصفهان می‎گوید: طلاق، قطع رابطه زناشویی به حکم دادگاه، به درخواست یکی از طرفی۳۳۳ن یا هر دوطرف است. طلاق ویژه نکاح دائم است و نکاح منقطع از طریق بذل یا انقضا مدت صورت می گیرد.

برای مشاوره فوری کلیک کنید.

طلاق توافقی فوری در اصفهان

روند طلاق توافقی از ۳ تا ۶ ماه به طول خواهد انجامید. البته مراقب افراد سودجو در صورت طلاق توافقی باشید! بسیاری از افراد غیر وکیل با تبلیغات جعلی، زمان بسیار کوتاه (۲ تا ۳ روز) و هزینه های بسیار کم و نفوذ در مراجع قضایی سعی در جلب شکایت دارند که منجر به تضییع حقوق موکل می شود. موسسه حقوقی اصفهان مفتخر است که با استفاده از وکیل متخصص طلاق، مصلحت موکل را سرلوحه کار خود قرار داده است.

طلاق توافقی بدون وکیل چگونه است؟

مراحل طلاق توافقی بدون وکیل وقت زیادی نمیبرد اما اگر بین هریک از مراحل آن توقفی ایجاد شود، حدود شش تا نه ماه به تعویق میفتد.

مراحل طلاق توافقی بدون وکیل:

مدارک لازم برای طلاق توافقی بدون وکیل

مدارک لازم برای طلاق توافقی بدون وکیل عبارتند از:

قانون جدید طلاق توافقی در سال ۱۴۰۰

به گفته بهترین وکیل طلاق توافقی اصفهان: شما می دانید که هر قانونی می‌تواند در طول زمان تغییر کند و این به این دلیل است که قوه قضائیه و قوه مجریه و تصمیم گیری با تجربه زیاد در پرونده های مختلف قضایی، نقاط ضعف و قوت قوانین قابل اجرا را تشخیص داده و سعی در بهبود آن دارند. قانون جدید طلاق توافقی نیز از این قاعده مستثنی نیست و در سالهای اخیر تغییراتی ایجاد شده است که در این مقاله به آنها می پردازیم.

بهترین وکیل طلاق توافقی در اصفهان

پیش از این، روند طلاق توافقی تحت قانون حمایت از خانواده انجام می شد، که در سال ۱۳۹۱تصویب شد، اما در بخشنامه جدید طلاق توافقی، که در واقع در سال ۱۳۹۷ با دستورالعمل جدید قوه قضاییه اعلام شد، اساسی است و تغییرات مهم در فرم و روش های ثبت نام و برخی مراحل فردی وجود دارد که طبق قوانین جدید در مراحل بعدی آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

سامانه تصمیم (نوبت دهی طلاق توافقی)

پس از تصویب قانون جدید طلاق توافقی، زوجین باید قبل از طلاق، گواهی عدم انصراف از طلاق را از مراکز غربالگری بهزیستی یا مراکز مشاوره اخذ کنند و سپس در سامانه تصمیم که سامانه ای برای ثبت نام برای طلاق توافقی است ثبت نام کرده و برای یکی از مراکز مداخله در طلاق نوبت اینترنتی بگیرند.

در سامانه تصمیم می توانید لیستی از مراکز مشاوره شهر خود را مشاهده کرده و هرکدام را که مایل هستید انتخاب کرده و برای حضور در جلسات مشاوره به آن مرکز مراجعه کنید.

برای مشاوره آنلاین و غیر حضوری بهتر است با وکیل تلفنی اصفهان در تماس باشید.

مراحل طلاق توافقی در اصفهان

برای طی کردن مراحل طلاق توافقی در اصفهان بهتر است ابتدا در سامانه تصمیم ثبت نام کنید:

مراحل ثبت نام سامانه تصمیم

وکیل طلاق توافقی اصفهان مراحل ثبت نام در سایت تصمیم از ابتدا تا انتها اینگونه بیان میکند:

  1. مراجعه به سامانه تصمیم (www.zaman.behzisti.net) و ثبت نام در آن
  2. گرفتن نوبت اینترنتی 
  3. دیدن از مراکز مراقبت خانواده در زمان تعیین شده
  4. ثبت و ارزیابی اولیه توسط مراکز مراقبت
  5. ارسال پرونده زوجین به مراکز مشاوره منتخب یا کلینیک های تخصصی مشاوره
  6. تشکیل و حضور زوجین در مشاوره های خاص
  7. اعلام نظر مراکز مشاوره ظرف ۴۵ روز 
  8. ارسال فرم اظهارنظر به مراکز مراقبت 
  9. بایگانی پرونده در مرکز مشاوره در صورت سازش
  10. ارسال پرونده به دفاتر خدمات قضایی در صورت عدم امکان سازش

توجه: کلیه مراحل متناوب، ارجاع و پاسخ به مراکز مداخله و کلینیک های مشاوره تخصصی بصورت آنلاین و غیرحضوری می باشد.

توجه: بخشنامه جدید قوه قضائیه فقط برای شهرهای تهران، ری و شمیرانات لازم الاجرا است و سایر شهرها در حال حاضر مشمول قانون جدید طلاق توافقی نیستند.

طلاق توافقی چقدر زمان می برد؟

وکیل طلاق توافقی در اصفهان بیان میکند که با توجه به اینکه در طلاق توافقی، زن و شوهر در مورد مسائل مالی و غیرمالی مربوط به ازدواج به توافق رسیده اند و با رضایت و توافق یکدیگر آماده جدایی هستند، بدیهی است که دادگاه ها نیز از رسیدگی طولانی مدت و مزاحم اجتناب میکنند.

اما در مورد مدت زمانی که طلاق توافقی طول میکشد، نکته مهم این است که در شهرهای مختلف ایران رویه یکنواختی وجود ندارد و نمی توان زمان دقیق آن را پیش بینی کرد. در شهری که در آن زندگی می کنید، توصیه میشود از وکلای آن شهر درباره مدت تقریبی این نوع طلاق سوال کنید.

با توجه به مشاوره اجباری قبل از طلاق، حداقل زمان دریافت گواهی طلاق برای عدم انصراف از طلاق زوجین ۴۵ روز است، پس از آن درخواست طلاق توافقی ثبت میشود و مراحل آن طی میشود. برای اطلاعات بیشتر میتوانید با موسسه حقوقی اصفهان تماس بگیرید.

توجه داشته باشید که حضور وکیل برای طلاق توافقی اجباری نیست به جز مورد وکالت در طلاق!

هزینه طلاق توافقی چقدر است؟

هزینه های طلاق توافقی، شامل هزینه های مشاوره، هزینه دعاوی خانواده، هزینه های صدور طلاق در دفاتر رسمی طلاق که در مجموع حدود ۱ میلیون تومان خواهد بود. البته در صورت اعطای وکالت طلاق به وکیل، هزینه این کار به هزینه های فوق اضافه می شود. اول، زن و شوهرهایی که قصد طلاق دارند باید در مورد همه مسائل مالی مانند مهریه، نفقه، هزینه های زندگی، نفقه فرزندان و حضانت فرزند با یکدیگر توافق کنند. اگر یکی از آنها با حتی یکی از موارد فوق توافق نداشته باشند، ثبت طلاق توافقی عملاً غیرممکن است.

مزایا و معایب طلاق توافقی

مزایای طلاق توافقی به این معنی است که زوجین با توافق یکدیگر و بدون عدم تشکیل پرونده در دادگستری، عدم مراجعات متعدد به دادگستری، کم بودن مدت زمان صادر شدن گواهی مربوط به جواز اجرای طلاق، درگیری کم‎تر، کم‎تر شدن تنش بین خانواده‌ها و غیره. 

اما مشکلی که در مورد طلاق توافقی وجود دارد این است که اجباری برای رفتن زوجین به محضر وجود ندارد. به دلیل این که طلاق با توافق دو طرف است؛ قانونا حضور در محضر نیز باید با توافق طرفین صورت بگیرد و چنین توافقی را نمیشود با الزام همراه کرد. بهترین راهکار برای حل چنین مشکلاتی دو طرف باید امری مانند رفتن به محضر را در تعهدات خود ذکر کنند تا نهایتا این مورد در حکم دادگاه منعکس شود.

مضرات طلاق توافقی

آسیب های طلاق توافقی را می توان از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار داد که برخی از آنها متوجه خود زوجین است، در حالی که برخی دیگر ابعاد وسیع تری نسبت به آسیب های طلاق توافقی دارند و می توانند به دامنه آسیب های اجتماعی مربوط شوند. و لغزش در قلب خانواده می تواند بخشی از عملکرد آسیب های اجتماعی باشد، زیرا خانواده مرکز دستاوردهای همه جانبه زنان و مردان و محل تربیت و آموزش کودکان و هرگونه آسیب بر اساس خانواده و ارزشهای آن می تواند پیامدهای اجتماعی داشته باشد.

طلاق توافقی زمانی است که زوجین فرصت آشتی با یکدیگر را نداشته باشند و دلایل جدی و موجهی برای پایان زندگی مشترک داشته باشند. به طوری که جریان اختلاف نظر در مورد طلاق به روان و اعتماد آنها آسیب نرساند و اگر در جریان این روند فرزندی وجود داشته باشد، اختلافات احتمالی طلاق با روند عادی آسیبی به فرزند نرساند.

معایب طلاق مشترک برای زوجین

در سالهای اخیر، ساده ترین و سریعترین روال بین موضوعات طلاق، طلاق توافقی بوده است و همین امر باعث شده تا زوجین با پیش آمدن یک مشکل جزئی و قابل حل به فکر طلاق توافقی بیفتند نه حل کردن مشکلات و رشد شخصیت و رابطه خود!

مسئله دیگر این است که بسیاری از زوجین از تصمیم خود پس از طلاق توافقی پشیمان می‌شوند، زیرا این تصمیم معمولاً سریع اتفاق می افتد و روحیه زوجین خوب نیست و حتی در مواردی خانواده های زوجین از این تصمیم مطلع نیستند و متاسفانه کم نیست تعداد زوج‌هایی که معتقدند آنها بهترین تصمیم را گرفته اند اما بعداً پشیمان شده اند، که یکی از معایب طلاق توافقی نیز همین است.

حق زن در طلاق توافقی

حق زن در طلاق توافقی وکیل اصفهان

براساس قوانین ایران و طبق گفته وکیل اصفهان، زن حق طلاق ندارد مگر در صورت ذکر کردن در شرایط ضمن طلاق و گرفتن وکالت بلاعزل، یا ذکر کردن حق طلاق زن در شرایط ۱۲ گانه ضمن عقد.

پس با این حساب طلاق توافقی در سه حالت اتفاق می‌افتد: یا دوطرف توافق می‌کنند که جدا شوند و به دادگاه میروند، یا درخواست طلاق از سمت زوج صورت می‌گیرد و یا زوجه طبق شرایط ۱۲ گانه ضمن عقد درخواست طلاق توافقی میدهد.

تقسیمات طلاق

طلاق در قانون مدنی به دو قسم تقسیم شده است؛ طلاق بائن و طلاق رجعی .

طلاق رجعی

طلاقی است که برای شوهر در مدت عده حق رجوع وجود دارد .

طلاق بائن

طلاقی است که برای شوهر در مدت عده حق رجوع وجود ندارد که شامل؛ طلاق قبل از نزدیکی ، طلاق زن یائسه، طلاق خلع و مبارات و همچنین سومین طلاق بعد از سه وصلت متوالی، اعم از اینکه وصلت در نتیجه رجوع بوده یا در نتیجه نکاح جدید.

 

برای مشاوره فوری کلیک کنید.

طلاق خلع

طلاق خلع؛ طلاقی است که زن به دلیل کراهتی که از شوهر خود دارد مالی به شوهر خود می‌دهد و در مقابل آن طلاق می گیرد. اعم از اینکه مال مزبور عین مهر باشد یا معادل مهر باشد یا بیشتر و کمتر از مهر باشد، فرقی نمی کند .

طلاق مبارات

طلاق مبارات، طلاقی است که در آن دو طرف نسبت به یکدیگر کراهت دارند. در این نوع طلاق باید عوض بیشتر از مهریه نباشد.

توافق زوجین برای طلاق

در قانون مدنی در مورد طلاق خلع و مبارات صحبت شده است که می توان آن را نوعی طلاق به توافق طرفین دانست. در طلاق خلع، خلع و مبارات زن مالی به شوهر می دهد و از این راه موافق اورا برای طلاق جلب می کند.
برخی از حقوقدانان معتقدند طلاق با توافق پیش بینی نشده است زیرا طلاق ناشی از اراده ی مرد و حق و اختیار اوست و رضایت یا عدم رضایت زوجه نمی تواند اثری در موضوع داشته باشد .اگر مفهوم گسترده ای برای توافق زوجین و طلاق با توافق قائل شویم، طلاق خلع و مبارات را می توان نوعی طلاق با توافق محسوب داشت، درست است که این طلاق یک نوع ایقاع است نه عقد؛ ولی شک نیست که بر اساس توفق طرفین واقع شده است و توافق مبنای طلاق و انگیزه آنان بوده است. در قانون حمایت خانواده طلاق با توافق قلمروی وسیع تری است که به توضیح آن می پردازیم .

شرایط طلاق توافقی

برای طلاق توافقی نیز شرایطی وجود دارد که پیش از پرداختن به آن بهتر است خود طلاق توافقی را توضیح داده و سپس سراغ موارد دیگر برویم:

طلاق توافقی چیست؟

امروزه طلاق توافقی پرونده های زیادی در دادگاه را به خود اختصاص داده است . و آمار بالای آن بسیار نگران کننده است . در این طلاق طرفین با توافق یکدیگر به این نتیجه رسیده اند که نمی توانند کنار یکدیگر زندگی کنند و به درجه ای از کراهت نسبت به یکدیگر رسیده اند که دیگر حاضر به ادامه زندگی با یکدیگر نیستند و به درجه ای از خستگی رسیده اند که حاضر به توافق برای جدایی شده اند. در اینصورت بهتر است طرفین به وکیل طلاق توافقی در اصفهان مراجعه نمایید.

مدارک لازم جهت طلاق توافقی

۱٫اصل سند نکاحیه
۲٫اصل شناسنامه زن و مرد
۳٫کپی کارت ملی زن و مرد
۴٫ صورت جلسه طلاق توافقی
۵٫نامه مرکز مشاوره
۶٫گواهی عدم بارداری زوجه
پس از تصمیم زن و شوهر مبنی بر جدایی و عدم سازش باید در مورد همه چیز باید با جزئیات کامل توافق کنند ؛ مثل مهریه ، حضانت فرزند یا فرزندان مشترک ، نفقه زوجه و فرزندان وجهزیه اجرت المثل دوران زوجیت و … که بهترین راه گرفتن یک وکیل طلاق توافقی در اصفهان در این زمینه است .

مهریه در طلاق توافقی

یکی از مهم ترین مسائلی که زوجین باید با یکدیگر به توافق برسند مهریه است. مهریه از دیون ممتازه محسوب شده است و زن در مورد طلب خودش بابت مهریه بر دیگر طلبکاران ارجعیت دارد و درصورتی که زوجین در موردمهریه و شرایط پرداخت آن به توافق نرسند، عملاً می توان گفت امکان طلاق توافق وجود نخواهد داشت. در طلاق توافقی زن می تواند تمام یا بخشی از مهریه خود را ببخشد یا بگوید که هیچ بخشی از مهریه ی خود را نمی بخشم و تمام آن را میخواهم ولی برای آن به مرد مهلت بدهد .

مهریه در طلاق توافقی

در صورتی که زن برای پرداخت مهریه به مرد مهلت بدهد حتما مهلت باید مشخص و معین باشد. در مواردی ممکن است زن بخشی از مهریه اش را در مقابل ملاقات فرزند یا حضانت فرزند به مرد ببخشد که در این موارد هم باید شرایط و مهلت پرداخت کاملا روشن و بدون ابهام باشد. در صورتی که زوجین در مورد مهریه به توافق نرسند می توانند به یک وکیل طلاق توافقی مراجعه کرده تا وکیل با میانجیگری و سازش در مورد مهریه آن ها را توافق برساند .

 

  دریافت نوبت مشاوره حضوری و غیرحضوری

توافق نفقه در طلاق توافقی 

نفقه مانند مهریه یکی از حقوق مالی مهم زن به شمار آمده است. مرد موظف است نفقه ی زن خود را بدهد. زن در صورتی مستحق نفقه است که از انجام وظایف زناشویی خود سرباز نزده باشد و تمکین کرده و ناشزه محسوب نشود. نفقه مانند مهریه مقدار آن مشخص نیست با بسته به شرایط متفاوت است. در توافق نامه ی طلاق باید تکلیف نفقه ی زن مشخص شود و طرفین در مورد نفقه به توافق برسند و چنانچه زوجین در رابطه با نفقه به توافق نرسند امکان انجام طلاق توافقی وجود ندارد.

توافق اجرت المثل در طلاق توافقی 

اجرت المثل ایام زوجیت نیز مانند مهریه و نفقه جزء حقوق مالی زن محسوب می شود ولی در مقایسه با مهریه و نفقه در درجه ی پایین تر قرار میگیرد . با اثبات اینکه زن مستحق اجرت المثل هست یا خیر با خودش است. طبق قانون مدنی اگر زوجه کارهایی که شرعاً بر عهده اش نبوده و عرفاً برای آن کار اجرت المثل مشخص شده باشد را به دستور زوج و با عدم قصد تبرع انجام داده باشد و برای دادگاه هم ثابت شود مرد موظف به پرداخت اجرت المثلی است که دادگاه مشخص می کند .

توافق در مورد فرزند در طلاق توافقی 

حضانت و نفقه فرزند و یا فرزندان جزء مواردی است که زوجین باید با یکدیگر توافق نمایند.

حضانت فرزندان در طلاق توافقی 

طبق ماده ۱۱۶۹ قانون مدنی، حضانت و نگهداری فرزند یا فرزندانی که پدر و مادر آن ها از یکدیگر جدا شده اند، مادر تا سن ۷ سالگی اولویت دارد و پس از ۷ سالگی اولیت با پدر است . ولی می توان برخلاف این ماده توافق کرد و دادگاه نیز می تواند با رعایت مصلحت فرزند تعیین تکلیف بنماید . پس در صورت وجود فرزند باید در طلاق توافقی درمورد حضانت فرزند یا فرزندان توافق و تعیین تکلیف نمود.

نفقه فرزندان در طلاق توافقی 

براساس ماده ۱۱۱۹ قانون مدنی، نفقه فرزندان در اصل بر عهده پدر است و وظیفه ی پدر است که نفقه ی فرزندان را حتی اگر حضانت و نگهداری آن ها با مادر شد را بپردازد. اما ممکن است مادر برای بدست آوردن حق حضانت و نگهداری فرزند، پرداخت نفقه را بپذیرد. در طلاق توافقی باید تکلیف نفقه ی فرزندان مشخص شود و در مورد آن باید توافق شود .

ملاقات فرزندان در طلاق توافقی 

به گفته وکیل طلاق توافقی در اصفهان طبق ماده ۱۱۷۴ قانون مدنی ، در صورتی که به هر دلیلی پدر و مادر طفل در یک منزل سکونت نداشته باشند هر یک از پدر و مادری که طفل تحت حضانت و نگهداری او نیست، حق ملاقات طفل خود را خواهد داشت. در طلاق توافقی باید مکان و زمان ملاقات و سایر جزئیات مربوط به آن مشخص شود و اگر زوجین در این رابطه باهم اختلاف داشته باشند، دادگاه تعیین تکلیف خواهد نمود .

توافق در مورد جهزیه در طلاق توافقی 

مالکیت جهیزیه ای که زوجه با خود به منزل مشترک می آورد خود زوجه است مشروط بر اینکه بتواند ثابت کند وسایل مورد نظر را خود او یا خانواده وی خریداری نموده اند. برای اثبات این موضوع در بسیاری از خانواده ها از جهزیه لیست سیاهی تهیه کرده و به امضای داماد می رسانند، یکی دیگر از موارد اثبات آن داشتن فاکتور خرید اجناس است. در هر صورت جهزیه یکی از اموال و حقوق زوجه است که باید در طلاق توافقی مشخص شود .

وکیل طلاق توافقی در اصفهان

 وکیل طلاق توافقی در اصفهان و مدیریت موسسه وکیل اصفهان آماده ی پاسخگویی به تمامی پرسش های موکلین در مورد طلاق توافقی است . در صورت نیاز به مشاوره و اخذ وکیل طلاق و وکیل توافقی در اصفهان می توانید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید .

 

مطالب مرتبط

خدمات مشاوره حضوری و غیرحضوری

مشاوره حضوری وکیل اصفهان

شایان ذکر است برای انجام مشاوره حضوری امکان حضور موکلین در دفتر وکالت در روزهای شنبه، یک شنبه، دوشنبه و سه شنبه از ساعت 16:30 لغایت 20:30 مهیا است که جهت هماهنگی نوبت مشاوره حضوری با وکیل معروف اصفهان از یکی از راه های زیر می توانید اقدام نمایید :

۱- مراجعه به سامانه رزرو نوبت مشاوره حضوری و تعیین روز و ساعت مشاوره.

۲- تماس با دفتر وکالت به شماره ۹-۳۶۶۰۵۰۹۸ در ساعات 16:30 لغایت 20:30 و اخذ نوبت مشاوره حضوری.

۳- تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷ جهت هماهنگی اخذ نوبت مشاوره حضوری.

مشاوره غیرحضوری وکیل اصفهان

جهت انجام مشاوره غیرحضوری امکان تماس تلفنی با وکیل در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه از ساعت 13:00 لغایت 16:00 فراهم شده است که هماهنگی نوبت مشاوره غیرحضوری از راه های زیر امکان پذیر می باشد:

۱- مراجعه به سامانه رزرو نوبت مشاوره غیرحضوری و تعیین روز و ساعت مشاوره.

۲- تماس با دفتر وکالت به شماره ۹-۳۶۶۰۵۰۹۸ در ساعات 16:30 لغایت 20:30 و اخذ نوبت مشاوره حضوری و غیرحضوری.

۳- تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷جهت هماهنگی اخذ نوبت مشاوره غیرحضوری.

مشاوره فوری وکیل اصفهان

ضمن اینکه احتمالا مواردی نیز برای متقاضیان حادث می گردد که نیاز به مشاوره فوری دارند که ساعت و روز آن با زمان بندی حضوری و غیرحضوری منطبق نمی باشد که در این موارد نیز امکان هماهنگی برای انجام مشاوره فوری از طریق تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷ مهیا است. بدیهی است در اولین فرصت ممکن هماهنگی لازم برای مشاوره حقوقی شما صورت می پذیرد .