• دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • 09133028746

قبل از معرفی مشاور حقوقی آنلاین در اصفهان و صحبت در مورد مزایای اخذ وکیل آنلاین در اصفهان، بهتر است تعریفی از مشاور حقوقی داشته باشید. مشاور حقوقی به شخصی گفته می شود که در زمینه حقوقی صاحب نظر بوده و می تواند با ارائه راهکارهای حقوقی مناسب و هموارکردن موکلین خود به آنها کمک کند. مشاوران حقوقی به افرادی که بتوانند این راهکارها را به صورت عملی پیاده سازی کنند، راهکارهایی ارائه می دهند.

ارائه خدمات حقوقی در اینترنت و از طریق اپلیکیشن ها و وب سایت ها به مشاوره حقوقی آنلاین معروف است. امروزه استفاده از اپلیکیشن ها بسیار رایج شده است و افراد برای حل بسیاری از مشکلات خود از آن استفاده می کنند. به همین دلیل خدمات حقوقی به صورت آنلاین نیز ارائه می شود که از آن به عنوان مشاوره حقوقی آنلاین یاد می شود.

اگر در اصفهان هستید و برای پرونده خود نیاز به وکیل آنلاین در اصفهان یا مشاور حقوقی حقوقی آنلاین در اصفهان دارید، یا فقط یک مشاوره ساده می خواهید، پیشنهاد می کنم با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید یا از طریق واتساپ سوال خود را مطرح کنید تا بهترین وکیل اصفهان پاسخگوی شما عزیزان باشد.

مطمئناً همه افراد در زندگی خود با مشکلات ریز و درشتی روبرو هستند که با کمک مشاور راحتتر حل می شود. اما متاسفانه تنها تعداد کمی از افراد برای حل مشکلات خود از مشاوره حقوقی استفاده می کنند، زیرا در ایران کمک گرفتن از مشاور بسیار کم جاافتاده است. امروزه بسیاری از مراکز مشاوره حقوقی آنلاین وجود دارند که مشاوره و خدمات را حتی به صورت آنلاین ارائه می دهند تا افراد بتوانند راحت تر به امور خود رسیدگی کنند. اگر می خواهید درباره مشاوره حقوقی آنلاین ساعته ما بیشتر بدانید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

موسسه حقوقی اصفهان به صورت ۲۴ ساعته و حتی در روزهای تعطیل پاسخگوی سوالات شماست و در صورت تمایل می توانید از طریق قسمت نظرات سوال خود را مطرح نمایید.

مشاور حقوقی آنلاین در اصفهان

خدماتی که وکیل آنلاین اصفهان به شما پیشنهاد میدهد عبارتند از:

برای مشاوره فوری کلیک کنید.

وکیل آنلاین فردی باتجربه و کاربلد در زمینه های مختلف حقوقی است که در کلیه قوانین و مقررات مربوط به امور حقوقی اطلاعات کافی دارد و با تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف می تواند مشتریان را از برنامه ریزی برای خرید و فروش ملک تا شروع کسب و کار یاری دهد. همچنین وکیل حقوقی آنلاین در اصفهان فردی صادق، متعهد و باتجربه است که با تحقیق کامل در امور حقوقی بهترین و درست ترین تصمیم را می گیرد.

یکی دیگر از نکات مهم استفاده از وکیل آنلاین، برقراری ارتباط از طریق مکالمات خصوصی و محرمانه است که افراد می توانند به صورت ناشناس با وکیل صحبت کرده و مشاوره معتبر دریافت کنند که منجر به تصمیمات قانونی صحیح و کاهش شلوغی در دادگاه ها می شود.

مشاور حقوقی آنلاین در اصفهان کیست؟

مشاوره حقوقی آنلاین در اصفهان

یافتن یک وکیل خوب و با تجربه کار سختی است و باید زمان زیادی را برای یافتن او صرف کنید. با این حال همیشه این سوال پیش می‌آید که آیا او زمان کافی برای بررسی دقیق و موشکافانه مشکل شما را دارد یا خیر؟

موسسه حقوقی اصفهان در راستای ارائه خدمات بیشتر و ارتقای کیفیت اقدام به راه اندازی مشاوره آنلاین توسط وکیل آنلاین در اصفهان نموده است. برای مشاوره آنلاین و صحبت با وکیل آنلاین (وکیل پایه یک دادگستری) می توانید شماره خود را از طریق چت فوری ارسال کنید تا مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند. همچنین می توانید سوالات خود را از طریق واتساپ ما مطرح کنید.

موسسه ما توانسته است به یکی از بهترین موسسات حقوقی و مشاوره ای مورد اعتماد و انتخاب شما تبدیل شود که همیشه برای حفظ این موقعیت از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.

تخلف صدور اسناد مالکیت معارض

در صورتی که دو سند مالکیت به صورت جزئی و یا کلی از حیث اصل ملک موضوع آن یا از حیث حدود ملک یا حقوق ارتفاقی باهم تعارض داشته باشند و این تعارض با رای هیات نظارت موضوع ماده ۶ قانون ثبت اسناد و املاک احراز گردد. سند مالکیتی که ثبت آن نسبت به سند دیگری موخر است سند مالکیت معارض محسوب می شود . تعارض میان اسناد مالکیت طبق فرض اولیه قانون در بند ۱ ماده ۳ لایحه قانونی راجع به اشتباهات ثبتی و اسناد مالکیت بیان گردیده است.

سندی که زود تر از سند دیگر ثبت شده است تا هنگامی که به موجب حکم نهایی دادگاه ابطال نگردد معتبر می باشد و سندی که بعد از سند اولی به ثبت رسیده است ، سند مالکیت موخر می باشد و تا هنگامی که حکم نهایی از دادگاه به صحت آن صادر نگردد ، نامعتبر شناخته می شود .

علت تعارض در اسناد رسمی

طبق گفته ی وکیل آنلاین در اصفهان ، اولین علت تعارض در اسنادرسمی را می توان اشتباه ماموران تنظیم کننده دانست. اگر کارمندان اداره ثبت اسناد و املاک و سردفتران دفتر اسناد رسمی به اندازه کافی دقت در رعایت مقررات و انجام تشریفات و صدور سند ننمایند باعث بروز تعارض در اسناد رسمی می گردد.

مانند زمانی که موقع شماره گذاری ، ملکی از قلم بیوفتد و بدون تحقیق در پرونده های مجاور و دعوت از مجاورین شماره جدیدی به ملک داده شود و بعد از آن تقاضای ثبت آن قبول شده و به جریان گذاشته شود بدون اینکه بدانند ملک جز پلاک دیگری در تاریخ مشخصی درخواست ثبت شده و دارای پرونده می باشد و در اثر همین اشتباه پرونده اصلی جریان خود را طی می نماید و در آخر سند مالکیت صادر می گردد و از طرف دیگر پرونده جدید را در جریان می گذارند و در تعیین حدود موقع تطبیق با حدود ملک های مجاور غفلت می کنند ک باعث می شود در مورد یک موضوع واحد دو تقاضا پذیرفته گردد و اسناد مالکیت معارض صادر گردد.

دومین علت سوء استفاده مالکین می باشد زیرا بعضی از مالکین با سواستفاده خلاء های قانونی و قوانین اضطراری سند های متعددی می گیرند. مانند زمانی که ملکی در رهن بانک گذاشته شده و بعد از آن مالک بعد از ادعای اینکه سند مفقود شده است درخواست صدور سند المثنی می نماید که این انتقال در آن ذکر نمیگردد سپس ملک را به شخص دیگر انتقال می دهد و از طرفی نیز بانک به علت نپرداختن اقساط وام درخواست صدور اجراییه می نماید و به دلیل نپرداختن در آخر منجر به صادر نمودن سند انتقال اجرایی می گردد.
سومین علت نقص قوانین و مقررات می باشد ، زمانی که قانون گذار اقدام به وضع نمودن قوانین فوری واحساسی و بدون کارشناسی مناسب نماید و دقت و آینده لازم را در پیش نگیرد باعث می شود زمینه برای صدور اسناد مالکیت معارض فراهم گردد .

شرایط ایجاد تعارض دو سند مالکیت

در ابتدا باید ذکر گردد که اسناد عادی در مقام تعرض با اسناد رسمی قرار نمی گیرند به دلیل اینکه بین دو چیز در صورتی می تواند تعارض باشد که هر دو از یک جنس باشند . دیوان عالی کشور در رای وحدت رویه شماره ۴۳ در مورد دو معامله ای که در مورد یک ملک شده بود و اولی با سند عادی و دیگری با سند رسمی بود را معامله معارض ندانسته . پس هرگاه دو معامله در مورد یک ملک انجام بگیرد و هر دوی آن ها در دفتر اسناد تنطیم گردد و به ثبت رسیده باشد و بین آن ها تعارض وجود داشته باشد معامله ی معارض می باشد.

در تعارض دو سند رسمی باید هر دو سند در زمان تعارض دارای اعتبار باشند . پس در صورتی که در زمان معین یکی از دو سند رسمی دارای اعتبار نباشد نمی توان گفت دو سند رسمی با یکدیگر تعارض دارند و تعارض به وجود نمی آید . همچنین در تعارض دو سند رسمی باید تعارض آن ها در مورد یک موضوع واحد داشته باشد مثلاً موضوع دو سند در مورد یک ملک باشد .اگر شخصی با سوءنیت و هماهنگی با سر دفتر در ابتدا ملک خود را با سند رسمی به خریدار بفروشد و بعدا ً با همان سند همان ملک را به فرزندش صلح نماید در این حالت تعارض تحقق می یابد .

ابطال سند مالکیت معارض از طرف مراجع ثبتی

طبق گفته ی مشاور حقوقی آنلاین اصفهان زمانی که شخصی که دارنده سند مالکیت می باشد در مهلت مقرر قانونی دو ماه از زمان ابلاغ و اخطار قانونی اداره ثبت به او ، نسبت به مراجعه به دادگاه و تقدیم نمودن گواهی دادخواست اقدامی ننماید و طرف مقابل او بعد از فرجه ذکر شده از دادگاه گواهی عدم تقدیم دادخواست دریافت کند و به اداره ثبت تحویل نماید. دراین حالت اداره ثبت بدون هیچ حکمی از دادگاه راساً اقدام به ابطال سند مالکیت معارض می کند.

ابطال سند مالکیت معارض با حکم دادگاه

در صورتی که ملکی بر خلاف قوانین به ثبت رسیده باشد ذینفع می تواند با تقدیم دادخواست از دادگاه تقاضای ابطال سند مالکیت را تقاضا نماید.

همچنین در صورتی که در اسناد مالکیت تعارض وجود داشته باشد دارنده باید در مهلت قانونی ۲ ماه از تاریخ ابلاغ اداره ثبت دادخواست تقدیم نموده و از دادگاه تقاضای ابطال سندی که مخالف قانون است را تقاضا نماید . و اگر سندی مخل حقوق دیگران واقع گردد یا در اثر اشتباه عملیات مقدماتی و ثبتی حاصل شود و هیات نظارت نیز این امر را مخل حقوق دیگران قرار دهد به ذیننفع اخطار می کند که به دادگاه صالح مراجعه نماید و با صادر نمودن این اخطار ، دادگاه را به استماع دعوا و صدور حکم بر اصلاح آن مجاز می کند .

وظیفه اداره ثبت در مورد اسناد معارض

اداره ثبت وظیفه دارد به محض اطلاع یافتن از وجود اسناد مالکیت متعارض مشخصات آن ها را به موجب بخش نامه ای به دفتر اسناد رسمی حوزه خود ابلاغ کنند . و در این راستا باید گزارش کار را به طور روشن و بدون هر ابهامی به هیات نظارت ارسال نمایند.

بعد از محرز شدن تعارض اسناد از طرف هیات نظارت، اداره ثبت باید به طور کتبی به دارنده سند مالکیت موخر الصدور که سند معارض محسوب می شود ابلاغ و به او اخطار می گردد که در ظرف دوماه به دادگاه صالح محل وقوع ملک مراجعه و اقامه دعوا کند و گواهی اقامه دعوا را به اداره ثبت محل تسلیم و رسید آن را اخذ نماید .

منظور از ابطال جزیی سند مالکیت مقدم چیست؟

زمانی که قسمتی از سند مالکیت از حیث حدود ملک یا حقوق ارتفاقی در تعارض با سند دیگری باشد در این حالت ابطال آن قسمت از سند مالکیت حاصل می گردد که می توان گفت همان اصلاح سند مالکیتی باشد که در قانون با عنوان عام ابطال از آن یاد شده است .

دریافت نوبت مشاوره حضوری و غیرحضوری

آیا اداره ثبت بدون اینکه از دادگاه حکم داشته باشد می تواند اسناد معارض را باطل نماید ؟

وکیل آنلاین در اصفهان ذکر می کند : در صورتی که دارنده سند معارض یعنی کسی که سند او موخر ثبت شده است ظرف دو ماه به دادگاه محل وقوع ملک مراجعه نکند و گواهی طرح دعوا را به اداره ثبت تسلیم ننماید و دارنده سند مالکیت که اول از همه سند او صادر شده است گواهی عدم طرح دعوا ظرف موعد یاد شده را از مرجع مربوط دریافت نموده و اداره ثبت موظف است سند مالکیت معارض را نسبت به مورد تعارض ابطال و مراتب را در دفتر املاک قید نماید و این تنها موردی است اداره ثبت بدون حکم قضایی حق ابطال سند مالکیت را دارد.

وکیل آنلاین در اصفهان آماده پاسخگویی به شما عزیزان در تمام زمینه های مشاور حقوقی در اصفهان، مشاوره کیفری ، ملکی و بیمه ، تعزیرات و … می باشد .

چگونه از معاملات که دارای سند معارض می باشد می توان جلوگیری نمود ؟

در ابتدا باید ذکر نمود که سند مالکیت معارض با بحث معاملات معارض متفاوت می باشد و نباید آن را با هم یکی دانست . هر چند تعارض در اسناد مالکیت به طور اتوماتیک به گونه ای خواه نا خواه باعث نوعی از معاملات معارض می گردد که منع نمودن دارنده سند معارض از معامله نمودن آن سند و همچنین قید نمودن وجود سند معارض در سند انتقال به وسیه ی دفتر اسناد رسمی به منظور جلوگیری از چنین معاملاتی می باشد .

مشاوره حقوقی آنلاین در اصفهان

وکیل آنلاین در اصفهان

وکیل آنلاین در اصفهان مهیا برای ارائه خدمات مشاوره و پذیرش وکالت شما عزیزان می باشد . در صورت نیاز به مشاور حقوقی آنلاین در اصفهان و اعطای وکالت می توانید به صورت آنلاین ، تلفنی و حضوری از طریق سامانه رزرو نوبت مشاوره جهت دریافت نوبت مشاوره خود در کمترین زمان ممکن اقدام نمایید .

مطالب مرتبط

خدمات مشاوره حضوری و غیرحضوری

مشاوره حضوری وکیل اصفهان

شایان ذکر است برای انجام مشاوره حضوری امکان حضور موکلین در دفتر وکالت در روزهای شنبه، یک شنبه، دوشنبه و سه شنبه از ساعت 16:30 لغایت 20:30 مهیا است که جهت هماهنگی نوبت مشاوره حضوری با وکیل معروف اصفهان از یکی از راه های زیر می توانید اقدام نمایید :

۱- مراجعه به سامانه رزرو نوبت مشاوره حضوری و تعیین روز و ساعت مشاوره.

۲- تماس با دفتر وکالت به شماره ۹-۳۶۶۰۵۰۹۸ در ساعات 16:30 لغایت 20:30 و اخذ نوبت مشاوره حضوری.

۳- تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷ جهت هماهنگی اخذ نوبت مشاوره حضوری.

مشاوره غیرحضوری وکیل اصفهان

جهت انجام مشاوره غیرحضوری امکان تماس تلفنی با وکیل در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه از ساعت 13:00 لغایت 16:00 فراهم شده است که هماهنگی نوبت مشاوره غیرحضوری از راه های زیر امکان پذیر می باشد:

۱- مراجعه به سامانه رزرو نوبت مشاوره غیرحضوری و تعیین روز و ساعت مشاوره.

۲- تماس با دفتر وکالت به شماره ۹-۳۶۶۰۵۰۹۸ در ساعات 16:30 لغایت 20:30 و اخذ نوبت مشاوره حضوری و غیرحضوری.

۳- تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷جهت هماهنگی اخذ نوبت مشاوره غیرحضوری.

مشاوره فوری وکیل اصفهان

ضمن اینکه احتمالا مواردی نیز برای متقاضیان حادث می گردد که نیاز به مشاوره فوری دارند که ساعت و روز آن با زمان بندی حضوری و غیرحضوری منطبق نمی باشد که در این موارد نیز امکان هماهنگی برای انجام مشاوره فوری از طریق تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷ مهیا است. بدیهی است در اولین فرصت ممکن هماهنگی لازم برای مشاوره حقوقی شما صورت می پذیرد .