• شنبه , ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • 09133028746

دادن حق طلاق به زن یکی از مواردی است که بسیاری از بانوان ما زمان ازدواج در کسب آن هستند و گاهی برخی حاضر هستند مهریه کمتری داشته باشند اما از این حق برخوردار باشند تا بتوانند در جایگاه برابری با همسر خود از این حیث قرار بگیرند. اما متاسفانه بسیاری از مردان دید خوبی نسبت به این امر ندارند و حتی بعضی از آنها در برابر آن جبهه می گیرند.
به همین جهت این مقاله را با کمک وکیل پایه یک دادگستری تهیه نمودیم تا با «اعطای حق طلاق به زوجه» بیشتر آشنا شویم و مراحل اخذ آن را تعریف کنیم و علاوه بر این موارد تصورات غلطی را که در این مورد وجود دارد بیان کنیم. لذا توصیه ما این است که خواندن این مقاله را از دست ندهید و چنانچه نظری یا سوالی در این مورد دارید آن را در بخش نطرات برای ما درج نمایید.

حق طلاق زن یعنی چه؟

وکیل طلاق در اصفهان می گوید به کار بردن دادن حق طلاق به زن از نظر حقوقی آنچنان درست به نظر نمی رسد. زیرا که در حقیقت چیزی که تحت عنوان حق طلاق در جامعه ما شناخته می شود یک وکالت است که مرد به زن می دهد تا هر زمان که بخواهد خود را به وکالت از شوهر مطلقه کند. پس با اعطای این وکالت یا همان حق طلاق، این حق از شوهر سلب نمی شود و صرفا یک وکالت است که مرد به زن می دهد زیرا که در حقیقت حق طلاق چیزی نیست که قابل واگذاری باشد و مرد بتواند آن را به همسر خود واگذار کند.
به گفته وکیل دادگستری در اصفهان به موجب قانون و شرع ما حق طلاق تنها مختص به مرد است و مرد می تواند در هر زمان با پرداخت حقوق مالی زن به طور کامل او را طلاق دهد، البته لازم به ذکر است که در رویه فعلی مرد به راحتی نمی تواند طلاق دهد و باید مشاوره خانواده بروند و از دادگاه نیز گواهی عدم امکان سازش دریافت کنند. ولی متاسفانه این حق برای زنان وجود ندارد و او صرفا در مواردی که در قانون مشخص شده است می تواند تقاضای طلاق کند. به همین خاطر و برای این که کمی از این تبعیض کاسته شود، زنان در هنگام ازدواج از همسر خود وکالت در طلاق یا چیزی که در عرف بیشتر شناخته شده است، حق طلاق می گیرند.
اما وکالت در طلاق در معنای دقیق‌تر یعنی این که مرد به همسر خود وکالت دهد تا هر زمان بخواهد از جانب او خودش را مطلقه کند. به عبارت دیگر زن وکیل مرد برای طلاق دادن خودش محسوب می شود.
وکیل اصفهان می گوید در چنین طلاقی زن به طور حتم باید وکیل دادگستری داشته باشد.

شیوه‌ی گرفتن حق طلاق

اعطای حق طلاق به زوجه وکیل اصفهان

بر طبق گفته‌های وکیل خانواده در اصفهان دادن حق طلاق به زوجه توسط زوج، دو روش دارد که در زیر به آنها اشاره کرده‌ایم:

  1.  روش اول آن است که در زمان وقوع عقد نکاح، این امر را به سر دفتر ازدواج اطلاع دهند تا وی وکالت در طلاق را به صورت شرط ضمن عقد در سند ازدواج درج کند. در چنین حالتی چون این وکالت ضمن یک عقد لازم آمده است، مرد نمی تواند آن را فسخ کند مگر با رضایت زن.
  2.  روش دوم آن است که بعد از آن که عقد نکاح واقع شد مرد به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه کرده و به همسر خود وکالت در طلاق بدهد، که او می تواند این وکالت را به صورت قابل عزل یا غیرقابل عزل بدهد. البته باید گفت که برای اعطای وکالت بعد از عقد نیازی به حضور زوجه نیست.

زمانی که زن حق طلاق داشته باشد مراحل طلاق به چه شکل است؟

بهترین وکیل خانواده در اصفهان بیان می کند زمانی که زوجه حق طلاق دارد، برای طلاق باید مراحل زیر را طی کند:

تصوراتی که درمورد دادن حق طلاق به زن وجود دارد

دادن حق طلاق به زن وکیل اصفهان

وکیل طلاق اصفهان می‌گوید: برخی از مردان به علت آن که اطلاعات حقوقی کاملی در این زمینه ندارند تصور می کنند که دادن حق طلاق به زنان معایب بسیار زیادی دارد و تصورات اشتباه بسیار زیادی در این خصوص دارند ، در ادامه برخی از این تصورات را بیان می کنیم و آنها را توضیح می دهیم:

اعطای حق طلاق به زوجه …

از مطالب بیان شده در فوق می توان چنین نتیجه گرفت که زنان از حیث طلاق جایگاه برابری با مردان ندارند زیرا که مردان می توانند در هر زمان بخواهند زوجه را طلاق بدهند ولی زنان صرفا در مواردی که در قانون مشخص شده است می توانند تقاضای طلاق به دادگاه بدهند، به همین منظور زنان برای آن که حقوق برابری با مردان از این نظر داشته باشند، زمان انعقاد عقد نکاح تقاضای اعطای وکالت در طلاق می کنند. با داشتن این وکالت اگر بطور مطلق باشد، زن می تواند هر وقت بخواهد به دادگاه مراجعه نموده و با طی کردن مراحل خود را مطلقه سازد.

اگر هرگونه سوال یا ابهامی در خصوص دادن حق طلاق به زن دارید می‌توانید از طریق کامنت ها آن را با ما در میان گذارید.

مطالب مرتبط

خدمات مشاوره حضوری و غیرحضوری

مشاوره حضوری وکیل اصفهان

شایان ذکر است برای انجام مشاوره حضوری امکان حضور موکلین در دفتر وکالت در روزهای شنبه، یک شنبه، دوشنبه و سه شنبه از ساعت 16:30 لغایت 20:30 مهیا است که جهت هماهنگی نوبت مشاوره حضوری با وکیل معروف اصفهان از یکی از راه های زیر می توانید اقدام نمایید :

۱- مراجعه به سامانه رزرو نوبت مشاوره حضوری و تعیین روز و ساعت مشاوره.

۲- تماس با دفتر وکالت به شماره ۹-۳۶۶۰۵۰۹۸ در ساعات 16:30 لغایت 20:30 و اخذ نوبت مشاوره حضوری.

۳- تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷ جهت هماهنگی اخذ نوبت مشاوره حضوری.

مشاوره غیرحضوری وکیل اصفهان

جهت انجام مشاوره غیرحضوری امکان تماس تلفنی با وکیل در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه از ساعت 13:00 لغایت 16:00 فراهم شده است که هماهنگی نوبت مشاوره غیرحضوری از راه های زیر امکان پذیر می باشد:

۱- مراجعه به سامانه رزرو نوبت مشاوره غیرحضوری و تعیین روز و ساعت مشاوره.

۲- تماس با دفتر وکالت به شماره ۹-۳۶۶۰۵۰۹۸ در ساعات 16:30 لغایت 20:30 و اخذ نوبت مشاوره حضوری و غیرحضوری.

۳- تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷جهت هماهنگی اخذ نوبت مشاوره غیرحضوری.

مشاوره فوری وکیل اصفهان

ضمن اینکه احتمالا مواردی نیز برای متقاضیان حادث می گردد که نیاز به مشاوره فوری دارند که ساعت و روز آن با زمان بندی حضوری و غیرحضوری منطبق نمی باشد که در این موارد نیز امکان هماهنگی برای انجام مشاوره فوری از طریق تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷ مهیا است. بدیهی است در اولین فرصت ممکن هماهنگی لازم برای مشاوره حقوقی شما صورت می پذیرد .