• جمعه , ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • 09133028746

وکیل ثبتی در اصفهان

یکی از پیچیده ترین مشکلات حقوقی که دامنه بسیار وسیعی دارد، مشکلات ثبتی است. سازمان ثبت و اسناد کشور متولی قانونی اسناد ثبتی کشور است که سابقه آن به دوره قاجار می رسد. سازمان ثبت اسناد مربوط به قوه قضائیه است و دفاتر اسناد رسمی و دفاتر رسمی ازدواج و طلاق زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشد. وکیل ثبتی در اصفهان نیز به دلیل وجود مشکلات ثبتی پیچیده اماده خدمت رسانی به همشهریان عزیز میباشد.

برای مشاوره فوری کلیک کنید.

باید بدانید که قانون ثبت یکی از مهم ترین و پیچیده ترین قوانین کشور است. تنها با دانستن این قوانین نمی توان ادعا کرد که در امور ثبتی و مشکلات ناشی از آن موفق خواهید شد. بنابراین، برای رفع هرگونه مورد حقوقی در زمینه ثبت، توصیه می شود قبل از هر اقدامی با یک وکیل ثبت نام مشورت کنید.

کلیه اسنادی که در شعبه سازمان ثبت اسناد به ثبت می رسند، کاملا قانونی، رسمی و معتبر بوده و قابل ابطال نمی باشند. یکی از مدارک مهمی که در دفاتر ثبت احوال به رسمیت شناخته می شود، سند ازدواج و طلاق است. طبق این سند دو نفر با هم محرم می شوند یا بعد از طلاق نامحرم می شوند.

یک وکیل امور ثبتی در اصفهان وظایف بسیاری را بر عهده دارد، حتی یک وکیل ثبتی ممکن است فقط در یک شاخه، مانند ثبت املاک یا ثبت شرکت، تخصص داشته باشد. اما وکلای ثبتی باید در قوانین مربوط به ثبت تخصص زیادی داشته باشند و از دانش حقوقی کافی برای رسیدگی به پرونده های ثبتی برخوردار باشند.

در موسسه حقوقی اصفهان مجرب ترین وکیل ثبتی را به شما معرفی می کنیم. کارشناسان حقوقی این مجموعه در شاخه های مختلف ثبت اسناد، املاک و شرکت ها تخصص دارند.

بنابراین وکلای خبره با بررسی و تحقیق درباره امور ثبتی به وکالت امور ثبتی می پردازند تا بتوانند به احقاق حقوق طرفین دعوی کمک نمایند. معمولا برای اینکه هر سندی اعتبار بیشتری پیدا کند، نیاز است تا در یکی از دفاتر ثبت اسناد کشور به ثبت برسد و اسنادی که در سازمان ثبت اسناد کشور ثبت نشده باشند، از نظر قانونی دارای مشکل می باشند. به همین جهت امور ثبتی را می توان یکی از مهمترین کارهایی دانست که سازمان ثبت اسناد کشور انجام می دهد.

وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک

این سازمان با نظارت قوه قضاییه به فعالیت می پردازد و وظیفه انجام انواع خدمات ثبتی، مشخص نمودن و ثبت حد و مرز، مشخصات املاک، اقدامات لازم جهت هرچه ساده تر نمودن معاملات رسمی، نظارت و بازرسی و اصلاح قوانین و مقررات و مطابقت آنها با استانداردهای کلی پذیرفته شده، اطلاع رسانی عمومی و پاسخگویی، تنظیم سند های رسمی، ثبت ادارات و شرکت ها و اختراعات و همچنین ثبت علائم تجاری و بسیاری وظایف دیگر را بر عهده دارد.

توضیحاتی در مورد وکالت امور ثبتی

وکیل ثبتی در اصفهان

وکالت امور ثبتی یکی از وظایف وکیل متخصص می باشد، زیرا امروزه مشکلات ثبتی بسیار زیادی ممکن است برای افراد مختلف به وجود بیاید. وکیل امور ثبتی می تواند با اقدامات درستی که انجام می دهد، کمک کند تا موکل خود بتواند امور ثبتی خود را با کمترین مشکل حل نمایند. در داخل ایران از زمان قاجار موضوع ثبت اسناد و املاک مطرح بوده است. بدین ترتیب از همان زمان ها وکالت امور ثبتی در جامعه به عنوان یک نیاز احساس شده است. زیرا معمولا افراد مختلف، از قوانین مربوط به ثبت اطلاعات کاملی در اختیار ندارند.
بدین ترتیب اگر وکیل امور ثبتی در هنگام انجام هر گونه عملیات ثبتی وارد این قضیه نشود، مشکلاتی که ممکن است به وجود آید، بسیار زیاد می باشند. بهترین وکیل امور ثبتی در اصفهان با اشرافیت نسبت به قوانین ثبتی و مقررات ثبتی در مسیر موازین قانونی راه گشا برای حل مشکلات ثبتی است که افراد اطلاعات حقوقی نسبت به آن ندارند ، که این موضوع می تواند کمک بسیار زیادی به انجام هر چه بهتر امور ثبتی بکند. وکیل اصفهان آماده ی مشاوره حقوقی تخصصی و قبول وکالت در امور ثبتی میباشد.شما میتوانید از طریق را های ارتباطی موجود در سایت با ما در تماس باشید.

دعوای ابطال سند غیرمالی ( موضوع ابطال سند مالی نیست)

درخواست دعوای ابطال اسناد غیرمالی رسمی تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی یا اسناد عادی را در هر زمان و به هر دلیل قانونی می توان از دادگاه نمود. مثلاً در مواردی که سندی به طور صوری تنظیم شده، معامله ای که فاقد یکی از شرایط اساسی بوده و ثبت شده است یا یکی ازطرفین شرایط معامله را نداشته باشند و یا ادعای تردید و انکار در مورد سند عادی و جعل در مورد سند رسمی در دادگاه ثابت شود.

لازم به ذکر است سند مالکیتی که از طرف اداره ثبت صادر می شود را جز در موارد محدود و به راحتی نمی توان ابطال نمود.

مدارک مورد نیاز جهت طرح دعوای ابطال سند در اسناد و امور ثبتی

تصویر مصدق مدارک (اختیاری)
به همراه داشتن کارت ملی جهت احراز هویت و کارت عابر بانک جهت پرداخت هزینه دادرسی الزامی است.
نکته : در صورت عدم وجود مدارک اختیاری فوق میتوانید یکی از موارد ذیل را ارائه نمایید:
شهادت شهود ، تحقیقات محلی ، اتیان سوگند ، درخواست استعلام ، پرونده استنادی ، ارجاع به کارشناسی ، معاینه محلی

دعوای ابطال سند مالی

مستند به ماده ۱۲۸۴ قانون مدنی سند عبارت از هر نوشته ای که در مقام دعوی یا دفاع قابل استناد باشد.سند از حیث قدرت اجرایی و از آن جهت که نزد چه شخص تنظیم میشود و تا چه اندازه طبق قوانین تنظیم شده می توان از آن به عنوان مدرک و دلیل قاطع ادعا، استفاده کرد در قانون به دو نوع سند رسمی و عادی تقسیم شده است.
درخواست ابطال اسناد مالی رسمی تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی یا اسناد عادی را در هر زمان و به هر دلیل قانونی میتوان از دادگاه تقاضا نمود.

اعتراض به تحدید حدود

تحدید حدود یعنی تعیین حدود ملک یا املاک معین، اعتراض به حدود یکی از دعاوی ثبتی است که قبل از ثبت ملک در دفتر املاک موضوعیت پیدا می کند.
در دعوای اعتراض به تحدید ، معترض به تقاضای ثبت ملک اعتراضی ندارد بلکهبه این موضوع که در جریان تحدید حدود قسمتی از ملک او جزء ملک متقاضی ثبت محسوب گردیده و به عبارت دیگر با تعیین این حدود به حقوق وی تجاوز شده است اعتراض دارد. از این رو می تواند از دادگاه تقاضای اعتراض به تحدید حدود را بنماید.

مرجع تقدیم اعتراض

وکیل ثبتی اصفهان

اعتراض به حدود در گام اول باید به اداره ثبت تسلیم و ظرف یکماه از تاریخ تسلیم اعتراض دادخواست به دادگاه تقدیم نموده و گواهی آن را به اداره ثبت تسلیم نماید . بدین ترتیب با رعایت ماده ۵۱ قانون آئین دادرسی مدنی نحوه اعتراض به حدود نیز مانند اعتراض به اصل ملک است دعوای اعتراض به حدود باید با تقدیم دادخواست و رعایت مقررات به عمل آید و دعاوی مالی محسوب می گردد.

مدارك و منضمات مورد نياز اسناد و امور ثبتی جهت طرح دعوای اعتراض به تحدید حدود
سند مالكيت (اختیاری)
تصویر مصدق مدارک مبنی بر باطل بودن عملیات تحدید حدود (اختیاری)
تصویر مصدق صورتجلسه تحدید حدود که به وسیله اداره ثبت تنظیم گردیده است (اختیاری)
كارت ملي جهت احراز هويت و كارت عابر بانك جهت پرداخت هزينه ي دادرسي الزامي است.

اعتراض به ثبت و عملیات ثبتی

امکان دارد شخصی نسبت به تقاضای ثبت شخص دیگری اعتراض داشته باشد و خود را محق بداند. در این صورت بر طبق قانون برای یک زمان محدود این امکان را دارد که به ثبت صورت گرفته اعتراض کند. علاوه بر این افراد ممکن است نسبت به عملیات مقدماتی ثبتی که در اداره ثبت انجام می شود اعتراض داشته باشند.

اعراض به تصمیم واحد افراز ثبتی

چنانچه واحد ثبتی درخواست تقسیم و افراز را رد نماید می توان در دادگاه محل مال غیر منقول مشاع به این تصمیم واحد ثبتی اعتراض کرد.
امور ثبتی دیگری هم وجود دارد که وکیل امور ثبتی می تواند با پیگیری آن ها به احقاق حقوق موکل کمک کند. برای مثال ممکن است دعوا مرتبط با سند مالکیت معارض و یا مربوط به تخلفات ثبتی باشد. علاوه بر این، در برخی از دعاوی خواهان مدعی جعلی بودن سند است و یا معتقد است که سند خلاف قانون تنظیم شده است. در همه این موارد حضور یک وکیل با تجربه در امور ثبتی در موفقیت پرونده و تسریع روند آن موثر است. وکیل ثبتی در اصفهان آماده ی ارائه مشاوره حقوقی تخصصی و قبول وکالت در این خصوص می‌باشد.

مراحل ثبت ملک

مراحلی که در طول ثبت یک ملک طی میشود شامل افراز، تفکیک، انتقال رسمی ملک، رفع اختلافات و… می باشد که به برخی از آنها به طور خلاصه میپردازیم.

افراز ملک

مالی که مورد افراز قرار میگیرد حتما باید دارای چند مالک یا به اصطلاح حقوقی ملک مشاع باشد. که در اینصورت تمامی مدارک مورد نیاز جمع آوری شده و به دادگاه انتقال داده میشود؛ دادگاه نیز با رضایت مالکان بسته به سهم هر یک از آنها دستور تقسیم مال را صادر میکند تا هر شخص متناسب با سهمش از ملک بهره ببرد. افرازملکی که جریان ثبتی آن ها خاتمه نیافته با دادگاه و در غیر این صورت با اداره ثبت است.

دریافت نوبت مشاوره حضوری و غیرحضوری

تفکیک ملک

تفکیک با افراز دو موضوع کاملا متفاوت است، در تعریف تفکیک مالک یا مالکان قصد دارند تا ملک خودشان را به قطعات کوچک تری تقسیم کنند که این کار با رضایت دو طرف انجام میشود در تفکیک ، مشاع بودن ملک الزامی نبوده و برای مثال حتی ممکن است یک شخص بخواهد زمین ۲۰۰متری خود را به ۲بخش ۱۰۰متری تقسیم کند . تفکیک نیز همانند افراز نیازمند به طی کردن مراحلی خاص است.

انتقال رسمی ملک

لازم به ذکر است برای اینکه ملکی به صورت رسمی ‌منتقل شده و برای تنظیم سند آماده شود نیازمند به طی شده مراحل زیادی مثل اتمام ساخت، مراجعه به شهرداری برای تایید عدم خلافی و… تایید کارشناسان ملک ،ارائه ی پایان کار و… است ..
از آنجا که اکثر موارد حقوقی ثبت مربوط به املاک می شود گاها افراد آن را با موارد حقوقی ملک اشتباه میگیرند در صورتی که این دو مورد کاملا از هم جدا و متفاوت است به طوری که موارد حقوقی ملکی فقط در مورد قوانین ملک صحبت میکند و موارد حقوقی ثبتی در مورد ثبت اسناد ملکی و… صحبت میکند و هر یک از این موارد وکلای مخصوی خودش را نیاز دارد
موارد ثبتی به طورکلی شامل املاک ، اراضی و… بوده و یکی از زیر مجموعه های تخصصی آن دفاتر ثبت اسناد رسمی، دفاتر رسمی ازدواج و طلاق می باشد .
نکته : افراد میتوانند مسائل ثبتی خودشان را به صورت غیرحضوری و الکترونیکی پیگیری کنند.

آیین نامه ها و قوانین مربوط به ادارات ثبت اسناد و املاک کشور با تغییرات زیادی مواجه می شود. از همین رو یکی از وظایف کارشناسان ثبت و مشاوران حقوقی، پاسخ به سؤالات متداول ثبتی مراجعین است. زیرا در صورت ناآگاهی از آخرین تغییرات آیین نامه ای و قوانین وضع شده، پروژه ثبتی می تواند با شکست مواجه شود. شما میتوانید به صورت حضوری و غیر حضوری با بهترین وکیل امور ثبتی در اصفهان در ارتباط بوده و به نتیجه دلخواه خود برسید.

مطالب مرتبط

خدمات مشاوره حضوری و غیرحضوری

مشاوره حضوری وکیل اصفهان

شایان ذکر است برای انجام مشاوره حضوری امکان حضور موکلین در دفتر وکالت در روزهای شنبه، یک شنبه، دوشنبه و سه شنبه از ساعت 16:30 لغایت 20:30 مهیا است که جهت هماهنگی نوبت مشاوره حضوری با وکیل معروف اصفهان از یکی از راه های زیر می توانید اقدام نمایید :

۱- مراجعه به سامانه رزرو نوبت مشاوره حضوری و تعیین روز و ساعت مشاوره.

۲- تماس با دفتر وکالت به شماره ۹-۳۶۶۰۵۰۹۸ در ساعات 16:30 لغایت 20:30 و اخذ نوبت مشاوره حضوری.

۳- تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷ جهت هماهنگی اخذ نوبت مشاوره حضوری.

مشاوره غیرحضوری وکیل اصفهان

جهت انجام مشاوره غیرحضوری امکان تماس تلفنی با وکیل در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه از ساعت 13:00 لغایت 16:00 فراهم شده است که هماهنگی نوبت مشاوره غیرحضوری از راه های زیر امکان پذیر می باشد:

۱- مراجعه به سامانه رزرو نوبت مشاوره غیرحضوری و تعیین روز و ساعت مشاوره.

۲- تماس با دفتر وکالت به شماره ۹-۳۶۶۰۵۰۹۸ در ساعات 16:30 لغایت 20:30 و اخذ نوبت مشاوره حضوری و غیرحضوری.

۳- تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷جهت هماهنگی اخذ نوبت مشاوره غیرحضوری.

مشاوره فوری وکیل اصفهان

ضمن اینکه احتمالا مواردی نیز برای متقاضیان حادث می گردد که نیاز به مشاوره فوری دارند که ساعت و روز آن با زمان بندی حضوری و غیرحضوری منطبق نمی باشد که در این موارد نیز امکان هماهنگی برای انجام مشاوره فوری از طریق تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷ مهیا است. بدیهی است در اولین فرصت ممکن هماهنگی لازم برای مشاوره حقوقی شما صورت می پذیرد .