• شنبه , ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • 09133028746

وکیل مواد مخدر در اصفهان: بهترین وکیل مواد مخدر کیست؟

کلیه پرونده های قضایی مربوط به جرایم غیرقانونی مواد مخدر توسط وکلای مربوط به مواد مخدر پیگیری می شود. در این مقاله در مورد اینکه وکیل متخصص کیست و چه وظایفی دارد صحبت میکنیم. اگر پرونده ای در رابطه با جرایم مواد مخدر دارید و نیاز به وکیل مواد مخدر در اصفهان دارید، این مقاله به شما کمک میکند.

شاید برای شما سوال پیش بیاید که چرا درباره پرونده های موادمخدر باید با وکیل مشورت کرد؟ در این زمینه آیا قانون به متهم اجازه دفاع از خود را می دهد؟ در این مقاله به طور کامل به این سوال پاسخ داده ایم و همچنین توضیح داده ایم که وکیل مواد مخدر به چه نوع پرونده های حقوقی رسیدگی می کند یا به عبارتی پرونده های مواد مخدر چه نوع پرونده هایی هستند.

برای مشاوره فوری کلیک کنید.

یک وکیل باید با موکل خود صادق و دلسوز باشد. زیرا در بسیاری از پرونده های کیفری با موضوع انواع جرایم مربوط به مواد مخدر، نتیجه جرم که بازداشت و زندانی شدن مرتکب است، گریبان خانواده مرتکبین را نیز می گیرد. ممکن است بسیاری از متهمان بی گناه باشند اما ندانند چگونه از اتهام وارده به خود رهایی یابند و یا به دلیل مشکلات مالی، سن کم، بی تجربگی و بی توجهی خانواده برای اولین بار مرتکب این نوع جرم می شوند. بنابراین با حمایت قانونی و مناسب از متهم می توان سرنوشت روشنی را رقم زد. زیرا در جرایم مربوط به مواد مخدر قطعا متهم مجازات خواهد شد.

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم وکیل مواد مخدر در اصفهان به شخصی گفته می‌شود که با تسلط بر کلیه قوانین مربوط به جرایم مواد مخدر مانند قوانین مربوط به مجازات حمل، قاچاق و استعمال مواد مخدر از تجربه بالایی در تحقیق و یافتن راه حل های موثر برای حفاظت از موکل خویش برخوردار باشد. با فن بیان خوب و تسلط بر علم روانشناسی و شخصیت، چنین وکیلی می تواند بیشترین عفو ​​و گذشت را برای موکل خود به ارمغان آورد و حس شفقت را در قاضی، برای تبرئه وی ایجاد کند.

فهرست موضوعات ( برای مطالعه هر عنوان روی آن کلیک کنید)

اخذ بهترین وکیل مواد مخدر در اصفهان

پرونده های مربوط به مواد مخدر یک کیس پیچیده و سخت به حساب می‌آیند و نیاز به یک وکیل حرفه ای و متخصص در زمینه مواد مخدر دارد. تعداد وکلای مواد مخدر در ایران که دارای تجربه و تخصص کافی در این زمینه هستند بسیار اندک است.

قوانین مربوط به مجازات حمل، مصرف و قاچاق مواد مخدر دارای مواد و تبصره های متفاوتی است. پس اگر شما پرونده مواد مخدر دارید، پیشنهاد می کنیم با یک وکیل مجرب و حرفه ای مواد مخدر مشورت کنید تا حقوق شما ضایع نشود.

با توجه به اهمیت موضوع مواد مخدر، یک دادگاه ویژه به نام دادگاه انقلاب نیز با وکلای مواد مخدر برخورد می‌کند.

توزیع یک مورد خاص مواد مخدر فقط اهمیت موارد مصرف مواد مخدر را نشان می دهد. طبق قانون، کسانی که به خرید، فروش، تولید و حمل مواد مخدر محکوم شده اند، به حبس طولانی مدت یا اعدام محکوم می شوند. ایران یکی از معدود کشورهایی است که مجازات اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر وضع کرده است.

اخذ وکیل آنلاین مواد مخدر در اصفهان

وکلای آنلاین مواد مخدر به دو دسته سنتی و صنعتی تقسیم می شوند که کشور ما به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود در خصوص مواد مخدر از جایگاه حساسی برخوردار است و برای پیشگیری و مبارزه با این معضل شاهد هستیم که قانونگذار در قانون مجازات های سنگینی را در نظر گرفته است. از حبس طولانی مدت تا اعدام در نظر گرفته شد. و ایران یکی از معدود کشورهایی است که مجازات اعدام را در زمینه مواد مخدر اعمال می کند.

با در نظر گرفتن محدودیت های قانون، قطعاً به این نتیجه رسیده اید که حتماً باید در پرونده های مواد مخدر خود از وکیل جرایم مواد مخدر اصفهان یا هر شهر دیگری استفاده کنید.

جرایم مواد مخدر

موضوع مواد مخدر در قانون بسیار مهم است و همه دست اندرکاران تولید، واردات، توزیع و مصرف مواد مخدر مقصر هستند و طبق قانون مجرم به حساب می‌آیند. امروزه جرایم مواد مخدر دیگر محدود به داروهای گیاهی سنتی نمی شود، بلکه شامل داروهای صنعتی مانند متادون، کراک و شیشه نیز می شود. در صورت دست داشتن در جرایم و پرونده های مواد مخدر و بدون کمک بهترین وکلای مواد مخدر، متهم می تواند به مجازات های بسیار شدید و حتی اعدام محکوم شود.

هزینه وکیل برای مواد مخدر

مشاوره با بهترین وکیل در اصفهان: سایت وکیل در اصفهان

همانطور که احتمالاً اطلاع دارین، هزینه وکیل برای مواد مخدر یک نرخ ثابت ندارد و متغیر است.

ممکن است وکیلی حق الوکاله بالایی داشته باشد و هزینه زیادی برای رسیدگی به پرونده مواد مخدر بگرید، از سوی دیگر شاید وکیلی حق الوکاله زیادی نداشته باشد و با قیمت کمتری به آن پرونده رسیدگی کند.

همانطور که در بالا ذکر شد ما با توافق با موکل وکالت را می پذیریم.

پس ابتدا به نوع و مقدار جرم توجه می‌کنیم، اگر مثلا جرم اعدام باشد، هزینه ها کمی متفاوت است. اما در نهایت می‌توانیم به مخاطبان خود مژده بدهیم که حق الوکاله ما نسبت به سایر موسسات حقوقی بسیار کمتر است و از طرفی کیفیت بالای کار را به شما تضمین میدهیم.

وکیل مواد مخدر کیست؟

بهترین وکیل مواد مخدر اصفهان شخصی است که ضمن تسلط بر تمام قوانین مبارزه با مواد مخدر، مانند قوانین مربوط به مجازات حمل، قاچاق و مصرف مواد مخدر، به بررسی و یافتن راه حلی موثر برای محافظت از متهمان چنین جنایاتی بپردازد. انتخاب مناسب این نتیجه را دارد که بتوانید از دانش یک وکیل مجرب و متخصص بهره مند شوید، زیرا شما با ارائه وکیل به یک وکیل حرفه ای نقش مهمی در سرنوشت پرونده جنایی خود یا اطرافیان خود ایفا می کنید.

اما اگر هنوز وکیلی پیدا نکردید، می توانید با بهترین وکیل مواد مخدر در موسسه حقوقی اصفهان صحبت کنید تا یک لایحه دفاعی برای انواع اتهامات مربوط به مواد مخدر مانند خرید، فروش، واردات، صادرات، تولید و توزیع تهیه کنید.

وکیل مواد مخدر در اصفهان اظهار می‌کند: خوب است بدانید که جهان حقوق دارای دامنه وسیع و وسیعی است و هیچ وکیلی نمی تواند در همه زمینه های خود ادعای تخصص و اشراف داشته باشد. بنابراین، بهترین وکیل وکیلی است که حرفه خود را مشخص کرده و به صورت حرفه ای در زمینه خاصی فعالیت می کند. زیرا با این شیوه وکالت، به دلیل تعداد زیاد پرونده ها در یک منطقه خاص، او تجربه و مهارت کافی را کسب می‌کند. همچنین، همیشه قوانین و مقررات مربوط را مطالعه کرده و در قوانین به اشراف برسید.

بنابراین، یک وکیل مواد مخدر در درجه اول یک وکیل کیفری است که یا در موارد جنایی منحصراً با مواد مخدر سروکار دارد یا بیشتر فعالیت خود را بر جنایات مربوط به مواد مخدر و پرونده های جنایی مرتبط متمرکز کرده است. به عبارت دیگر، وکیل مواد مخدر در زمینه‌های مختلف و غیر مرتبط مانند پرونده‌های خانوادگی مانند نفقه، مهریه و طلاق وکالت نمی‌کند.

توجه: وکیل دارای صلاحیت عمومی و جهانی در امور مختلف کیفری و حقوقی است. بنابراین، تخصص در زمینه‌ای مانند جرایم مربوط به مواد مخدر صلاحیت و دانش این وکیل در سایر موارد حقوقی را نفی نمی کند.

مزایای داشتن وکیل مواد مخدر در اصفهان

وکیل مواد مخدر با تجربه و تجربه خود می تواند در صورت بی سابقه بودن متهم یا کاهش مجازات وی بی گناهی خود را ثابت کند. این امر همچنین مجازات حبس یا جزای نقدی متهم را کاهش می دهد. سایر مزایای استفاده از وکیل مواد مخدر عبارتند از:

وکیل تسخیری مواد مخدر

هنگامی که متهم طبق قانون ملزم به اخذ وکیل است، دادگاه صالح طی نامه‌ای به کانون وکلای مربوطه درخواست تعیین معاون وکیل واجد شرایط برای متهم را می کند. در آن زمان به متهم وکیل مواد مخدر اختصاص داده شد که به دادگاه رفت و از حقوق موکلش دفاع کرد.

وظایف وکیل مواد مخدر 

وظایف وکیل کیفری در راصفهان چیست؟ چگونه میتواند کمک کند-سایت وکیل در اصفهان

مطمئناً دلیل نیاز به وکیل مواد مخدر نیاز به ارائه بهترین حفاظت از متهمان است. افراد جامعه چقدر سواد حقوقی دارند تا بتوانند به خوبی از خود دفاع کنند؟ در بسیاری از موارد در مراحل عملی پرونده ها متوجه می شویم که مشتری بدون دلیل، اظهارات زیر را به افسران مبارزه با مواد مخدر یا حتی به دادستان در دادستانی امضا و اثر انگشت امضا کرده است که کاملاً نادرست و علیه او است به عبارت دیگر، او تا زمانی که هیچ یک از این جنایات و اتهامات را مرتکب نشد، به ضرر خود اعتراف کرد. او وکیل مواد مخدر است که همیشه از حقوق موکلش دفاع می کند. وکیل مواد مخدر از طرح مسائل مربوط به فرزندپروری و اتهامات دروغین به مراجع خودداری می‌کند.

تاثیر مواد مخدر بر ذهن

بسیاری از افراد سوال میکنند که آیا گل سرطان زاست یا مصرف گل چه تاثیری بر ذهن دارد؟!

مهمترین تأثیر داروها بر سیستم عصبی و مغز است. گیرنده‌هایی در سیستم عصبی و مغز وجود دارد که تحت تأثیر این مواد قرار می گیرند.

داروها پس از بلع وارد سیستم ارتباطی مغز می شوند و روند عادی ارسال، دریافت و پردازش اطلاعات از سلول های عصبی را برهم میزنند. ساختار شیمیایی برخی از مواد مخدر، مانند ماری جوانا و هروئین، به نورون های طبیعی انتقال دهنده مغز شبیه است، بنابراین باعث تحریک نورونها می شود.

شباهت ساختار شیمیایی چنین داروهایی با نورونهای انتقال دهنده طبیعی باعث فریب سلول های گیرنده در مغز می شود و به دارو اجازه ورود و تحریک سلول های عصبی را می دهد. اگرچه ساختار شیمیایی این داروها مشابه مواد شیمیایی مغز است ، اما به طور طبیعی نورون های مغزی را تحریک و فعال نمی کند و باعث می شود پیام های غیر طبیعی در شبکه عصبی مغز جریان یابد. برخی از داروهای دیگر ، مانند آمفتامین ها و کوکائین ، باعث می شوند سلول های عصبی مغز مقادیر زیادی از نورون های انتقال دهنده طبیعی را تولید کرده یا گردش طبیعی این مواد شیمیایی را در مغز مسدود کنند. چنین اختلالی باعث ایجاد پیام بسیار قوی در مغز می شود و کانال های ارتباطی مغز را مختل می کند. تفاوت بین طنین یک پیام طبیعی و پیام ناشی از استفاده از چنین داروهایی در مغز ، شبیه تفاوت بین کلماتی است که کسی در گوش شما زمزمه می کند و صدایی که با فریاد میکروفون ایجاد می شود.

برای مشاوره فوری کلیک کنید.

انواع مواد مخدر

جرم کاشت ماشروم: سایت وکیل در اصفهان

مجازات حمل، قاچاق و ذخیره گل (ماری جوانا)

ممکن است برای شما جالب باشد که بدانید قانونگذار هیچگونه مجازاتی برای گلها مشخص نکرده است. اما ذکر نکردن نام مقاله نمی تواند محکومیت فرد را توجیه کند. تنها چیزی که باید بدانید این است که مجازات گل همان مجازات حشیش طبق مراحل دادگاه است. به همین دلیل ، ما از اطلاعات حشیش برای توصیف مجازات گل مخدر یا ماری جوانا استفاده می کنیم. در صورت قاچاق و حمل گل ، حکم دادگاه بر اساس میزان مواد است

مواد مخدر رنگی به شرح زیر است:

اثبات وابستگی یا عدم وابستگی به داروهای مختلف

در بسیاری از موارد، ممکن است متهم ادعا کند که این ماده مخدر مال او نیست. در برخی موارد، فرد می داند چه کسی برای او پاپوش ساخته است یا به صراحت می گوید که مواد برای شخص خاصی است. اگر متهم بتواند در دادگاه ثابت کند که مواد مخدر مال او نیست، می تواند تبرئه شود. قانونگذار در بخش ۲۶ قانون مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت که اگر شخصی برای شخص دیگری پاپوش بسازد، به حداکثر مجازات همان جرمی است که مرتکب شده است، محکوم خواهد شد.

اگر شما در پرونده مواد مخدر گناهکار نیستید و شخص دیگری برایتان پاپوش ساخته، بهتر است در طول این فرآیند از تجربه یک وکیل با تجربه در امور مواد مخدر استفاده کنید.

دادگاه صالح برای رسیدگی به ماده مخدر گل

دادگاه صالح برای رسیدگی به پرونده های مواد مخدر، دادگاه انقلاب است. پرونده های ماده مخدر گل نیز مطابق قانون در صلاحیت دادگاه مذکور است. از آنجا که موضوع مواد مخدر ارتباط مستقیمی با نظم عمومی جامعه دارد، دادگاه انقلاب که یکی از عالی ترین دادگاه های کشور است موظف است به آن رسیدگی کند.

بسیاری از مردم معتقدند که با مصرف گل مجازات نمی شود و این ماده مخدر محسوب نمی شود. اما باید توجه داشت که در صورت یافتن چنین ماده مخدری، قانون و دادگاه با شما برخورد جدی خواهند کرد. و شما نیز مانند داشتن و یا مصرف هر نوع مخدر دیگری مجازات خواهید شد. در صورت معتاد بودن به ماده گل، ۱ تا ۵ میلیون ریال جریمه و همچنین ۳۰ ضربه شلاق و اگر برای اولین بار باشد، به ۲۰ تا ۷۴ ضربه شلاق و ۱ تا ۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد.

گسترش مصرف گل در بین افراد جامعه، به ویژه در بین جوانان، باعث شد تا بخواهیم شما را با مهم ترین مسائل مربوط به ماده مخدر گل آشنا کنیم.

کشت خشخاش

منظور از کشت، به هر گونه عملیاتی گفته می شود که به تولید طبیعی خشخاش منجر شود . اعم از اینکه در یک مزرعه یا باغچه یا حتی گلدان کوچک باشد. خشخاش از گیاه کوکنار به دست می آید و گیاهی است که دارای ساقه باریک و برگ های دراز ، درشت و دندانه دار ، گل هایش سفید و بلندیش تا یک متر می رسد و میوه ی آن به شکل حقه است و پس از ریختن برگ های گل در سرشاخه پیدا می شود و آن را گرز خشخاش و کوکنار می گویند که از شیره حاصل از گرز آن تریاک استخراج می شود .تاثیر مواد مخدر بر ذهن

جرم کشت خشخاش

جرم کشت خشخاش بنا به تعریفات بهترین وکیل مواد مخدر در اصفهان دارای سه عنصر قانونی، مادی و معنوی است .

عنصر قانونی جرم کشت خشخاش

به گفته وکیل خوب در اصفهان در ماده ۱ قانون مبارزه با مواد مخدر به طور صریح آمده است که کشت خشخاش مطلقاً جرم است و در ماده ۲ قانون مبارزه با مواد مخدر مجازات کشت خشخاش را به شرح ذیل تعیین شده است:

۱٫ بار اول ده تا صد ملیون ریال جریمه ی نقدی .
۲٫ بار دوم پنجاه تا پانصد ملیون ریال جریمه ی نقدی و سی تا هفتاد ضربه شلاق .
۳٫ بار سوم صد ملیون تا یک میلیارد ریال جریمه ی نقدی و یک تا هفتاد ضربه شلاق و دو تا پنج سال حبس .
۴٫بار چهارم اعدام

عنصر مادی جرم کشت خشخاش

عنصر مادی، عبارت است از هرگونه عملیات فیزیکی که عنوان کاشت بر آن صدق کند . مثل قراردادن بذر خشخاش در زمین و آبیاری آن و عملیاتی که در کشاورزی به آن کاشت و داشت گفته می شود .

عنصر معنوی جرم کشت خشخاش

وکیل اصفهان اشاره میکند که کشت خشخاش جزء جرایم عمدی است و در جرایم عمدی احراز قصد مجرمانه لازم است. در اینجا قصد تولید مواد مخدر یا روان گردان های صنعتی غیردارویی شرط نیست. بلکه علم و اطلاع مرتکب از غیر قانونی بودن عمل برای حصول عمد کافی است . همین که شخص با علم و اطلاع ، به کشت خشخاش مبادرت ورزد، قصد مجرمانه او محرز است .
نکته: تمام کسانی که در عملیات کشت مباشرت دارند ، یعنی کسانی که با علم و اطلاع زمین را به آن منظور شخم زده ، آبیاری کرده یا کود پاشیده اند به عنوان شریک جرم به حساب می آیند ، مگر اینکه اقدامات آن ها به عنوان معاون جرم باشد . در این صورت وحدت قصد میان کشتکار خشخاش و معاون باید احراز شود .
از آن جایی که قوانین و مقررات مربوط به مواد مخدر بسیار پیچیده است بهتراست در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی از مشاوره های بهترین وکیل مواد مخدر در اصفهان بهره مند گردید.

کشت شاهدانه

شاهدانه ، به گیاهی گفته می شود که یکساله است و شبیه به گزنه می باشد که بلندی آن تا ۲ متر می رسد ، برگ هایش دراز و دانه هایش به اندازه فندق است که به صورت روغنی و بد بو می باشد و از آن روغنی گرفته می شود که با آن صابون تهیه می شود و از سرشاخه های گل دار آن بنگ و چرس گرفته شده و کلمه حشیش به سرشاخه های گل دار و فرآورده های آن اطلاق می شود .

جرم کشت شاهدانه

جرم کشت خشاش دارای سه عنصر مادی ، معنوی ، قانونی می باشد .

عنصر مادی جرم کشت شاهدانه

عنصر مادی ، مثل قراردادن بذر شاهدانه در زمین و آبیاری آن و عملیاتی که در کشاورزی به آن کاشت و داشت گفته می شود .

عنصر معنوی جرم کشت شاهدانه

جرم کشت شاهدانه از جرایم عمدی محسوب می شود و قصد مجرمانه در ارتکاب کشت شاهدانه باید احراز گردد. تفاوت کشت خشخاش با کشت شاهدانه در عنصر معنوی ، نوع قصد مجرمانه است ؛ در کشت خشخاش قصد کشت که با علم و اطلاع از عمل ارتکابی صورت میگیرد ، برای تحقق عنصر معنوی و احراز عمد کافی است ولی در کشت شاهدانه علاوه برآن ، قصد تولید مواد مخدر با روان گردان های صنعتی غیردارویی هم باید محرز باشد . به بیان دیگر ، صرف کاشتن شاهدانه جرم تلقی نمی شود ، بلکه کشت شاهدانه در صورتی جرم است که قصد و نیت مرتکب ، تولید مواد مخدر یا روان گردان های صنعتی غیردارویی باشد . البته احراز این قصد و تشخیص آن برعهده دادگاه است که براساس قراین و اظهارات متهم و دلایل دیگر باید آن را احراز کند. در صورتی که در این مورد نیاز به مشاوره دارید می توانید از طریق شماره تماس وکیل در اصفهان با وکیل مواد مخدر صحبت کنید.

عنصر قاونی جرم کشت شاهدانه

در بند ۱ ماده ۱ از قانون مبارزه با مواد مخدر، کشت شاهدانه به منظور تولید مواد مخدر یا روان گردان های صنعتی غیر دارویی جرم شناخته شده و مجازات آن مانند مجازات کشت خشاش می باشد .

کشت کوکا

خوشبختانه کشت کوک در کشور ایران ، با توجه به شرایط آب و هوایی خاصی که برای رشد و نمو نیاز دارد ، رواج ندارد . از برگ کوکا ماده ی مخدر کوکائین حاصل می شود. کوکائین ماده خطرناکی است و به هر دلیل گرانی بیش از حد ، مصرف آن بیشتر میان افراد پولدار و اشراف متداول است .

عناصر تشکیل دهنده جرم کشت کوکا

جرم کشت کوکا دارای سه عنصر مادی ، معنوی ، قانونی می باشد .

عنصر مادی جرم کشت کوکا

طبق گفته وکیل کیفری اصفهان عنصر مادی جرم کشت کوکا مانند کشت شاهدانه و خشخاش است . پس هر گونه عملیات و فعل مادی مثبت گفته می شود که منتهی به کشت کوکا میگردد .

عنصرمعنوی جرم کشت کوکا

این جرم از جرایم عمدی است و قصد مجرمانه باید احراز شود و همین که مرتکب کشت با علم و اطلاع آن را می کارد و عمد در فعل خود دارد ، بدون توجه به اینکه نتیجه چه باشد ، قصد مجرمانه او محرز است . پس به طور مطلق کشت کوکا از نظر قانونی جرم تلقی شده است بدون اینکه نیازی به احراز قصد تولید مواد مخدر یا روان گردان های صنعنی غیر دارویی از کشت آن باشد .

عنصر قانونی جرم کشت کوکا

در بند ۱ ماده ۱ قانون مبارزه با مواد مخدر ، کشت کوکا به طور مطلق جرم شناخته شده است .

حمل و نگهداری و اخفای مواد مخدر یا روان گردان های صنعتی غیردارویی

به گفته بهترین وکیل مواد مخدر اصفهان بیشترین حجم پرونده های مواد مخدر یا روان گردان های صنعتی غیردارویی در دادگاه ها مربوط به سه جرم حمل ، نگهداری ، و اخفای مواد مخدر یا روان گردان های صنعتی غیردارویی در داخل کشور است که در بسیاری اوقات ، خود مقدمه ی جرایم دیگر از قبیل ( خرید و فروش و توزیع و ارسال و غیره ) محسوب می شود.

دریافت نوبت مشاوره حضوری و غیرحضوری

عناصر تشکیل دهنده جرایم مواد مخدر

هر جرمی دارای سه عنصر مادی و معنوی و قانونی می باشد که در دایره المعارف عمومی حقوق به تفصیل از آن یاد شده اما به خلاصه در این قسمت به آنها می پردازیم و این جرائم نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

عنصرمادی

حمل مواد مخدر یا روان گردان های صنعتی غیر دارویی

عنصر مادی این جرم عبارت است از هر گونه فعل مادی ایجابی که موجب نقل و انتقال مواد مخدر یا روان گردان های صنعتی غیردارویی از نقطه ای به نقطه دیگر شود که گاهی با مباشرت و گاهی با وابسطه است . حمل مواد مخدر یا روان گردان های صنعتی غیر دارویی معمولاً با جاسازی همراه است و جاسازی هم اقسام و اشکال گوناگونی دارد .

حمل مواد مخدر در ماشین دیگری

نگهداری مواد مخدر یا روان گردان های صنعتی غیردارویی

نگهداری به معنای در اختیار داشتن است ، خواه نزد خود شخص باشد یا در جا و مکان معینی قرار داشته باشد . همین که شخص ، تصرف و استیلا بر مواد مخدر یا روان گردان های صنعتی غیر دارویی دارد ، عنصر مادی بزه نگهداری محقق می شود و لازم نیست که حتماً مواد مخدر یا روان گردان های صنعتی غیر دارویی توسط خود شخص در جایی قرار داده شود .

اختفای مواد مخدر یا روان گردان های صنعتی غیر دارویی

اختفا به معنای پنهان کردن و از نظر ها دور کردن می باشد . آنچه امر مبارزه با مواد مخدر یا روان گردان های صنعتی غیردارویی را دشوار می سازد. طرق مختلفی است که قاچاقچیان مواد مخدر یا روان گردان های صنعتی غیردارویی برای پنهان کردن آن از دید مأموران به کار می برد ؛ جاسازی در داخل کنسرو ، غذا ، کتاب ، داخل شکم کودکان ، رحم زنان ، پاشنه کفش و غیره .

عنصر معنوی

هر سه جرم حمل ، نگهداری و اختفا ، از جرایم عمدی محسوب می شود و ارتکاب آن ها با سوء نیت جزایی است . در هر صورت ، شخص مرتکب باید علم و اطلاع از وجود مواد مخدر یا روان گردان های صنعتی غیردارویی داشته باشد و عمداً آن را حمل و نگهداری و اختفا نماید . نکته اینکه در حمل و نگهداری و مخفی کردن بذر شاهدانه باید قصد تولید باشد تا جرم تحقق یابد .

عنصر قانونی

هر گاه کسی تریاک و دیگر مواد مخدر را خرید ، نگهداری ، مخفی یا حمل نماید به مجازات های زیر محکوم می شود :

۱٫ تا پنجاه گرم ، تا سه ملیون ریال جریمه ی نقدی و تا پنجاه ضربه شلاق.
۲ .بیش از پنجاه گرم تا پانصد گرم ، پنج تا پانزده ملیون ریال جریمه ی نقدی و ده تا ۷۴ ضربه شلاق .
۳٫ بیش از پانصد گرم تا پنج کیلوگرم ، پانزده ملیون تا شصت ملیون ریال جریمه ی نقدی و چهل تا ۷۴ ضربه شلاق و دو تا پنج سال حبس.
۴٫بیش از پنج کیلوگرم تا بیست کیلوگرم ، شصت تا دویست ملیون ریال جریمی نقدی و پنجاه تا ۷۴ ضربه شلاق و ۵۰ تا ۷۴ ضربه شلاق و پنج تا ۱۰ سال حبس و در صورت تکرار برای بار دوم ، علاوه بر مجازات های مذکور ، مصادره ی اموال ، ناشی از همان جرم و برای سوم ، اعدام و مصادره ی اموال ناشی از همان جرم .
۵٫ بیش از بیست تا یکصد کیلوگر ، علاوه بر مجازات مقرر در بند ۴ به ازای هر کیلوگر ، دوملیون ریال به مجازات جزای نقدی مرتکب اضافه می گردد و در صورت تکرار ، اعدام و مصادره ی اموال ناشی از همان جرم .
۶ بیش از یکصد کیلوگر ، علاوه بر مجازات جریمه نقدی و شلاق مقرر در بند های ۴و ۵ حبس ابد و در صورت تکرار ، اعدام و مصادره ی اموال ، ناشی از همان جرم.

قانون جدید حمل و نگهداری مواد مخدر در سال ۱۴۰۰

بهترین وکیل دادگاه انقلاب: سایت وکیل در اصفهان

به طور کلی جرم نگهداری مواد مخدر غیرصنعتی به تفصیل زیر میباشد:

حمل یا نگهداری مواد مخدر تا پنجاه گرم

مجازات حبس برداشته می شود، اما متخلف بسته به کیفیت دستگیری و تشخیص حمل و نقل و بازداشت تا ۴ میلیون ریال و تا پنجاه ضربه شلاق جریمه می شود.
البته جریمه طبق شاخص بانک مرکزی هر سه سال یکبار افزایش می یابد و مبلغ تعیین شده در قانون در حال حاضر از جریمه پیش بینی شده در تصمیمات بیشتر است.

حمل و نگهداری مواد مخدر بیش از پنجاه تا پانصد گرم

در این مورد نیز مجازات زندان وجود ندارد، اما جزای نقدی از پنج تا پانزده میلیون ریال و ده تا هفتاد و چهار ضربه شلاق است.

حمل و نگهداری مواد مخدر بیش از پانصد گرم تا پنج کیلوگرم

بهترین وکیل مواد مخدر اصفهان بیان میکند: این مقدار سه مجازات دارد که عبارتست از:

پانزده میلیون ریال تا شصت میلیون ریال جریمه و چهل تا هفتاد و چهار صربه شلاق و سرانجام دو تا پنج سال زندان.

قضات پرونده: بسته به کیفیت دستگیری، وضعیت متهم، سابقه کیفری وی و سایر عوامل، ممکن است هر سه حکم را برای او در نظر بگیرد یا حداقل یا حداکثر مجازات را برای او اعمال کند.

حمل و نگهداری مواد مخدر بیش از پنج کیلو تا بیست کیلوگرم

وی از شصت میلیون ریال تا دویست میلیون ریال، پنجاه تا هفتاد و چهار ضربه شلاق و پنج تا ده سال زندان جریمه خواهد شد.
البته لازم به ذکر است که قانونگذار تکرار این جرم یعنی حمل یا توقیف بیش از پنج تا بیست کیلوگرم مواد مخدر غیرصنعتی برای بار دوم را، به جای جریمه، با مصادره اموال و در صورت تکرار مجدد بار سوم، اعدام و ضبط اموال به دست آمده از جرم حمل و نگهداری مواد مخدر غیر صنعتی محکوم کرده است.

حمل و نگهداری مواد مخدر بیش از بیست کیلو تا صد کیلوگرم

پنجاه تا هفتاد و چهار ضربه شلاق و پنج تا ده سال حبس و شصت تا دویست میلیون ریال جزای نقدی و به مجازات شلاق و دو میلیون ریال به ازای هر کیلوگرم بیشتر از بند ت، اضافه می شود.

به عنوان مثال، اگر شخصی به حمل و نگهداری ۵۰ کیلوگرم تریاک مرتکب شود، علاوه بر مجازات با پنجاه تا هفتاد و چهار ضربه و حبس از پنج تا ده سال، به شصت تا دویست میلیون ریال جزای نقدی و به ازای هر کیلوگرم مواد در صورتی که بیشتر از بند ت باشد دو میلیون ریال به جریمه شصت میلیون ریال اضافه می شود؛ مثلا اگر ۳۰ کیلوگرم بیشتر از معیار بند ت باشد که در دو میلیون ریال ضرب میشود، معادل میشود با شصت میلیون ریال.

با این حال، در صورت تکرار جرم مذکور در این بند، متهم به مجازات اعدام و مصادره تمام اموال به دست آمده از حمل یا نگهداری مواد مخدر مجازات می شود.

دریافت نوبت مشاوره حضوری و غیرحضوری

حمل و نگهداری مواد مخدر بیش از صد کیلوگرم

وی علاوه بر مجازات شلاق که پنجاه تا هفتاد و چهار ضربات و دو میلیون ریال جریمه به ازای هر کیلوگرم است، به حبس ابد محکوم میشود. و در صورت تکرار جرم اموال و املاک وی مصادره و فرد اعدام میشود.

وکیل مواد مخدر در اصفهان

وکیل پایه یک دادگستری و دانش آموخته رشته حقوق قضایی با تکیه براطلاعات حقوقی خود و تجربیات چندین ساله آماده ارائه وکالت و مشاوره حقوقی در زمینه پرونده های مواد مخدر می باشد . جهت استفاده از خدمات وکالتی و همچنین مشاوره حقوقی آنلاین وکیل مواد مخدر در اصفهان با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

مطالب مرتبط

خدمات مشاوره حضوری و غیرحضوری

مشاوره حضوری وکیل اصفهان

شایان ذکر است برای انجام مشاوره حضوری امکان حضور موکلین در دفتر وکالت در روزهای شنبه، یک شنبه، دوشنبه و سه شنبه از ساعت 16:30 لغایت 20:30 مهیا است که جهت هماهنگی نوبت مشاوره حضوری با وکیل معروف اصفهان از یکی از راه های زیر می توانید اقدام نمایید :

۱- مراجعه به سامانه رزرو نوبت مشاوره حضوری و تعیین روز و ساعت مشاوره.

۲- تماس با دفتر وکالت به شماره ۹-۳۶۶۰۵۰۹۸ در ساعات 16:30 لغایت 20:30 و اخذ نوبت مشاوره حضوری.

۳- تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷ جهت هماهنگی اخذ نوبت مشاوره حضوری.

مشاوره غیرحضوری وکیل اصفهان

جهت انجام مشاوره غیرحضوری امکان تماس تلفنی با وکیل در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه از ساعت 13:00 لغایت 16:00 فراهم شده است که هماهنگی نوبت مشاوره غیرحضوری از راه های زیر امکان پذیر می باشد:

۱- مراجعه به سامانه رزرو نوبت مشاوره غیرحضوری و تعیین روز و ساعت مشاوره.

۲- تماس با دفتر وکالت به شماره ۹-۳۶۶۰۵۰۹۸ در ساعات 16:30 لغایت 20:30 و اخذ نوبت مشاوره حضوری و غیرحضوری.

۳- تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷جهت هماهنگی اخذ نوبت مشاوره غیرحضوری.

مشاوره فوری وکیل اصفهان

ضمن اینکه احتمالا مواردی نیز برای متقاضیان حادث می گردد که نیاز به مشاوره فوری دارند که ساعت و روز آن با زمان بندی حضوری و غیرحضوری منطبق نمی باشد که در این موارد نیز امکان هماهنگی برای انجام مشاوره فوری از طریق تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷ مهیا است. بدیهی است در اولین فرصت ممکن هماهنگی لازم برای مشاوره حقوقی شما صورت می پذیرد .